bjovas Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) I dag oppdaget jeg at ingen av bremselysene på min Corolla 97-modell funker, og har bestilt verkstedtime på mandag. Men hva kan jeg gjøre av feilsøking selv før det? Endret 16. november 2007 av Ghadafi Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Du burde i alle fall kunne sjekke sikringer og pærer ganske lett selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Dersom sikring og pærer er i orden, kan det være bryteren som sitter i nærheten av bremsepedalen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jaa, den fikset jeg selv på golfen min Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Dersom sikring og pærer er i orden, kan det være bryteren som sitter i nærheten av bremsepedalen. Er det en mekanisk bryter i tilknytning til pedalen som faktisk får lysene til å lyse? Alltid sett for meg at det måtte være noe mer i selve bremsen som gjorde. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Ta en titt vel. Det bør være en liten bryter eller no som skyves inn av bevegelse på bremsepedalen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Dersom sikring og pærer er i orden, kan det være bryteren som sitter i nærheten av bremsepedalen. Er det en mekanisk bryter i tilknytning til pedalen som faktisk får lysene til å lyse? Alltid sett for meg at det måtte være noe mer i selve bremsen som gjorde. Som regel er dette veldig enkelt. Bryteren sitter i braketten som holder bremsepedalen, og kobler sammen en kontakt når pedalen trykkes inn. Vips, så har du lys når du bremser. Ikke noe rocket science her, akkurat Endret 16. november 2007 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Eksempelbilde på hvordan den kan se ut ser du her: http://www.amazon.com/Wells-Brake-Switch-T...a/dp/B000K6TR4Y hvordan fikse det på en 95 corolla: http://en.allexperts.com/q/Toyota-Repair-8...rake-lights.htm vet ikke hvor store forskjellene er, men dette er rimelig lett Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Kan fort spare deg for ein tusenlapp ved å fikse det sjølv, men er du ikkje erfaren på dette med elektrisitet og problemet ikkje ligg i brytaren, pærene eller sikringen så kan det fort gå ein del timar. Står brytaren greit plassert er det verdt eit forsøk. Eg antar det er to ledningar kopla til brytaren, drar du ut desse og koplar dei saman, med ein binders eller noko sånt så ser du om brytaren er problemet. Lyser det så er det brytaren, lyser det ikkje er det iallefall noko anna, eventuelt i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå