Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremselys plutselig døde, hva kan jeg sjekke selv?

bjovas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom sikring og pærer er i orden, kan det være bryteren som sitter i nærheten av bremsepedalen.

Er det en mekanisk bryter i tilknytning til pedalen som faktisk får lysene til å lyse? Alltid sett for meg at det måtte være noe mer i selve bremsen som gjorde. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Dersom sikring og pærer er i orden, kan det være bryteren som sitter i nærheten av bremsepedalen.

Er det en mekanisk bryter i tilknytning til pedalen som faktisk får lysene til å lyse? Alltid sett for meg at det måtte være noe mer i selve bremsen som gjorde. :)

Som regel er dette veldig enkelt. Bryteren sitter i braketten som holder bremsepedalen, og kobler sammen en kontakt når pedalen trykkes inn. Vips, så har du lys når du bremser. Ikke noe rocket science her, akkurat :cool:

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Kan fort spare deg for ein tusenlapp ved å fikse det sjølv, men er du ikkje erfaren på dette med elektrisitet og problemet ikkje ligg i brytaren, pærene eller sikringen så kan det fort gå ein del timar. Står brytaren greit plassert er det verdt eit forsøk.

Eg antar det er to ledningar kopla til brytaren, drar du ut desse og koplar dei saman, med ein binders eller noko sånt så ser du om brytaren er problemet. Lyser det så er det brytaren, lyser det ikkje er det iallefall noko anna, eventuelt i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...