BECMST Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvordan ser man at den tar bilde? Jada, mulig jeg høres dum og uerfaren ut, men siden vi ikke har noen her, så vet jeg ikke. Kjørte forbi et par stk i dag, og ble litt usikker på om jeg holdt grensa. Den blinker når den tar bildet. Og det er en blitz du ikke KAN ta feil av. Er du i tvil, har den IKKE tatt bilde. Lenke til kommentar
Terbium Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Men håper virkelig du har tenkt til å stikke innom politistasjonen for å sjekke bildet. 80 % av bildene er for dårlig til å holde som bevis Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Sikkerhetsmaringen er på 3 km/t som trekkes ifra på fart under 100 km/t. Og man må nå 5 km/ over fartsgrensen for å bli bøtelagt. Med andre ord, kjører du over 8 km/t ove fartsgrensen i "riktig" fart, så kan du bli bøtelagt. Har du dokumentasjon på disse påstandene? Hva er vitsen med at loven skal definere bøtesats for under 5km/t hvis de ikke kan gi bot for dette uansett? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hadde du kunne klart å bruke google, så ville du lett finnet svaret. Grunnen for at reglene er slikt, er for at billister ikke skal bli feilaktig dømt. Derfor har vi sikkerhetsmarginener. Gir deg marginMen; kjører du tre kilometer over fartsgrensen, slipper du uansett bot. Vegdirektoratet berolig med at kameraene er installert med sikkerhetsmargin. - For hastigheter under 100 km/t trekkes det ifra tre kilometer i sikkerhetsmargin. Så i teorien blir du ikke bøtelagt før du kjører i 64 km/t i en 60-sone, forteller Engeseth i Vegdirektoratet . Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det var ikke sikkerhetsmarginen på laseren jeg var ute etter, men den påståtte "5-km/t-grensen" som jeg tviler på at eksisterer. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hmm, ja, litt rart akkurat det der. For jeg har aldri hørt om noen som har blitt tatt for å kjøre i "laveste bøtesats"? Altså inntil 5 km/t over? Virker jo heller som om det er en regel for å konstatere at det faktisk ikke er lov til å kjøre over fartsgrensen i det hele tatt. Man kan jo ikke si at noe på ikke er lov, med på papiret gir det ikke straffereaksjon likevel. Det blir jo som å si at den reelle fartsgrensen i 60-sone er 65.. Hvis noen ser tankegangen? Men det hadde vært greit å få en klarhet i dette. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg tviler på at politiet kan gi deg bot om du kjører 2-3 km/t over fartsgrensen. Men jeg har aldri hørt om at man har blitt tatt for et så lite "lovbrudd". Staten får bare inn 600,- for slikt. Og det dekker ikke utgiftene dems sikkert. Derfor vil de heller ta de som kjører fortere... Men jeg aner ikke om noen har blitt tatt for å bryte fartsgrensen med et par km/t. Om noen har, så skrik ut. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg vil nok tro det kommer av at politiet rett og slett ikke gidder å ta bryet med å stoppe biler som ligger bare såvidt over fartsgrensen, fordi de vet likegodt som alle andre at de fleste som gjør det ikke nødvendigvis gjør det fordi de vil bryte fartsgrensen, men rett og slett fordi trafikken typisk går litt over fartsgrensen, og dessuten at de heller vil vente på å få stoppet noen som faktisk burde bli stoppet. Er jo ikke vits at de står og gir noen en 600kr-bot når det suser en bil forbi i 50km/t over fartsgrensen, og de egentlig burde stått ute med laseren og stoppet den istedet. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Om de står med laser, så begynner de og skrive bøter på 4 kmt over. Det sa ihvertfall politimannen til meg. Og om laseren viser feks 64 i 60 sona, så har du hatt ca 70 på speedometeret. Jeg ble tatt i 73 i 60 sona. Da hadde jeg 80 på nåla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå