Gå til innhold

Oppgradere PC-en min, hva må oppgraderes og hva står?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en pc her som jeg gjerne ville ha oppgradert til å, smooth, dra de nyeste spillene som for eksempel Call of duty 4, crysis, gears of war osv osv. Oppsettet mitt er som følger:

MSI K8N MS-7030 Socket 754

AMD Athlon 64 Processor 3200+ 2.21 Ghz Socket 754

Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3 AGP

Noname RAM 1024 mb

Fortron/Source Strømforsyning ATX-400W 120 mm SATA Special Edition

Western Digital Caviar 160GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM

Mybook 500Gb

Jeg har tastatur, mus, skjerm, kabinett, høytalere og alt d nødvendige.

Hva mener dere er det beste oppsettet for å oppgradere denne PC-en uten at d koster en student for mye,

men at det fortsatt kan dra de nyeste spillene per dags dato fairly bra?

Takker på forhånd for alle svar :)

Endret av sull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite forslag fra meg.

CPU

RAM

Skjermkort

Harddisk?

Hovedkort ( Har egentlig ikke peiling her )

PSU

Ca. 6200 ( Kun et prisoverslag )

Er litt newbie på det med handlevogner, så linket rett til produktene. :innocent:

Evt bytte ut prosessoren med en dobbelkjerne ( 6850/6750 eller noe ) men det får ekspertene komme hit og fikse, samtidig som de finner et godt hovedkort til deg, har absolutt ikke peiling på det.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har en pc her som jeg gjerne ville ha oppgradert til å, smooth, dra de nyeste spillene som for eksempel Call of duty 4, crysis, gears of war osv osv. Oppsettet mitt er som følger:

MSI K8N MS-7030 Socket 754

AMD Athlon 64 Processor 3200+ 2.21 Ghz Socket 754

Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3 AGP

Noname RAM 1024 mb

Fortron/Source Strømforsyning ATX-400W 120 mm SATA Special Edition

Western Digital Caviar 160GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM

Mybook 500Gb

Jeg har tastatur, mus, skjerm, kabinett, høytalere og alt d nødvendige.

Hva mener dere er det beste oppsettet for å oppgradere denne PC-en uten at d koster en student for mye,

men at det fortsatt kan dra de nyeste spillene per dags dato fairly bra?

Takker på forhånd for alle svar :)

Om du skal dra Crysis smooth. Så burde du vell vurdere å bytte hele maskinen egentlig.

Du kunne kanskje prøve å selge hele maskinen din? Og legge inn inntektene på en enda kraftigere ny pc?

Hovedkort må byttes (fordi hele prosessor sokkelen må byttes)

Prosessor må byttes

Skjermkort må byttes

Må ha mer RAM, er det DDR2 eller DDR du har? 1x 1024MB brikke, eller 2x 512MB?

Ny PSU, 400W holder nok neppe

Harddisken er vell det eneste som ikke "må" byttes. Men du kunne sikkert ha tenkt deg en som benytter S-ATA, så du kan deaktivere IDE i BIOS.

Hovedkort:

Da anbefaler jeg et Intel X38 basert hovedkort. Så er det bare å vrake og velge mellom de som er tilgjengelige :) Bare pass på at du får et som benytter DDR2 og ikke DDR3 minne.

Prosessor: En Intel Core 2 Duo Q6600, eller en E6850. Q6600 anbefales om du ikke har tenkt til å bytte prosessor i nærmeste fremtid. Skal du bytte prosessor innen 1-2år, så er det greit med en dobbel kjerne. Hvis ikke så er en fire kjerner det beste valget for fremtiden.

Skjermkort: 1x 8800GT 512MB. Gir bra ytelse for pengene. Eller 1x HD 3870 gir også veldig bra ytelse for pengene. Yter ørlite dårligere enn 8800GT 512MB, men drar fordel av DX10.1 støtte og UVD. Samt du kan skaffe ett ekstra HD 3870 i fremtiden og kjøre 2x i Crossfire om du trenger litt bedre ytelse.

RAM: Corsair TWIN2X DDR2 4096MB (2x2048MB) eller GeIL Black Dragon 4 GB DDR2-800 (4 x 1 GB) CAS4

PSU: Corsair HX520W eller HX620W. Dønn stabil og veldig god PSU, den vil aldri svikte deg :)

Harddisk: Hitachi Dekstar eller en Western Digital Caviar RAID Edition S-ATA disk, hvor stor kan du jo velge selv :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...