Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelpa! GPU'en og resten av maskina går i stå! :(


Anbefalte innlegg

Hei,

Håper noen gidder å lese den lange posten min, trenger hjelp!:)

 

Har en pc jeg bygget i september som jeg har hatt litt problemer med. Etter alt fungerte som den skulle tenkte jeg på å overklokke litt. Dette fungerte fint. Trodde jeg :) En dag jeg skulle slå den på gikk GPU vifta på max og det kom ikkeno bilde på skjermen, slo av og på strømmen, og tilslutt så gikk det. Maskina slo seg på i 2 sek, så slo den seg selv av og på, en del av OC Warning systemet med hovedkortet tror jeg(som ikke fungerer så bra:P). Dette begynnte å skje ganske hyppig, så endte det med at den nekta å "resette" seg, og for alt jeg kunne se, dø. Datakjeden sa GPU-kortet var ok, så de skjekket de resten av PC-en, HK og PSU var død. De bytta begge. Så etter litt fremogtilbake med HK bios update og div, så var den fin igjen. men så etter noen dager skjedde det samme, GPU'en fukka seg, og da hadde jeg ikke rørt noen ting i bios. Hva skjer? :(

 

Vil bare legge til at overklokkinga mi har vært ekstremt beskjeden, eneste jeg har gjort er å sette opp FSB'n litt så jeg fikk 2,7 ghz istedet for 2,4. Og manuelt satt opp volten på RAM'en til 2.2 som det står at den skal ha. Alle temper og volt settinger osv er det de skal være nå, men allikavel er den slem(til og med før jeg tenkte på å gi OC et forsøk til).

 

Når jeg spiller spill, 3dmark o.l så piper PSU'en i forskjellige toner, surrer og bråker på forskjellige måter vekselsvis. Er ikkenoe vifte som skrur seg på, den bare lager høye, vonde lyder. Noen som har hørt om det før?

 

Første gangen jeg skulle update biosen så fikke jeg beskjed om at CMOS Bad et eller anna, men den updata den fint og har ikke hatt noen problemer, bortsett fra nevnte problemer da... Så etter datakjeden hadde bytta HK, så droppa jeg å flashe den. Men tenkte at det måtte kunne fungere nå, så gikk til asus sine sider og lastet ned siste bios version for kortet, men fikk fikk samme feilen. Hvis dette er den slemme ulven, så er det asus sitt HK som ikke duger...men rart at 2 stykker av den skal monge seg, når ingen andre har hatt det problemet.. :p

 

Mistanke min er at PSU'en min suger, og HK og GPU ikke passer sammen. Anyone? drit greier..hadde såå lyst å kose meg med nykjøpt data i lange tider :p

 

PC:

Windows XP SP2, alle updates i orden.

Har funnet de siste driverne for all maskinvare.

Alt er skaffet fra datakjden.

 

Blitz Formula SE

Intel Quad 6600

Crucial BallistiX PC8500

MSI geforce 8800 GTX OC 786 mb(overklokka av msi)

Seasonic X900 Strømforsyning 900W, 80mm Vifte, 20/24pin

En WD raptor disk

NZXT ZERO kabinett

Endret av kclindbak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt umulig å gi et svar på hva som er feil med den informasjon du har gitt... Kan du ikke skrive litt mer punktvis hvilke feil du har i dag, og kun i dag med det siste utrsyret ditt... Hvor ofte kræsjer PC-en, får du startet den hvor lenge går den før kræsj osv... Du har jo en diger psu så nok strøm har du ihvertfall.. Og gpu og hovedkort skal jo passe sammen??

Lenke til kommentar

Den surrer og går fint nå, den kræsjer aldri, men vil låse seg av og til når jeg skal starte den(GPU vifta på max, HD jobber som om den skal inn i wondows men det er ikkeno bilde på skjermen).

Dette er særlig etter den har vært av en stund, 1 dag eller 2. Regner med at de vonde pipe og skrape lydene fra PSU'en er bare seasonic som som liker.. :p

Og ja, HK og GPU burde passe sammen, så jeg fatter ikke hvorfor den gjør sånt.

Får vel dra til datakjeden og kreve nytt, men de sier at det funker her. Jeje :) ville bare høre om noen har hørt om et lignende problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...