Toast Is Pimp! Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) - Fedora 8 [x86_x64] - nVidia skjermdriver - FF (FireFox) [2.0.0.9 64bits] Jeg var innom Dinside.no nå nettopp og skulle se en tysk video som handlet om hvor farlig det er og sitte i hvilestillinger under krash. Som bildene viser: Så er det skikkelig elendig kvalitet på bildet, ser ut som jeg prøver og se en video gjennom ISDN. Lyden er skikkelig elendig og høres ut som den er kraftig komprimert for og takle overføring på 11kbytes modemer som fantes før i tiden. Denne videoen (i følge lenken) er WMV video. Hva kan være feil? Uansett hvilken kvalitet jeg velger (ISDN/DSL500/DSL1500/DSL2500) så er det samme greia. I Vista blir straks kvaliteten dårligere på bilde og lyd når jeg ser videoen. Men ikke med slike feil som screenshotsene viser. Hvorfor vill ikke det ha noe betydning av kvalitet jeg velger i Fedora? Video: Http://adac.iptv.odmedia.net/index.php?cli....wmv&id=272 Jeg prøvde og se videoen på min bærbare på samme tidsppunkt og kvaliteten på den (VISTA) var kraftig bedre. Lyden var topp stand. Endret 16. november 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Har du installert win32codec? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Nei tror ikke det. YUM finner den heller ikke. Men du ser jo at jeg har installert codecs i fra før av, ellers ville jo ikke noe i det hele tatt blitt vist. Mpeg4 har jeg enda ikke har funnet gratis (har VLC) PS: Jeg må ha w64codecs 64bits versjonen du. Har noen aning om hvor dette finnes til Fedora-8? Endret 16. november 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Nei, ser ikke ut til at det er en w64codecs pakke til Fedora-8, enda. Du får enten lagen den selv eller vente på at noen andre ager den. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg må nesten si jeg synes det er elendig kvalitet på det meste i Fedora 8. Synes dette er den svakeste slippen til nå. Programmer starter treigt, om de starter i overhodet. Lookups på nettet tar pisslang tid. Windows-booten ble fucka, så jeg måtte fikse menu.lst manuelt. Etter installering av oppdateringer på en fresh install, frøs hele dritten i det jeg starta opp igjen. At NetworkManager heller ikke er skrudd på som standard, pluss at den jævla keyring-dritten dukker opp ved hver boot, fikk meg til å gi opp helt og jeg slang inn Ubuntu igjen. En smule off topic, riktignok, men er det flere som har lignende erfaringer? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Tja. Elendig Java kanskje? Men jeg har slitt med ALL sort for java på min maskin. Windows som Fedora. Frostwire (JAVA-bassert) låser seg som bare faen i Windows, Også i Fedora. Det er den fittJavaen.. - Hva er key-ring? - NetwirkManager Hva faen skal man med det? Og hvordan aktiverer jeg det da? Lookups på nettet? Mener du lang loading tid? Ja. Sliter med det i FireFox. Får en IE7 (siden jeg har brukt IE7 velidg mye) Feeling av treghet av og til... Og jeg slet med boot første gang jeg installerte Fedora 7. Jeg mista Windows (bootdelen), grunnet av at det berømte DuallBoot GRUB Programmet ikke finner Windowsen min, Må legge den inn manuelt under installering. Prøvde og installere Ubuntu først. Men det gikk ikke. Installeringsprogrammet låste seg stadig og stadig. Platen var fin. MD5 summen var riktig. Så jeg gikk over til Fedora igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå