Digitize Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hei, Jeg skal i disse dager igang med atter et nytt pc prosjekt. Målet er å bygge en "mid-range" maskin som skal utstyres med et mid-range DX10.1/PCI-E 2.0 Geforce9 kort når den tid kommer - inntil da kommer jeg til å bruke et gammelt Geforce6 PCI-E kort (blir ikke noe gaming, kun surfing osv frem til GF9 kortet er på plass). Jeg har god erfaring både med Intel Q6600 og Crucial DDR2 BallistiX PC8500. Jeg tenkte derfor å gå for det samme på denne nye maskinen. DDR3 racet tror jeg at jeg hopper over inntil videre. Det har allerede oppstått en liten jungel med X38 baserte hovedkort der ute og jeg aner ikke hva jeg skal velge. Her er oppsettet jeg har sett med ut så langt; X38 basert hovedkort Intel Core 2 Quad Q6600 4x 1GB Crucial DDR2 BallistiX PC8500 Western Digital Raptor 74GB S-ATA (m/ Vista Ultimate 32-bit) MIST 600W PSU, Rev.3 Lian Li Miditower, PC7BSCANDV3 Maskinen blir luftkjølt og det vil ikke bli gjort det helt store ut av overklokking osv. Kom gjerne med andre tips hvis ønskelig. Budsjettet mitt på 10 000 kroner for kabinett med innhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå