Gå til innhold

De fleste next-gen titler er ikke "ekte" HD-oppløsning


hidden_dragon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes nesten du kunne skrevet xbox360 titler istedenfor next-gen.

Det er jo tydelig utifra de tallene på den siden du linker til at det er xboxen som er "svarteper" her.

 

Det at utviklerne må ta hensyn til 360 drar ned kvaliteten på multiplatformspill på ps3.

Bare se på uncharted. ~Full HD med nydelig grafikk og detaljer.

 

Hva kan xbox skilte med som er Full HD? Fifa Street Basket med 4 spillere på skjermen samtidig. Imponerende? Nei.

Lenke til kommentar

Om folk faktisk satte seg ned og spilte spillet fremfor å legge seg på kne fremfor skjermen og titte på grafikken med lupe så hadde det vel kanskje vært litt mer stille rundt dette.

 

Bryr meg mitt i ryggen om hva som er hva, bare det ikke går utover flyten i spillet så kan det være true HD eller oppskalert HD for min del, spiller ingen trille.

Lenke til kommentar
Syntes nesten du kunne skrevet xbox360 titler istedenfor next-gen.

Det er jo tydelig utifra de tallene på den siden du linker til at det er xboxen som er "svarteper" her.

 

Det at utviklerne må ta hensyn til 360 drar ned kvaliteten på multiplatformspill på ps3.

Bare se på uncharted. ~Full HD med nydelig grafikk og detaljer.

 

Hva kan xbox skilte med som er Full HD? Fifa Street Basket med 4 spillere på skjermen samtidig. Imponerende? Nei.

Ucharted er da 720p. De har softwareoppskalering til 1080 for dem med gamle HD-TV'er som kun støtter 1080i. 720p er default i spillet. Det er vel dessuten PS3 som er problemet i multiplattformspill, siden den har mindre generell regnekraft og mer spesialisert minnestruktur.

 

For all del, PS3 er en flott konsoll, og Uncharted er et fantastisk spill, men man trenger da ikke å fare med usannheter.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

"Så, så.. må du slappe av litt her...

 

Selvom det ligger noe i det du sier der så er det ikke alle som synes dette er så viktig.

De fleste vil ikke legge merke til dette engang da HD-TVer ikke er heeelt mainstream enda.

Men det er klart man legger merke til oppskaleringen på ett ordentlig HD-Set."

 

Tell me about it. Fikk meg ett lite støkk når jeg skulle fyre opp Halo3 på 42 tommern. Her snakker vi ett fyrverkeri av dimensjoner (ikke på en positiv måte), med grelle farger og artifacts i bildet som minner mer om snes dagene.

 

Geofrank:

 

Uncharted kjører native: 960×1080

 

http://www.playstatic.com/news/1023

Lenke til kommentar

Om TVen din har støtte for 1080p vil bildet kun bli skalert horisontalt. Det som er så genialt med å kjøre akkurat denne oppløsningen er at bildet ikke blir strekt vertikalt i tillegg. Dette medfører en betydelig redusering i kvalitetstap.(pixelisation jaggies og annen faenskap)

 

Nå må du lære deg å lese gitt. Først benekter du hvilken resolusjon spillet kjører i enda det står i OP. Deretter feiler du å se at jeg skriver ~Full HD (~ = tilnærmet for de som ikke skjønte det ;))

 

Fra 960×1080 er det ikke langt til 1920×1080. Dette kalles optimal skalering og jeg tror du skal lete lenge etter et spill som sitter så godt på lerretet som Uncharted gjør, spesielt hvis TVen din også støtter full oppløsning.

 

Her er det bare å ta av seg hatten og bøye seg i støvet for Naughty Dog.

Lenke til kommentar
Syntes nesten du kunne skrevet xbox360 titler istedenfor next-gen.

Det er jo tydelig utifra de tallene på den siden du linker til at det er xboxen som er "svarteper" her.

 

Det at utviklerne må ta hensyn til 360 drar ned kvaliteten på multiplatformspill på ps3.

Bare se på uncharted. ~Full HD med nydelig grafikk og detaljer.

 

Hva kan xbox skilte med som er Full HD? Fifa Street Basket med 4 spillere på skjermen samtidig. Imponerende? Nei.

 

Fanboi gå vekk. gååå vekk!

Det er mange spill som kjører god oppløsning, og ps3 har samme syndene på mange spill.

360 drar ikke ned kvaliteten på multi spill, det som gjør att noen multi titler suger på ps3 er fordi den er ganske mye kjipere og utvikle til en 360.

Endret av thehazen
Lenke til kommentar

"360 drar ikke ned kvaliteten på multi spill, det som gjør att noen multi titler suger på ps3 er fordi den er ganske mye kjipere og utvikle til en 360."

 

Fortsett å fortell det til deg selv mens sannheten stirrer deg rett inn i øynene :roll:

Endret av HeoAnd
Lenke til kommentar
"360 drar ikke ned kvaliteten på multi spill, det som gjør att noen multi titler suger på ps3 er fordi den er ganske mye kjipere og utvikle til en 360."

 

Fortsett å fortell det til deg selv mens sannheten stirrer deg rett inn i øynene :roll:

 

Du får komme med en liste over PS3 spill som er native i 1920x1080p da så kanskje du klarer å se sannheten selv.

Lenke til kommentar

HD eller ikke HD, Galaxy er det peneste plattform spillet jeg har spillt, om det har "ekte HD grafikk" bryr meg ikke stort. GT5 ser ut til å svært god grafikk, så lenge spillet ser pent ut (noe jeg nesten er helt sikker på at det gjør) bryr jeg meg fin lite om de to bokstavene H og D :) Dog er jeg ganske så sikker på at GT5 faktisk har ekte HD :)

Lenke til kommentar
Syntes nesten du kunne skrevet xbox360 titler istedenfor next-gen.

Det er jo tydelig utifra de tallene på den siden du linker til at det er xboxen som er "svarteper" her.

 

Det at utviklerne må ta hensyn til 360 drar ned kvaliteten på multiplatformspill på ps3.

Bare se på uncharted. ~Full HD med nydelig grafikk og detaljer.

 

Hva kan xbox skilte med som er Full HD? Fifa Street Basket med 4 spillere på skjermen samtidig. Imponerende? Nei.

 

Endelig en med litt kunnskap her på forumet! Er lei alle fanboysa nå.

Lenke til kommentar
Syntes nesten du kunne skrevet xbox360 titler istedenfor next-gen.

Det er jo tydelig utifra de tallene på den siden du linker til at det er xboxen som er "svarteper" her.

 

Det at utviklerne må ta hensyn til 360 drar ned kvaliteten på multiplatformspill på ps3.

Bare se på uncharted. ~Full HD med nydelig grafikk og detaljer.

 

Hva kan xbox skilte med som er Full HD? Fifa Street Basket med 4 spillere på skjermen samtidig. Imponerende? Nei.

 

Endelig en med litt kunnskap her på forumet! Er lei alle fanboysa nå.

 

 

Håper det var sarkasme.

 

Og til HeoAnd, det er bevist gang på gang att PS3 sin arkitektur er vanskeligere og ganske kjip og utvikle til for veldig mange spill utviklere og derfor har mange mulitplatform spill feks litt FPS problemer på ps3.

Ps3 er ikke bedre enn 360 på noen som helst måte, og 360 er ikke bedre enn ps3.

Denne tråden handlet om next gen titler generelt, men du måtte selvfølgelig gjøre det til en fanboi tulletråd.

Begge konsollene har spill som synder på hva som er faktisk oppløsing.

Bare gi deg.

Endret av thehazen
Lenke til kommentar

Xbox360 og PS3 er heller nokså ulike med hver sine styrker og svakheter, så begge lider under multiplattforming.

 

Anngående Xbox360 og oppløsning er utviklerene, grunnet et bare 10MB stort framebuffer (eDRAM'en), tvunget å gå ned i oppløsning for å få brukt AA med mindre dem benytter seg av tiled basert rendering.

Lenke til kommentar
Om TVen din har støtte for 1080p vil bildet kun bli skalert horisontalt. Det som er så genialt med å kjøre akkurat denne oppløsningen er at bildet ikke blir strekt vertikalt i tillegg. Dette medfører en betydelig redusering i kvalitetstap.(pixelisation jaggies og annen faenskap)

Nei, om TVen din støtter 1080p, støtter den med 99,9% sannsynlighet også 720p, som spillet defaulter til. Bildet vil da rendres i 1280x720, med mindre du manuelt går inn i videonistillingene og tvinger den til noe annet.

 

Nå må du lære deg å lese gitt. Først benekter du hvilken resolusjon spillet kjører i enda det står i OP. Deretter feiler du å se at jeg skriver ~Full HD (~ = tilnærmet for de som ikke skjønte det wink.gif)

 

Fra 960×1080 er det ikke langt til 1920×1080. Dette kalles optimal skalering og jeg tror du skal lete lenge etter et spill som sitter så godt på lerretet som Uncharted gjør, spesielt hvis TVen din også støtter full oppløsning.

 

Her er det bare å ta av seg hatten og bøye seg i støvet for Naughty Dog.

Det er vel ikke tilnærmet Full HD når det gir lavere kvalitet enn 720p. Her er hva Naughty Dog selv sier om saken:

 

Hey guys, I appreciate all of these comments. And in fact, you have just helped us out immensely. I wasn’t fully aware of how important it was for us to support 1080i. Up until earlier today we were only supporting 720p (and SD of course) but reading through these comments, it was brought to my attention the number of people who had HDTV’s but would not be able to experience Uncharted in high-def. So we immediately went to work and I’m pleased to announce here, for the first time, that we have now implemented 1080 support! Thanks for pointing this out to us, so now even more people will get to enjoy Uncharted the way it was meant to be… in glorious high definition!
It will play in 1080p but it’s software scaled to help out those with 1080i sets, so if you have a 1080p TV you’ll still want to play it in 720p (which it will default to).

 

And yes, our game runs at 30FPS.

Dette er kommentarer fra Evan Wells i Playstation.Blog, men du vet kanskje bedre? Kilde.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...