Gå til innhold

Scene-it....noen som har kjøpt?

BioNor

Anbefalte innlegg

Først og fremst, så er kontrollene relativt lekre og behagelig...men de er dessverre basert på IR og ikke radiobølger slik som de vanlige 360 kontrollene, dvs vi opplevde av og til å trykke på svar uten at det ble registrert.

Det var en stor strek i regningen for min del.

Da går jeg ikke til innkjøp av Scene It.

Hadde det vært radiosignaler hadde jeg nok kjøpt det, men jeg har alt for mange dårlige opplevelser med en IR-kontroller en gang som medførte mer frustrasjon en glede. Når det gjaldt som mest, traff man ikke med ir-strålen og morroa forsvant i frustrasjon.

Jeg bare merker hvordan det vil bli eviglange diskusjoner på fest hvor folk påstår at de trykket, og trykket først. Og med ir som et svakt ledd blir dette for urettferdig.

Allerede nå har vi noen tider diskusjoner i ledningsbaserte Buzz, hvor man påstår hardnakket "Ja men JEG trykket først".

Er det lov å håpe på et radioset i framtiden?

Jeg gidder ikke kjøpe 4 trådløse vanlige Xbox360 kontrollere bare for Scene It.

Nei, nå ble jeg lei meg. Buhu!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var en stor strek i regningen for min del.

Da går jeg ikke til innkjøp av Scene It.

Hadde det vært radiosignaler hadde jeg nok kjøpt det, men jeg har alt for mange dårlige opplevelser med en IR-kontroller en gang som medførte mer frustrasjon en glede. Når det gjaldt som mest, traff man ikke med ir-strålen og morroa forsvant i frustrasjon.

Jeg bare merker hvordan det vil bli eviglange diskusjoner på fest hvor folk påstår at de trykket, og trykket først. Og med ir som et svakt ledd blir dette for urettferdig.

Allerede nå har vi noen tider diskusjoner i ledningsbaserte Buzz, hvor man påstår hardnakket "Ja men JEG trykket først".

Er det lov å håpe på et radioset i framtiden?

Jeg gidder ikke kjøpe 4 trådløse vanlige Xbox360 kontrollere bare for Scene It.

Nei, nå ble jeg lei meg. Buhu!

Jeg deler din bekymring der, radiobølger eller hva de nå bruker, er å foretrekke. Når det er sagt, så har vi i etterkant funnet ut at denne manglende registreringen skyldes en dårlig kontroll(gul knapp på gul kontroll var litt kresen og krevde en ekstra kraftkos). Vi løste egentlig dette ganske greit med å kalle den "Vinnerkontrollen", vant man en runde så måtte man værsegod spille med denne, og vant man da, da var man virkelig best. IR opplegget fungerer overraskende bra for IR å være. Man kan stort sett peke hvor man vil i stua å treffe, så man slipper å nisikte.

Et annet aspekt vi overså utover kvelden var jo at antall ølbokser på bordet økte på samme måte som poengen minket. Siden noen av disse står relativt nærme kontrollene, så sperret de utsikten av og til, mens de som var plassert lengst fremme på bordet ikke gjorde så mye ut av seg og ødela for ingen. Siden de fleste delrundene ligner på Buzz's Raskeste Finger, så gjør det lite om man må trykke to ganger for å få registert svaret, det koster sjeldenet mer enn 50 av 2000 poeng(og igjen, dette viste seg å være kun gul manns problem).

Det er også veldig moro at MS har fått lov til å bruke lyd og bilde fra store Hollywoodproduksjoner(Titanic, Rocky, Meet the parents, Løp Lola Løp(tysk riktignok) Reservoir Dogs mm) og ikke bare obskure b-filmer ingen kjenner til.

Antall forskjellige rundetyper er også veldig høyt så man går ikke lei, det er vel snakk om 21 typer runder men også disse blir endret mtp hvordan man skal svare fra runde til runde(tror jeg da). Buzz begrenset seg vel til 8 eller 9?

Som sagt, et trygt partyspill:-)

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

jeg ble selv småskeptisk når jeg hørte at det var IR, men gikk til innkjøp i går og ble meget positivt overrasket! IR er overhodet ikke noe problem.

Det største plusset er jo at kontrollen aldri er skrudd på, men fungerer som en vanlig fjernkontroll, slik at du meget sjeldent må bytte batterier!

Har ikke hatt noe problemer med at knappebruken ikke har blitt registrert heller, kan peke opp,ned og til sidene og det blir fortsatt registrert!

Håper på at det kommer flere quiz spill som kan brukes til disse kontrollene.. musikk,geografi++

Lenke til kommentar
Da var spillet kjøpt, prøvd og overveid. Vi var fire mann mellom 28 og 31, øl og godt humør som spillte, så mine ord er alfa og omega for deg som overveier å kjøpe dette;-). Jeg er bittelitt beruset, så ta "reviewet" mitt for det det er; et lite førsteintrykk basert på ca 4 timers spilling sammen med øl og kompiser:-)

Først og fremst, så er kontrollene relativt lekre og behagelig...men de er dessverre basert på IR og ikke radiobølger slik som de vanlige 360 kontrollene, dvs vi opplevde av og til å trykke på svar uten at det ble registrert. Det ødelagte heldigvis på ingen måte spillopplevlsen ettersom det her, i motsetning til Buzz, er mer basert på kunnskap enn reaksjonsevne. Man tapte aldri mer enn 50 poeng(av 2000) pr spm pga av dette.

Anyway, for de av dere som har spillt Buzz, så er dette mer av det samme, bare bedre. Det er på mange måter Buzz-next-gen, men skinner kanskje ikke helt slik som forventet . Det mange flere typer oppgaver enn i Buzz og 360'en passer på å ikke kjøre reprise på spørsmålene, noe som er meget meget positivt. Vi spilte vel rundt 5 runder på a 45 min og opplevde ikke en eneste reprise av spm.

Spillet er ikke like kompetativt som Buzz, men det er likefullt like eller mer moro enn Buzz. Etterhvert som halvliterne gikk ned, jo mer økte stemningen. Et trygt kjøp for festglade 360-eiere mao. Spillet er også på engelsk, noe som teller + i min bok.

Achievements? Joda, fikk 270 av dem i løpet kvelden, aner ikke hvordan...

Scene-it er forhåpentligvis første steg i stigen på samme måte som Big Quiz var for Buzz og PS2, mye moro å vente i fremtiden med nye iterasjoner av div Scene-it spill, ikke nødvendigvis med film som tema. Er helt enig i karakterene som florerer på nettet, en plass mellom 7/10 og 8/10 er helt riktig og blir også min dom.

Well done MS og whomever som lagde dette! Anbefales som partyspill, men på ingen måte solo.

Betalte bare (hold fast)599,- på EB Games, Elkjøp-pris mao:-)

PS! Se! Det går an å skrive noenlunde ordentlig selv i fylla:-) Noen er overbevist om at man MÅ snøvle selv på tastaturet dersom man har drukket, selvom man da må treffe bokstaver på andre siden av tastaturet for å få det til å se "snøvlete" nok....ikhe shant?

Kudos til deg! Fin anmeldelse, selv med 14 i promille.... Du burde begynne i Spillmagasinet. Kanskje du får hevet nivået litt der i gården om du drikker mens du skriver.. ;)

Gleder meg til å prøve spillet.

Lenke til kommentar

Etter mye om og men i flere butikker (Les : Lefdal Forus og Elkjøp Forus) klarte den ene å finne en av kopiene de var i besittelse av! Så da ble det kjøp.. Testet det med madammen, og hun frydet seg over å endelig ha et spill i hus hun knuser meg i! God damnit!

IR funker utrolig godt hos meg .. husk at det følger med en egen IR sensor med usb som kan settes nærmere spillerne om du har ekstrem avstand og dårlig forbindelse mellom Xb360 og sofa.. Har ikke sett noen problemer med mine kontrollere ennå ala Gul hos fylle-anmelderen vår(Eller var det derfor ho knuste meg hver gang??), men har heller ikke fått testet spillet mer enn noen få runder ennå..

Men så langt er jeg over all forventning imponert over gjennomføringen av spillet! Veldig bra!

Lenke til kommentar
Du kan fint bruke vanlige 360 kontrollere i dette spillet. da slipper du ir problemet:)

Og siden jeg har 1 kontroller fra før, og trenger 3 ekstra, så blir jo det billig ja.

Joda jeg ser jo den, Men for oss som har 4 kontrollere er det jo ett pluss

Lenke til kommentar
.. husk at det følger med en egen IR sensor med usb som kan settes nærmere spillerne om du har ekstrem avstand og dårlig forbindelse mellom Xb360 og sofa..

Dette var jo god informasjon som gjør spillet litt mer aktuelt igjen.

Nettopp fordi min Xbox360 står stuet langt nede i en stereobenk, men vi ofte har en usb-forlengerkabel opp til stuebordet for tilkoblinger av Buzzere, Eye Toys, Eye of Judment osv...

Lenke til kommentar

Har kjøpt og spillt en del omganger med Scene-it nå. Kort sagt er det et glimrende spill! Flotte spørsmål, varierte runder, bra poengutdeling, bra tilknytting mot profiler/achievements og underholdende å spille.

På den andre siden bruker spillet utrolig lang tid på å save mellom hver omgang, cutscenes som ikke kan skippes (men de er ikke spesielt lange), har loadingscreens (Heldigvis korte og sjeldne). De fleste av spørsmålsrundene er meget vellykket, har bare funnet 1 jeg ikke liker (anagramsaken, hvor det bare handler om å trykke raskest og så finne svaret).

Karakter på 8/10 i sin sjanger (Altså Buzz-spillene) og anbefales på det sterkeste. 499 på Lefdal dersom du påpeker at de selger det til denne prisen på deres egen nettbutikk. De prøver nemlig å selge det til deg for 599 i butikken, men var bare hyggelige mot meg og gav meg 100kr tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...