Zonda Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hei En kamerat av meg ser etter digitalkamera i julepresang til kona. Han lurer på Sanyo VPC-S7. Dette er på tilbud ut uken. Eller er det verdt å gå opp noen hundrelapper? Kravene er ikke så store, ikke stort behov for manuelle funksjoner. Ønsker bare et kamera som tar greie bilder, og at det er mulig å ta mer enn noen titalls bilder før lading er nødvendig. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Det er helt sikkert greit til den prisen. Sanyo har fått lite oppmerksomhet her hjemme, men det kan være annerledes i utlandet. Det er i alle fall ikke snakk om OEM-produkter fra jallafabrikker i Korea. De har jo ikke fått så dårlig kritikk for noen av sine kameraer som er mer kjente, og hvis du tar google i bruk, så finner du sikkert en test av denne modellen også. Når folket våkner så dukker det sikkert opp andre forslag i prisklassen. Å ja, det svarer seg alltid å gå opp noen hundrelapper, i alle fall i den lave prisklassen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Ville nok gått for en litt mer anerkjent produsent, med noen megapiksler færre om mulig. Canon har noen gode i omtrent samme prisklasse, med et par megapiksler mindre. Jeg vil påstå at det vil være et tryggere valg. Merk at jeg ikke har prøvd Sanyo, men jeg er alltid litt kritisk til elektroprodusenter som enda ikke har bevist at de har klart å skape en sensor som fungerer like bra som de mer drevne, og optikk som er skarp og fin. Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ville nok gått for en litt mer anerkjent produsent... Well, since I do not know this model, I won`t defend it, but just for the record, Sanyo is the largest producer of digital compact cameras worldwide. Practically all compact cameras from Nikon, Olympus, Sony and others are produced by Sanyo...I would count these cameras as "anerkjent", right? ;-) Stephan Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ville nok gått for en litt mer anerkjent produsent... Well, since I do not know this model, I won`t defend it, but just for the record, Sanyo is the largest producer of digital compact cameras worldwide. Practically all compact cameras from Nikon, Olympus, Sony and others are produced by Sanyo...I would count these cameras as "anerkjent", right? ;-) Stephan This is the kind of stuff we just don't want to hear, isn't it Tom - who buys Canon; so he knows who he's screwed by Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ville nok gått for en litt mer anerkjent produsent... Well, since I do not know this model, I won`t defend it, but just for the record, Sanyo is the largest producer of digital compact cameras worldwide. Practically all compact cameras from Nikon, Olympus, Sony and others are produced by Sanyo...I would count these cameras as "anerkjent", right? ;-) Stephan Det visste jeg ikke, og ble litt nysgjerrig så jeg prøvde å finne mer informasjon om dette på nettet, men det var ikke lett. Kun et sted så jeg noe om dette, i en bisetning i en artikkel fra 2006, om at de for noen år siden, produserte 60% av verdens digitalkamera (tydeligvis ikke nå lenger). Heller ikke på Sanyos egne hjemmesider sto det noe informasjon om dette. Har du lenker til mer informasjon, så hadde det vært interessant. Vet du for eksempel hvem de lager kamera for? Rart at de ikke lager digitalkamera som kommer like godt ut som kamera fra firma de produserer kamera for. Deres "råeste" digitalkamera er jo et 7 megapixelkamera med heller labre spesifikasjoner i forhold til konkurrentene. Så vidt jeg kan se, har de heller ikke funksjoner som konkurrentene har hatt i sine kamera i lange tider (optisk bildestabilisator, "face detection" og så videre... ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå