Gå til innhold

Romantisk billig tur for 2, hvor?

fredstian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan anbefale Tallin, var der i 4 dager med kjæresten i høst, kjempefin by og billig å leve der.. Vi bodde på et Spa-hotell og derfra var vi i gåavstand til så og si alt

Å? Hmm, hvordan er temperaturen og sånt der i januar tro?

Skal sjekke litt priser, hvor mye betalte dere for hotellet dere bodde på + flyturen da og hvilket hotell bodde dere på?

Lenke til kommentar

Om dere skal reise i januar er spa-hotell i Tallin ingen dum idé. Byen virker skandinavisk, men er likevel litt eksotisk. Flere spennende spisesteder hvor man ikke blir flådd.

Bodde selv på Kalev Spa nå i høst. Greit hotell med bra beliggenhet og inkludert adgang til spa område med basseng og alskens boblebad, dampbad, sauna og massasjedusjer. Om dere skal "knas" må det gjerne bestilles før dere drar.

http://en.venere.com/hotels_tallinn/toompe..._kalev_spa.html

Lenke til kommentar
Jeg kan anbefale Tallin, var der i 4 dager med kjæresten i høst, kjempefin by og billig å leve der.. Vi bodde på et Spa-hotell og derfra var vi i gåavstand til så og si alt

Skal sjekke litt priser, hvor mye betalte dere for hotellet dere bodde på + flyturen da og hvilket hotell bodde dere på?

Jeg var der sist sommer med familien og da reiste vi med tog.

Lenke til kommentar

Har vært i mange av hovedstedene i Europa og etter min mening er det to byer som fortjener beskrivelsen romantisk by. Det er København og Roma. Særlig Roma. Reiser du til Roma i desember er været greit nok, men det beste er at det ikke er så mange turister der i desember (slipper kø). Sitte på en fortauskaffe og drikke et glass vin, suge til seg atmosfæren og kose seg skikkelig, samt se mange historiske plasser. Det kan være at Roma ikke er den biligste byen å reise til, men jeg tror du får mye igjen for å legge ut en lapp til. Hotell for meg er ikke det viktigste (er ikke så mye på hotellrommet likevel). Det er opplevelsen som er viktig. Du finner mange gode billige småhoteller på internett.

God tur

Lenke til kommentar

Roma er bra, men anbefaler å vente til mars/april for sikrere vær da Roma er et "utendørssted".

Gjennomsnittlig vær i Januar i Roma:

Max dagstemperatur 12 grader

Min dagstemperatur 3 grader

83% overskyet

103 mm nedbør (Over dobbelt så mye som i Oslo i Januar)

Sne og spa i Tallin er mye bedre enn kaldt regn i Roma. :yes:

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Vi bodde på Kalev Spa, betalte vel under tusenlappen pr pers for flyturen, og ca 600 pr natt på hotellet og da har du tilgang til svømmehallen og treningsstudio samt frokosten.

Bestilte flyturen til gjennom airbaltic(estonian air) og hjemreisen med norwegian, likte førstnevnte best. Temperaturen er jeg litt usikker på, uansett er det nok ikke kaldere enn sist jeg var i Praha i januar.

Foretrekker du rask tilgang til shopping så finnes det et hotell som er tilknyttet et shoppingsenter, mener det het hotell viru. Men fra kalev spa hotell så gikk vi overalt, selv om det ikke er dyrt med taxi, da ligger gamlebyen med masse restauranter(og mcdoanlds) rett utafor døren og det er en 5-10 min å gå til shoppingsteder mener jeg å huske. Prisnivået ligger vel på kanskje halvparten av norske priser, vi opplevde det ihvertfall som veldig billig

Lenke til kommentar
Temperaturen er jeg litt usikker på, uansett er det nok ikke kaldere enn sist jeg var i Praha i januar.

Tallin i januar: max -2, min -7, 45mm nedbør, 3% sol

Praha i januar: max 0, min -5, 24mm nedbør, 7% sol

Ikke store forskjellen altså, men jeg foretrekker sne mot slaps. Både Praha og Tallin er fine reisemål, men jeg ville anbefalt Praha med julemarkeder i desember og Tallin med spa i januar.

Lenke til kommentar
Om dere skal reise i januar er spa-hotell i Tallin ingen dum idé. Byen virker skandinavisk, men er likevel litt eksotisk. Flere spennende spisesteder hvor man ikke blir flådd.

Bodde selv på Kalev Spa nå i høst. Greit hotell med bra beliggenhet og inkludert adgang til spa område med basseng og alskens boblebad, dampbad, sauna og massasjedusjer. Om dere skal "knas" må det gjerne bestilles før dere drar.

http://en.venere.com/hotels_tallinn/toompe..._kalev_spa.html

Sånn jeg har forstått det også, noen bekjente var i Talin for litte siden og de sa det var litt skandinavisk over det, men ikke helt Norge! :)

Det hotellet var jo veldig fint!Så det var en til herifra som hadde vært der, tyder på at det er bra da! :) Skal muligens høre med samboeren om hva hun synes. Eller skal jeg bare overraske henne litt tro...!

Tog er bortkastet tid, mindre tid til pulings.

kan jo pule på toget

Haha... :D Kan jo alltids bli medlem i 10.000meters klubben?

Jeg er langt i fra no fan av tog, så det blir nok fly! :)

Roma er bra, men anbefaler å vente til mars/april for sikrere vær da Roma er et "utendørssted".

Gjennomsnittlig vær i Januar i Roma:

Max dagstemperatur 12 grader

Min dagstemperatur 3 grader

83% overskyet

103 mm nedbør (Over dobbelt så mye som i Oslo i Januar)

Sne og spa i Tallin er mye bedre enn kaldt regn i Roma. :yes:

Er omtrent sånn jeg har forstått det også, uten å faktisk ha sjekket temperaturer o.l.

Er jo generelt sett ikke ordentlig syden varmt noen av stedene. Så da er det jo like greit å dra til Tallin, er ikke så ille med snø, men slafs og drit er greit å holde seg unna! ;)

Vi bodde på Kalev Spa, betalte vel under tusenlappen pr pers for flyturen, og ca 600 pr natt på hotellet og da har du tilgang til svømmehallen og treningsstudio samt frokosten.

Bestilte flyturen til gjennom airbaltic(estonian air) og hjemreisen med norwegian, likte førstnevnte best. Temperaturen er jeg litt usikker på, uansett er det nok ikke kaldere enn sist jeg var i Praha i januar.

Foretrekker du rask tilgang til shopping så finnes det et hotell som er tilknyttet et shoppingsenter, mener det het hotell viru. Men fra kalev spa hotell så gikk vi overalt, selv om det ikke er dyrt med taxi, da ligger gamlebyen med masse restauranter(og mcdoanlds) rett utafor døren og det er en 5-10 min å gå til shoppingsteder mener jeg å huske. Prisnivået ligger vel på kanskje halvparten av norske priser, vi opplevde det ihvertfall som veldig billig

Kalev Spa ja, det høres og så bra ut. Så det er ikke dyrere nei, ikke umulig at jeg kan spandere en tur på samboeren da jo! :) For min del høres det egentlig greit ut å ikke ha shopping områdene rett utenfor døra, heller en rolig gamleby for å si det sånn!

Skal sjekke litt rundt på nettet i kveld eller i morgen,søndag er fin dag til sånt! :)

Så kanskje høre med min kjære hva hun synes!

Tusen takk for alle kommentarer, trodde faktisk ikke jeg skulle få så mye kommentarer her! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...