fgr Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Den er locka for en stund siden, men poenget er at i den tråden ble det nevnt sånn ca. 2200 låter tilsammen som var folks favoritter. Jeg brukte 3 timer igår på å samle sammen alle i en tekstfil, og har begynt å laste ned hele sulamitten, jeg har nå kommet til bokstaven B Har hørt igjennom sånn 70 låter til nå og har vært mye nytt og bra å høre. Jeg kategoriserer låtene i mapper som dette: punk rock metal trance disco electronica party sovemusikk klassikere gammalt 80tallet rap norsk prog japansk ska for dårlig for min smak (ca 40% av låtene har hittil havna hit, vi snakker 100% brølelåter uten snev av talent (dimmu borgir er ikke inkludert her bare så det er sagt), generelt kjedelige forutsigbare låter og annet brask (fks hits for kids stuff) ... osv osv du skjønner tegninga. kommer sikkert til å ta et par uker med gjennomhøring, men etter det jeg har hørt så langt så kommer det absolutt til å bli verdt det tilslutt kan jeg poste utskrift av alle mappene, og den originale lista jeg gikk utifra. SÅ SNILL ER JEG. er det noen som har noen spesiell type musikk de er på jakt etter (fks norske ballader, svenske rockehits, screamo, band som høres ut som tool) så kom gjerne med forslag så kan jeg lage grupper for dem også etterhvert som jeg går igjennom. Endret 16. november 2007 av jagarock Lenke til kommentar
Speik Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Den er locka for en stund siden, men poenget er at i den tråden ble det nevnt sånn ca. 2200 låter tilsammen som var folks favoritter. Jeg brukte 3 timer igår på å samle sammen alle i en tekstfil, og har begynt å laste ned hele sulamitten, Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Så du mener han skal kjøpe 2200 sanger, for så å høre gjennom de og finne ut hva han liker og hvilke sanger som er boss? Da vil jeg heller si det er bedre å finne ut hvilke sanger som er bra av disse 2200 og så kjøpe de. Men hørtes ut som et litt artig (dog omfattende) prosjekt, skal bli gøy å følge med Lenke til kommentar
Seian Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Han sier ikke noe om de er kjøpt eller ikke, men det får så være. Veldig bra gjort, trådstarter. Blir spennende av hva som blir utfallet av dette prosjektet, og at du opplever en åpenbaring til slutt. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg antar at trådstarter sikter til denne tråden? Hvis folk vil, så kan jeg flytte den over til den kommende telletrådkategorien og gjenåpne den. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 her er litt oppdatering. bildet sier mer enn 1000 ord. http://img217.imageshack.us/img217/217/progressenfx0.jpg Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hvor plasserte du Gary Numan - Absolution? Lenke til kommentar
Seian Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Her oser det nedlasting til de grader Lenke til kommentar
fgr Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Hvor plasserte du Gary Numan - Absolution? har bare kommet til band som begynner på "A" på igjennomlytting enda dessverre. det er et par timer som går med her er snart på b. men den låta hørtes ut som noe new age opplegg ved rask igjennomgang Lenke til kommentar
fgr Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 hvor ville folk ha plassert flipsyde - someday. den er ganske kul, appellerer til ganske mange folk tror jeg. alternativ rap-pop liksom hehe Lenke til kommentar
fgr Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Her kommer en liten oppdatering med noe av det beste jeg har gått igjennom hittil DIG IN, her burde det være noe for enhver smak! Ash - Goldfinger , rock Amon Amarth - Under the Northern Star , death metal Anberlin - The Feel Good Drag , highschool rock Ben Harper - Diamonds on the inside , kosepop, denne er gull Boards of Canada - Roygbiv , elektronika Brad Paisley - When I Get Where I'm Going , country Breaking Benjamin - Forget It , feely softrock Darren Styles - Drop Zone , happy hardcore, helt fantastisk fra 1:20 Deftones - Feiticeira , rock Dimmu Borgir - Kings of the Carnival Creation , metall Filter - Take My Picture , pop Fischerspooner - Cloud , elektronika Flipsyde - Someday , rap In Flames - Man Made God , alternativ rock Kaskade - Steppin' Out , dance/pop, denne er også litt gull. Endret 17. november 2007 av jagarock Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hvorfor står ikke Gary Numan - Absolution på den lista? Useriøst. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Hvorfor står ikke Gary Numan - Absolution på den lista? Useriøst. fordi jeg har ikke vurdert den enda Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Aha, men jeg så du hadde kommet til artister på i og k, så jeg antok at g var unnagjort. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Aha, men jeg så du hadde kommet til artister på i og k, så jeg antok at g var unnagjort. sånn er det altså ikke, jeg har hoppa litt framogtilbake innimellom hvis jeg ser et band jeg har lurt på en stund liksom, men jeg er bare på b fortsatt i rekkefølge. det er MYE MUSIKK men jeg skal høre på den nå jeg. måtte forresten lage ny kategori, "udødelig musikk" når jeg kom til den første beatles låta EDIT: hørt igjennom nå. skal innrømme jeg var veldig skeptisk til den i begynnelsen, de første tre minuttene var den nært ved å havne i "kjedelig rock" mappa, men fra 3minutter og utover ble det et fantastisk lydbilde som redda den ganske bra ut fra der legger den vel i alternativ rock. Endret 17. november 2007 av jagarock Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Aha, men jeg så du hadde kommet til artister på i og k, så jeg antok at g var unnagjort. Gary Numan er vel på N Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Han er på g for Gary Numan. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 http://img215.imageshack.us/img215/5364/faktiskpdyt5.jpg der er jeg Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 EDIT: hørt igjennom nå. skal innrømme jeg var veldig skeptisk til den i begynnelsen, de første tre minuttene var den nært ved å havne i "kjedelig rock" mappa, men fra 3minutter og utover ble det et fantastisk lydbilde som redda den ganske bra ut fra der legger den vel i alternativ rock. Du snakker om "Absolution" nå? Den er jo et mesterverk, tross alt http://img215.imageshack.us/img215/5364/faktiskpdyt5.jpg der er jeg På David Bowies fantastiske låt, jo! Den må du vel også ta med. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Bare av ren nysgjerrighet, hva har du under "dårlig metal" mappen din? Tror faktisk jeg bidro til den tråden, selv om det var en typisk telletråd. God musikk måå jeg bare fortelle andre om innimellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå