Gå til innhold

[LØST:]Autostart av X i Etch

Sam40

Anbefalte innlegg

Heisan

Er periodebruker av linux, men windows maskinen har gått i stå og får nå bare stå der den...

Har i en perode kjørt debian sarge, men oppgraderte til Etch forleden.

Under Sarge hadde det jeg slik at X ikke startet ved oppstart. Nå starter X'en opp automatisk og når jeg taster Alt+Ctrl+Backspace kommer komandolinjen opp noen sekunder for så å vise innlogingsbildet i X.

Leste forleden (husker ikke hvor) hvordan man skulle X til å stare automatisk, men jeg vil altså andre veien, men i samme fila da *s*

Ellers sliter jeg med HP psc 1110 skriver da på USB.

Endret av Sam40
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt man på "update-rc.d" og mulig dette er den "proffe" måte å endre innholdet i den filen jeg er ute etter?

Føler meg ikke helt trygg ennå på denne.

Mener jeg sist gang var inne og redigerte ei fil og satte "startx" til "false" eller "no" eller noe i den duren...

Lenke til kommentar

Nja, med den kommandoen endrer du ikke innholdet i en fil som du sier, men du fjerner en link til en fil (som inneholder startup-scriptet til X).

Godt mulig det finnes en mye enklere måte å gjøre det på i Debian, jeg kjenner dessverre ikke Debian godt nok.

Edit: kom over denne linken :

http://www.debian.org/doc/manuals/reference/ch-tips.en.html

Seksjon 8.1.4 forklarer det du er ute etter. Samme fremgangsmåte jeg foreslo i posten min over. ;) (Men litt mer detaljert forklart)

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...