On1Musha Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Hardware: Os: Windows Xp Sp2 Hovedkort; Asus P5N32-SLI Premium Cpu; Intel Pentium D 935 Ram; 4 stk Corsair XMS2 CM2X1024-6400 Gpu; Asus nVIDIA GeForce 8600 GTS Psu; Hiper Type-r 580w Lyd; Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Edition Jeg spilte litt css i sta, etter jeg var ferdig skulle jeg surfe litt.. plutselig så nekta firefox å vise sidene, og jeg sjekka Statusen på Nettverket, der hadde mottatte pakker stoppa, så jeg testa med cmd ping.. og det kom det opp bare en feil om at www.google.no ikke fantes, så jeg deaktiverte nettverksporten og aktiverte den igjen, får så å kjøre en ny cmd ping.. da virka den plutselig.. så jeg tenkte ikke så mye mere over det, så åpna jeg firefox og gikk inn på hw.no og speedometer testen. plutselig mitt i testen så stoppa siden igjen. så jeg sjekka statusen en gang til og da var den bare på 366 pakker mottatt, så jeg deaktiverte på nytt og aktiverte på nytt.. så funka nettverket igjen.. og sånn har jeg hold på i over 20 min før jeg fant ut at, ok jeg tar en reboot av pc-en, da maskinen startet opp så funka nettet, men da jeg så etter på status og den nådde 360 pakker ville den ikke mere, så jeg kjørte flere spyware og virus program uten et eneste virus.. har kjørt ccleaner og Tuneup 2007. hjalp heller ikke. så testa jeg den andre lan porten jeg har ( har dual lan) og den funka som bare det, det var ikke noe problem i det hele tatt.. men det irriterte meg grønn at lan port 1 ikke funka, merka også at når jeg boota opp pc-en med tp kabelen i lan slot 1 så brukte xp 10 ganger så lang tid å starte opp, da den var i lan slot 2 var alt normalt, så jeg bestemte meg for å reinstalere biosen, det gikk fint, men uten noe bedre resultater så fant jeg ut.. ok det er 3 mnd siden jeg installerte xp sist.. kansje på tide med en ny formatering. så jeg tokk backup av alt jeg hadde, og skulle bare teste Linux Ubuntu å se om nettet funka igjennom live cd-en.. men da jeg testa ububtu 7.10 så fikk jeg 100 vis av feil, så jeg brente ut ubuntu 6.6 fra bærbar PC-en og testa den.. den kom det også opp feil på, så jeg tokk mem testen på linux cd-en og fikk feil der å, så jeg googla mentest86 feil og fant en tråd her på forumet, så jeg fulgte guiden om å ta ut ram brikkene 1 etter 1 og teste 1 og 1, etter mange rebooter og bytting av ram brikker fant jeg ut at den ene var det feil på mens dem andre var det ikke feil på, så jeg stappa alle inn igjen får å prøve å installere Vista, da fikk jeg en hau med feil. alt stoppa, bluescreen osv, så jeg tok ut den som det var feil på og testa igjen.. samme bivirkningene, men uten Memtest86 feil, jeg ga opp vista på sekundet, så jeg testa xp, og det tokk år å dag å få boota cd-en :S og mitt i formateringa fikk jeg bluescreen.. nå sitter jeg her med en ubrukelig pc,, og ergrer meg over at, ja hva ergrer jeg meg over? jeg er så sint at jeg vil kaste pc-en ut vindu! ikke kan jeg installere linux, ikke xp, ikke vista, og i alle fall ikke boote opp den gamle xpen, alt hw er kjøpt i sommer fra shg, er det mulig å få bytta hovedkort og ram brikker trur dere? første gang jeg starta maskinen krydde det av feil! en liten bios update gjorde susen.. men nå er jo hw mitt paralysert eller noe,, gøy å sitte med en defekt gaming maskin! Endret 16. november 2007 av On1Musha Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Tokk ut en ram brikke til, så nå har jeg 2 gig og da fikk jeg installert Vista Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Litt mellomrom og noen avsnitt i innlegget hadde vært fint. Hvilken oppstartsrekkefølge har du? Det virker som maskinen er satt til å starte fra nettverkskortet ditt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå