Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Beskjeden og sjarmløs - What to do?


Gjest Speachless

Anbefalte innlegg

Gjest Speachless

heihei!

 

 

Jeg har kommet til et punkt hvor jeg trenger noen tips, for noe må virkelig ha gått galt med meg. Så jeg trenger kanskje noen innspill eller noen tips. Om noen har noen da..:)

 

Nå er ikke dette noe deep shit problemer, bare helt sinnsykt frustrende til tider. Jeg er faktisk bekymret for at jeg skal ende opp som en 40 year old virgin, men heldigvis har jeg 19 år igjen til det skjer. For jeg er "bare" 21 år.

 

Men saken er så enkel som at jeg har ikke noe som helst drag eller sjarm ovenfor jenter. Jeg er 21 år, og knapt kysset ei jente. Jeg var rimelig ofte ute før, men i den senere tid har jeg begynt å legge flaska på hylla. Ser ikke poenget å dra ut å drikke meg brisen full og drive å sjekke/danse. Jeg blir bare sittenes på en stol og drikke. Så nå jeg drar ut bare for å være med venner, da altså kompiser. Men har da ikke så gøy på byen lenger, blir heller litt frustert.

 

Jeg har vel kommet til den konklusjonen at jeg ikke greier å flørte, og hvertfall ikke gå opp å snakke til jenter. Nå tenker jeg ikke å sjekke opp hver jente jeg skal snakke med, men jeg finner det ikke naturlig å snakke til "de". Jeg blir redd for at de muligens tenker at jeg sjekker de opp. Og når man er litt beskjeden, og selvtilliten er ganske lav så blir det ikke bedre. Dessverre er det nok vanskelig å bli mindre beskjeden.

 

Nå skal jeg ikke dømme mitt eget utseende, men sånn på midt på treet. Men jeg er vel ikke akkurat den som blir oftest stirret på av damene på t-banen :) Vil bare bare påpeke at jeg ikke er desperat etter noesom helst , men det kunne da vært greit til tider å fungert litt mer normalt. Skjer vel neppe noen store endringer på denne fronten, men innspill og tips tas imot om det er noen. Bortsett fra dette, så er jeg nokså trivelig! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder det å ikke finne på noe interessant å snakke om så er det mange som har det problemet. Jeg har ikke den store interessen av å snakke med jenter om ting som jeg ikke kunne bry meg mindre om, det samme gjelder med kameratene mine. Hvis det ikke er noe å snakke om så orker jeg ikke å finne på idiotiske ting å ta opp bare fordi det kan være en pinlig stillhet.

 

Men, hvis du er på jakt etter jenter så kan det vel være en ide å virke oppgående og prøve å høre på hva de har å si, prøve å holde opp samtalen uansett hvor lite du bryr deg.

 

Det er mange måter å gjøre dette på, men det kommer vel egentlig an på hvor dere er. Det eneste du må huske på er å holde samtalen rundt henne, og ting som angår henne. Hvis det er en ting jeg har lært så er det at jenter elsker å snakke om seg selv. Så prøv å få samtalen om henne, har hun noen hobbyer, hva synes hun om festen/musikken/maten, hva enn det måtte være. Så får du bygge ut på det hun sier, du kan ikke planlegge en samtale særlig langt.

Lenke til kommentar

Jeg føler at Pick-up-Artist-tråden her på forumet har fått mye oppmerksomhet når det gjelder sjekking her på forumet. Kanskje til en viss grad for mye..? Det er veldig viktig å huske at man kan treffe mange jenter, uten å være en perfekt pick-up-artist..

 

 

Det snakkes også ofte mye om utesteder. Sjekking på byen.

Du nevner også om å være ute, men at du egentlig ikke føler deg spesielt tilpass i den situasjonen.

Det som da er viktig å tenke på, er at det finnes veldig, veldig mange andre som også er i din situasjon, og ikke nødvendigvis vil ut for å sjekke jenter. Ergo, det finnes også mange andre steder å finne jenter.

 

Samtidig finnes det også veldig mange måter å finne damer på.

Mange er ute etter one-night-stands, og konkret sjekking.

Andre har gjerne et mer avslappet forhold til den biten, liker å gå gradvis frem, bli godt kjent først før man trenger å gå noe lenger. Det er veldig mange som er i din situasjon, også jenter.

 

Det funker altså veldig fint å ta det med ro, bli kjent med mennesker på "vanlig" måte. Du treffer jo jenter hele tiden, men sier at du ikke greier å flørte? Trenger du å tenke konkret: "der var det en fin jente, nå må jeg flørte"? Da lager du også automatisk sperrer for deg selv, i og med at du bestandig tenker at du ikke greier å flørte.

Hva med å bare være helt naturlig? Bli kjent, prate vanlig med mennesker, og ikke tenke så vanvittig mye på denne flørtingen? Da vil heller ting gå mer naturlig, og ting kan kanskje skje automatisk? Husk at hver gang du tenker på denne flørtingen, så blir du nervøs, og det legger jenter merke til.. Situasjonen kan veldig fort bli unaturlig.

 

 

 

Og sist men ikke minst, er det et par enkle tips som du kanskje følger allerede? Ikke vet jeg, men dette er ihvertfall ganske bra:

 

Begynn å trene

Bry deg om utseendet ditt (klær, hår, etc. Det går an å bry seg om utseendet uten at det tar helt overhånd)

 

Disse tingene gir deg selvtillit, og ikke minst mer energi. Man føler seg mer opplagt, og orker å yte mer. Samtidig gjør selvtilliten sånn at du føler det mye enklere (og mer naturlig) å prate med jenter, og jenter liker gutter med selvtillit. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest En i samme situasjon

Hei! Poster som gjest for jeg vil ikke at andre som kjenner meg skal knytte dette opp til brukernavnet mitt.

Anyway, til trådstarter:

 

Jeg gikk rundt og følte det på akkurat samme måte - var frustrert og fikk 40 Year Old Virgin-tanker osv osv. Så begynte jeg å gå ut med kompiser og festet en del i russetiden (ifjor). Der fikk jeg en del kontakt med jenter, hvor jeg kunne snakke mer fritt med dem, uten å tenke på hva jeg skal si, og om det passer å si det (ja, ting blir litt lettere for enkelte med litt alkohol i kroppen). Poenget mitt her er at jeg fikk noen tips, f.eks. en god venninne av meg sa at jeg ikke trengte å gå rundt å tenke på det med sjekking, flørting, kjæreste og at jeg ikke har hatt meg noe enda hele tiden, for da ville jeg bare ødelegge for meg selv. Dette har blitt gjentatt flere ganger av andre jenter jeg har snakket litt med. Man må bli mer selvsikker, kanskje begynne å trene litt og være fornøyd med den en selv er. Vær naturlig, oppfør deg som om du snakket med kompiser. (tja, hjelper kanskje ikke å begynne å snakke om hvor mye raskere PC-en din ble ved at du kjøpte ny CPU..) Du spør kanskje, hjalp dette meg? For å være ærlig; jeg tar ikke ting så veldig tungt, er selv 20 år og har knapt kysset en jente selv, men tar ting med ro og ser hvordan ting går. Blir selv fort nervøs hvis jeg ser en pen jente, og vet ikke helt hvordan jeg skal starte en samtale. Ting kommer nok, bare ikke prøv å stenge deg inne, for det vil nok synes fra jentenes side. Det samme gjelder ved med det å stresse, ta det med ro, det er nok av jenter, du finner deg nok noe til slutt. :) Håper det var noen informative ord.

Lenke til kommentar

Først og fremst kommer ting litt an på hva du er ute etter. Er du ute etter en å dele livet med, kan jeg ikke si mer enn at du bør finne på ting annet enn å dra på byen. Vær sosial og finn på ting på fritiden som kan føre til at du treffer nye folk. Så møter du noen, og *knips*.

 

Hvis du er ute etter å bli en damedrager, kjekkas og ungkar vil jeg anbefale deg å sjekke ut litt PUA-stoff. Nei, du trenger ikke være verdensmester, men det gir deg mange tips.

Da kan du se i tråden på forumet her, eller kanskje sjekke ut denne siden.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...