Gå til innhold

For liten PSU.

Anbefalte innlegg

For noen dager siden mottok jeg endelig mitt nye skjermkort, X1950Pro, som holder minstekravene til å spille de nyeste spilltitlene. Alt virka greit, helt til at jeg skal fyre opp CoD 4. Etter en stund ut i spillet, f. eks når jeg skyter, eller når jeg skal lande på skipet i aller første oppdrag, fryser PC-en, og jeg ser noen fargerike ramser på skjermen min.

Jeg vet det ikke er skjermkortet eller skjermen som er fucka, men jeg er redd jeg har for liten PSU. Min PSU idag er en Hippo 250w (yeye, it sucks, i know), og igår tok jeg en liten Power Supply Calculator, og selvom den muligens har en feilmargin, så visste den godt over 300w.

Så, jeg ha da for liten PSU. Jeg skal nok kjøpe meg en ny idag/imorgen på 400/500, med ett budsjett på 500-600. (Noen tips, anyone?)

Men, tingen er at jeg ikke orker å vente til tirsdag/onsdag neste uke med å spille Crysis, CoD, Stranglehold, Hellgate London osv. Så er det noe jeg kan gjøre for å enten øke watten på PSUen på en jalla måte, eller kan jeg muligens få satt ned watten på noe annet?

Det er snakk om 50w jeg må ned.

PC-en:

2 HDDs, tilsammen 750GB.

Bruker 1 FW port til ekstern harddisk ala 500 GB.

bruker 3 USB porter.

Har Lydkort, Creative SOundblaster.

Ett X1950Pro grafikkort.

Intel Pentium 3.0 GHz, northwood, ikke overklokka.

2 GB RAM.

Litt hjelp? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corsair HX520W

Minnegiganten Corsair har også et par strømforsyninger i produktsortimentet sitt. HX520W er navnet på en billig og meget god strømforsyning som har fått gode omtaler der den har blitt testet. Den har modulære kabler og et akseptabelt støynivå.

edit: skreiv feil på toppen her HX520 er den jeg snakker om

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Jeg lasta ned og innstallerte Speedfan just nu. Den viser ikke temp på GPU, men den viste temp på HDDene mine. Jeg veit ikke om det finnes en maks temp grense i Speedfan, men begge HDDene lå stabilt på 50 C, med ett flamme-ikon ved siden av.

Kan det være at det er HDDene som kræsjer? Ihvertfall den ene? Siden hele PC-en stopper opp når det skjer, og det hjelper ikke å ta ut skjermkortet.

Hvis det er HDDene, hva kan jeg gjøre da? Dem ligger ved siden av hverandre, så det er ikke rart det oppstår en god temp der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...