dennisjr Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Til opplysning har jeg null peiling på css og html koding. Men jeg har funnet ut at om jeg ønsker at siden skal ha et bakgrunnsbilde som alltid er i senter, og ikke repeterer seg selv, må jeg skrive inn denne CSS koden: <style type="text/css"> <!-- body { background-color: #000000; background-image: url(christonthecross2.jpg); background-repeat: no-repeat; background-position: center; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color: #FFFFFF; line-height: normal; font-weight: bold; font-variant: normal; } --> </style> Jeg har en eksempel side: http://www.akustikk.org/test/test.html Denne fungerer perfekt i IE, men i Firefox ser jeg bare de to nederste strekene. Bildet har liksom forflyttet seg ovenfor browseren. Har jeg skrevet inn feil kode? Hvilken størrelse lønner det seg at bakgrunnsbilde er? Jeg bruker Coffeeshop html editor. Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette!! Lenke til kommentar
semafor Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Tenk først på at et htmldokument skal se slik ut: <!DOCTYPE.. <html> <head> ... </head> <body> ... </body> </html> Og les tråden du skal lese før du poster. Problemet ditt oppstår mest sannsynlig pga at bildet er 1024x664px? Prøv å klipp ut alt det hvite, unødvendige i det bildet og prøv på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå