Gå til innhold

Enda en "latterlig lav straff" post.

Anbefalte innlegg

FEIL!
Med god oppførsel, blir ett år og seks måneders fengsel fort redusert til ett år. Og med fratrekk av drøyt tre måneder utholdt i varetekt, og det faktum at et fengselsår er ni måneder, kan det bli med et halvt år bak lås og slå
Stoler mer på DT enn han debattanten i nettmøtet.

FEIL! :tease:

Fengselsår Folkelig utrykk som betegner soningsåret som 8 måneder. Tar utgangspunkt i at innsatte normalt løslatelse på 2/3 tid. Se også prøveløslatelse.

Kilde

Forvirrende sitater...

Bah, da var du en bedre googler enn meg :p googla som en gal etter noe hånst, men fant ingen ting nesten:)

OT: Har sett mange skrekkeksempler på latterlig lave straffer. Når jeg ser på eksempler som dette: http://www.bt.no/innenriks/article420962.ece lurer jeg på hva som er galt i norge...

Endret av jokki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har da ingenting med straffenivået å gjøre.

Det er da helt vanlig at om det ikke er fare for at vedkommende stikker av eller bevisforspillelse så vil ikke varetekt bli brukt i ankeperioden... Kjipt at slikt skjer, men skal man bure inne alle som anker en sak?

Lenke til kommentar
Herregud! Alt for lav straff.. Han har skallet ned en politioffiser i tjeneste, skutt en person i ansiktet, stjålet en bil og råkjørt uten at han har lappen, og får 4 år i fengsel.

Derimot, hvis du hiver en kake i ansiktet på en statsråd er strafferammen 15 år. Rettferdig? :roll:

Noen må bitchsmacker, personen(e), som skrev norsk straffeutmåling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...