cyclo Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg har nettopp bestilt en mobil terminal. Denne trenger jeg en måte å forsyne med strøm. Da den skal bæres i en ryggsekk trenger jeg da et batteri som ikke er altfor stort (les ikke bilbatteri). Jeg har da to spørsmål: Hvilket batteri bør jeg velge? Hvordan skal jeg koble til batteriet? Infoen jeg har er som følger: • Input voltage range: 12 - 24V DC • Nominal Voltage 12V DC • Power Supply current rating: min. 1,2A @12V • Power Supply ripple: max. 120mV • Input current in idle mode: 8mA @ 12V • Input average current in communication mode: 110mA @ 12V • GND = Ground reference (1x POWER, 1x Signal) • Input Power = 12 - 24VDC • GPIO3 input CMOS 2.8 (voltage range allowed on this pin: 0-3,6VDC vs. GND) Strømen kobles til via en 4-pins firkantet molex. Blir meget takknemlig om noen kan hjelpe meg her Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Hmm. Ser ikke ut som om noen her kan hjelpe kanskje. Men er det da noen som vet om et firma i Oslo område som kunne hjelpe? Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hvor lenge skal batteriet vare? antall timer standby/aktiv bruk? Hvordan har du tenkt å lade batteriene? link til den saken du har kjøpt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Biltema har et visst utvalg av portable blybatterier. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=95120 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Jeg ser at jeg har bestilt feil dings. Så nå håper jeg bare firmaet jeg bestillte fra går med på en avbestilling. Dersom de ikke gjør det sitter jeg på en terminal til 2000 kr jeg ikke trenger. Dingsen jeg egentlig trenger er visst ikke så vanskelig å koble til batteri. Den skal ha 5-36V på en kontakt med 1,25A sikring mellom og jord på en annen, samt 5-36V på en tredje kontakt som slår enheten på. Alt i en RJ-11 kontakt. Så det regner jeg med jeg skal klare. Spørsmålet er bare om man kan kjøre konstant strøm på den tredje kontakten eller ikke. Endret 17. november 2007 av cyclo Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 OK. Det viser seg at jeg hadde bestillt rett dings, så da har jeg fortsatt samme problem med tilkobling av batteri. Jeg har avklart batteri og lader, så da trenger jeg bare finne ut hvordan jeg skal gjøre selve tilkoblingen. Det som forvirrer meg er den GPIO3 saken. Link produktet hos dem jeg har bestilt fra Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Da har jeg fått greie på nesten alt jeg trenger å vite hos firmaet jeg bestilte hos. Har nå bare et spørsmål igjen: Hvor stor sikring bør jeg bruke? Power Supply current rating: min. 1,2A @12V Tolker jeg som at strømforsyningen må kunne levere minimum 1.2 A ved 12V. Dermed vil jeg tro at en 1.25A sikring vil være rette valget. Eller er jeg helt på villspor nå? Lenke til kommentar
space17 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ut i fra fra du skriver er det slik jeg tolker det. Med det ser også ut som om du må levere 2,8V. Har du en link til produktet ditt? space Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Link finner du et par hakk opp. Trenger ikke levere 2,8V har jeg fått beskjed om av leverandøren. Jeg bare koble "GPIO3 input CMOS 2.8 (voltage range allowed on this pin: 0-3,6VDC vs. GND)" direkte til jord. Jeg tror det er en sensor input. GPIO 4-7 ligger i en RJ11 kontakt og er både input/output. Og fikk endelig avklart fra leverandøren at jeg kan bruke en 1.25V sikring. Så da er saken foreløpig løst inntill det dukker opp noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå