Redak Tøren Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Jeg lurer på om det finnes andre moderne, funksjonelle nettlesere enn Opera som ikke kjører på / avstammer fra Mosaic eller Gecko... Er Opera den eneste totalt frittstående nettleseren? Endret 16. november 2007 av atomtissen Lenke til kommentar
1915 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 http://www.mozilla-europe.org/no/products/firefox/ Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Firefox bygger på Gecko. Et hav av nettlesere bygger på denne. Bla. Netscape. Faktisk så avstammer både Firefox og IE fra Mosaic. Og alle lesere for Windows (utenom Opera og diverse rene tekstlesere) bygger enten på Firefox eller IE med nye forgreninger. Se kart. Motorene jeg har fått inntrykk av at alle lesere bygger på: Windows Presto (Opera) Gecko (Firefox, Mozilla og Netscape) Trident (Internet Explorer) Andre: KHTML (Safari og Konqueror) Tasman (IE 5 og Mac) iCab (iCab på Mac) Endret 16. november 2007 av atomtissen Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 noen spesiell grunn til at du lurer på dette? vet dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, du svarte vel egentlig mer eller mindre på det selv med det bildet du linker til også. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Safari. Eneste jeg kom på i farten. Betaen finnes til Windows og Mac. Som du sier basert på KHTML (Egentlig bruker den en videreutvikling av KHTML, som heter Webkit). Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Grunnen til at jeg lurer leder til et annet spørsmål, og det er hvorfor i huleste ingen andre har gjort det samme som norske Opera... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 A ha en egen motor? Det krever vel en god del a lage en god motor, og holde den ved like. Det er vel en av de tingene jeg synes er bra med at Opera ikke er opensource. http://en.wikipedia.org/wiki/Presto_(layout_engine) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå