Gå til innhold

Beste Blu-ray spiller?

Anbefalte innlegg

Var å snakket med en på sonysenteret i bergen forleden dag. Da jeg er i ferd med å kjøpe meg ny tv så tenkte jeg at jeg kansje skulle invistere i en Blu-ray spiller også så jeg får utnyttet tv'en til det fulle. Jeg spurte derfor selgeren om hva som var en beste BR spilleren idag. Må si jeg ble litt overrasket når han svarte PS3!! Stemmer virkelig dette? Er PS3 den beste spilleren idag? Er vel godt mulig med tanke på pris?

Argumenter han la fram var at spesielt loade tiden var vesentlig kortere på ps3. Bildet skulle visstnok også være bedre, men lyden var visst ikke blandt den beste. Dvs, eneste grunn for å kjøpe en standalone BR spiller var bedre lyd!

Stemmer virkelig dette? Noen som har erfaring, vet om noen bedre BR spillere som kan måle seg på pris med ps3?

Endret av DisturbedMet
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

PS3 er faktisk en meget god Blu-Ray spiller med prisen tatt i betrakning. Andre HD-spillere på markedet bruker omtrent ett minutt før den starter å spille av filmene, PS3 bruker ca 10 sekunder. Bildemessig så er den på høyde med andre stand-alone spillere som er på markedet opptill en viss prisklasse. Lyden er også overraskende bra til film, den støtter imidlertidig ikke de nye høyoppløslige lydformatene, den konverterer til MPCM (ukomprimert lyd) noe som er omtrent like bra. Dette kan komme i en evnt senere oppdatering. Som CD-Spiller derimot er den ikke så bra, den har mangel på dynamikk og vokalen er litt for tynn.

Alt i alt kan man si at PS3 er en god multimedia-spiller som gir mye for pengene.

Lyd og Bilde har lagt ut en test om hvordan blant annet PS3 kommer ut iforhold til andre spillere på markedet:

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...d=3750&p=50

Endret av Actionchicken
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt en PS3 hvis du skal ha den til kun film.

Den e god på Blu-Ray, men til 3-4000kr får du spillere som er mye bedre på både Blu-Ray og DVD.

Skal du derimot bruke den til både spill og film (som du burde om du kjøper den) er den ett godt valg.

Lenke til kommentar
Og hvilken BD spiller til 3-4000 i Norge i dag som er bedre på BD?
Første jeg tenkte på var Sharp BD-HP20H

Ok, har skrevet litt om det jeg har googlet og lest om den siste ukene i dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=10403602

Men kort fortalt om Sharp som gjør meg litt skeptisk:

- ble frarådet den på Hifiklubben (Moss) pågrunn av en del tull med den - så sant det ikke finnes andre sharp modeller som selgeren mente da.

- den kan hverken dekode DTS HD MA eller sende det som bitstream. Bilder tatt av HDMI chipen på Amerikanske modeller som noen har åpnet tyder på at der sitter en HDMI transmitter chip som kun støtter 1.2. Sharp reklamerer med at spilleren er 1.3 kompatibel. (også i statene).

- Profil 1.0 på en såpass ny spiller er litt is i begeret for meg personlig når 1.1 og 2.0 modellene er på vei inn på markedet. Selv om man i utgangspunktet tror man ikke får bruk for hverken PiP eller nettverksstøtte så gir det meg personlig en bismak å kjøpe et produkt som er utgående.

PS3 som jeg sammenlignet med er i samme situasjon lydmessig, dog sterke kilder tyder på DTS HD MA dekoding i løpet av første kvartal. Dog - dette kan man jo ikke satse innkjøpet av PS3 på fordi de ikke offisielt har bekreftet det ennå. Men PS3 har i hvert fall 1.1 støtte allerede og 2.0 er på vei.

Ellers ligger Sharp'n i et fint prisleie da. Og den er rask på non-java titler visstnok også. Og lager gode bilder på TV'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...