hva_som_helst Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Sitter her og skal lage en "customized kernel module" i forbindelse med nye ATI drivere. Følger manualen som fulgte med. Etter installasjon av rpm-fil og konfigurering av XF86Config-4, gjør jeg dette: Går til '/usr/src/linux' (linux -> linux-2.4.18-14) og kjører 'make distclean' og deretter 'make dep'. Går så til '/lib/modules/fglrx/build_mod/' og kjører './make.sh'. Og da får jeg følgende melding: ATI module generator V 2.0 ========================== Error: kernel includes at /lib/modules/2.4.18-14/build/include do not match current kernel. they are versioned as "2.4.18-14custom" instead of "2.4.18-14". you might need to adjust your symlinks: - /usr/include - /usr/src/linux Jeg har søkt i forumet og google, men har ikke funnet ut hva som må gjøres her. Blir veldig glad hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg løser dette. . Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 sjekk dette http://www.usit.uio.no/it/unix/linux/kjern...ompilering.html du da.. Lenke til kommentar
hva_som_helst Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Jo, det er mulig løsningen ligger i å kompilere en helt ny kjerne. Men jeg hadde håpet å løse dette bare ved å lage/justere en eller annen 'symlink' slik feilmeldingen antyder. For da kan jeg kanskje fortsette å følge denne kokeboka for installasjon av ATI-drivere. Jeg tror problemet er at jeg ikke vet hva som skal symlinkes, hvor det skal symlinkes, og ikke minst hvordan. Lenke til kommentar
hva_som_helst Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Da er det vel bare å sette seg til å kompilere. Halve moroa er jo å få det til å virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå