int20h Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Linux-spesialisten Red Hat jobber med et "instant messaging"-prosjekt som skal lanseres tidlig neste år. Les mer Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 jaja... noen vill det også ;P Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Mitt spørsmål: hvorfor?! Lenke til kommentar
unwill Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Det er bra at noen endelig forstår hva kunden vil ha. Jeg sitter på MSN og skriver 1000vis av meldinger per sekund, men den går bare ikke fort nok. Jeg har lyst til å skrive og motta 10000vis av meldiner per sekund. Og som de sier.... 1 million. Kanskje ikke Det er allerede nok IM klienter der ute, mange av dem blir jo ikke brukt i noen stor grad. Yahoo, Google, Microsoft, Apple, har alle IM , det finnes også flere, som ICQ, AIM osv. Tror MSN har ca 300 millioner brukere, mens ingen av de andre hvar over 30 millioner. Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Det er bra at noen endelig forstår hva kunden vil ha. Jeg sitter på MSN og skriver 1000vis av meldinger per sekund, men den går bare ikke fort nok. Jeg har lyst til å skrive og motta 10000vis av meldiner per sekund. Og som de sier.... 1 million. Det er nok ikke KLIENTEN de snakker om i den sammenhengen, men TJENEREN (altså serveren). Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 MSN har ca 300 millioner brukere, mens ingen av de andre hvar over 30 millioner. Vær ikke så sikker på det. I asia er yahoo messenger mye mer utbredt enn windows live messenger Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Stunt? Er dette et stunt? Microsoft, Cisco, IBM, Nokia, med mange flere har jo allerede kastet seg på Unified Communications-bølgen, hvorfor ikke Redhat? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 MSN har ca 300 millioner brukere, mens ingen av de andre hvar over 30 millioner. Vær ikke så sikker på det. I asia er yahoo messenger mye mer utbredt enn windows live messenger er stort sjett vi nord europere som har trykket msn til vår hjerte... vi må være blonde for egentlig er det elendig i forhold til mange andre muligheter... Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 I starten var det vel det, nå begynner det vel å bli ganske bra i forhold til konkurransen? Nå har jeg ikke prøvd mye annet, så usikker på hvilke andre klienter du tenker på. PS. kan man legge til AIM, Yahoo-IM og slikt på MSN nå? (Bruker kun IM på jobb, så benytter ikke MSN, men Office Communicator.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hva er RHEL for noe? Et OS? Lenke til kommentar
iAlex Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hva er RHEL for noe? Et OS? RedHat Enterprise Linux Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Da hadde jeg rett da. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 håper jaggu meg at dem går for jabber som protokoll. noe annet vil være "politisk" selvmord Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Kanskje ikke Det er allerede nok IM klienter der ute, mange av dem blir jo ikke brukt i noen stor grad. Yahoo, Google, Microsoft, Apple, har alle IM , det finnes også flere, som ICQ, AIM osv. Tror MSN har ca 300 millioner brukere, mens ingen av de andre hvar over 30 millioner. I USA er AIM store. I Asia Yahoo. I Skandinavia MSN. I tillegg sverger mange til Jabber/XMPP som bl.a. Google bruker siden dette er en åpen standard alle kan bruke. Og dermed er mer moralsk å bruke og lar deg velge klient selv! Ting er nok litt mer komlisert enn bare svart/hvitt. Endret 17. november 2007 av JonT Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 ikke nok med at alle kan lage klient til jabber (noe dem kan for dem andre også men ikke med produsentens godkjenning, går utover reklamefortjenesten), men alle kan sette opp sin egen server. "jabberaddresser" ser ut som en epostaddresse, og den server en kobler seg til vil snakke med andre servere ut fra hva addresse folk på lista har. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 jabber/xmpp? økonomisk selvmord ;p tror heller de velger SIP som protokoll. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 legg merke til at jeg skrev "politisk" ikke økonomisk. poenget er at om dem velger en ikke-åpen protokoll så kommer dem til å hisse på seg store deler av open source miljøet, minst... forøvrig er vel ikke sip en im protokoll, men en protokoll for å sette opp voip koblinger (ja den kan brukes til å sette opp video delen av en im kobling, men ikke stort mer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå