Gå til innhold

varmt skal det være,og hvor kaldt?


rotweiler

Anbefalte innlegg

hei.hva er normalt

 

Mye skal cpu ligge på når man spiller og når man ikke spiller men bare surer litt på pc osv.

 

Kan pc bli treig å hakke i spille av den grunn vis cpu er for varm?

 

Hvor mye skal et skjermkort ligge på vis man spiller og ikke spiller?

 

 

Tar gjerne tips åsen man kan gjøre pc litt kaldere:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD Athlon XP 3200+ 2.2GHz

1000 Ram

Nvidia Geforce 6800LE

 

 

Grader,

 

skjermkort,når jeg ikke spiller er den på 65C, ved spilling 68/70 C

 

Cpu,når jeg ikke spiller er den på 45C, ved spilling 50/53

 

MB er ramme går jeg utfra?når jeg ikke spiller er den på 36C, ved spilling 37/38

 

jeg har lagt til ca 1 til 2 grader xtra for sikkrehetenskyld siden jeg gikk til widows

Endret av rotweiler
Lenke til kommentar
Ok temp det der. Skal ikke ha noe å si for lagg.

 

men er det forskjellig fra program man bruker og skjekker varmen?

 

 

på nvidia settings så gikk jeg på performance&quality settings deretter image settings så får man

4 valg, High performance,performance,quality,High quality.

 

Har det noe og si ang lagg i spille? jeg skifta til High quality,og jeg syns det ble bedre.

 

men hva er best når det gjelder lagg,High quality eller High performance?

Lenke til kommentar

For din type CPU er nok alt under 70 på maks bruk (tunge spill f.eks) innenfor normalt.

 

Varme vil ikke direkte påvirke ytelse. Det er først når varmen når kritiske høyder at CPUen kan enten slå av hele maskinen eller evt. throttle ned.

 

ale dine temperaturer du oppgir er VEL innenfor hva som er normalt, så om du har dårlig ytelse littger nok ikke problemet under overoppheting.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Syns fortsatt det var litt høye tempraturer, ikke for høye, men fortsatt høye.

 

Du har vel orginale vifter? Og heller ikke så veldig gode kabinett vifter.

 

Hadde samme cpu som deg for en god stund siden, den husker jeg lå på 32 IDLE og max 39 load. Hadde da en Artic cooling cpu vifte som kostet 200,-

Vel verdt det.

Lenke til kommentar
Synes det så litt rotete ut jeg :p

 

Viss du tror det er varmen som slår ut spillene skal spillene fungere bra i begynnelsen og hakke mer og mer etter hvert som varmen stiger.

 

Viss det er tilfellet ville jeg kjørt en ram test.

åsen ram test annbefaler du da? og hva skal jeg se etter at den er ferdig?

Endret av rotweiler
Lenke til kommentar

Sånn som jeg ser det er det ingen grunn til at du skal ha så høye temperaturer, monter diskene slik som de skal være, den vifta som henger løst finner du en annen plass til. Lukk døra på kabinettet. PCI vifta flytter særdeles lite luft, og du har minimal effekt av at den er der.. hvilken vei er de andre viftene montert? er du sikker på at de er montert slik at du får maks luftgjennomstrømning? Første bud rydd opp i maskinen. På CPU, er du sikker på at du har riktig med kjølepasta på ? ikke for lite, ikke for mye..

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Husker ikke hvilke jeg brukte. Men jeg husker jeg kjørte en i windows. Den fikk jeg feil på etter en halvtime. Men etter jeg fikk ny cpu vifte som jeg stilte sånn at luftstrømmen gikk over rambrikkene hadde jeg ikke feil på den.

 

Etterpå kjørte jeg den som er innebygd i biosen min for sikkerhetsskyld. Og den gikk visst nok fint i følge en kammerat av meg.

 

Du får vell bare google memtest og se hva du finner. Så må du finne ut om det faktisk er minnet som feiler. Og i så fall om det er for varmt.

 

 

@Vargaz Det er ingen av de kompontene han har målt temperaturen på som har unormalt høy verdier. Viss de er riktige og laggen kommer av varme i spill er det bare rambrikkene igjen slik jeg ser det. Så eneste måten å løse problemet blir å få bedre airflow over rambrikkene.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Sånn som jeg ser det er det ingen grunn til at du skal ha så høye temperaturer, monter diskene slik som de skal være, den vifta som henger løst finner du en annen plass til. Lukk døra på kabinettet. PCI vifta flytter særdeles lite luft, og du har minimal effekt av at den er der.. hvilken vei er de andre viftene montert? er du sikker på at de er montert slik at du får maks luftgjennomstrømning? Første bud rydd opp i maskinen. På CPU, er du sikker på at du har riktig med kjølepasta på ? ikke for lite, ikke for mye..

 

Hardisken skal jeg sette på plass.

vifta som henger løs er vel den PCI du snakker om som ikke så veldig effektiv?

hvilken vifte snakker du som du spør hvilken vei den er montert?er det cpu vifta du mener?

Endret av rotweiler
Lenke til kommentar
Det ser ut som du har veldig gamle (treige) harddisker så kansje det hadde vært lurt å defragmentere dem hvis du ikke har prøvd det?

Lite ledig plass på harddisken kan og ha noe å si for ytselsen

 

 

 

di er på 7 og 8 GB,noen jeg fant bak elkjøp der man skal kaste ting,hehe

 

min gammle gikk i stykker så har ikke rota meg til og kjøpe ny

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...