iNeo Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Link til oppsett Så da er det snart på tide med en liten oppdatering, og jeg trenger hovedkort. Må ha PATA (ønsker 2 siden jeg ikke har noe SATA utstyr enda) Det var egentlig alt, er det noen andre forslag så smell i vei! Kan dette korte være noe bra? Dette har jeg fra før Mist 500W Strømforsyning XFX GForce 7800GS Skjermkort ASrock hovedkort (husker ikke navnene + de selger det ikke lengre) Intel Pentium 4 2800Hz, klokket til 3.2GHz, prosessor Terratech Aureon 7.1 PCI lydkort 1x 500GB harddisk 1x 200GB harddisk 1x 160GB harddisk Floppy DVD-brenner (støtter bare + brenning, ikke -) 4-5 vifter. Endret 16. november 2007 av iNeo Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 ettersom jeg vet er det ingen kort med DDR1 som støtter Quad-core de beste kortene som er ute som kan bruke DDR1 er kort med Intel 915 eller VIA PT880 sistnevnte har et problem med at de som oftest kun har 4x signal på pci-exp 16x porten førstnevnte har problemer med PATA -_- ville gått for et DDR2 system med en gang, med dagens priser kan du heller kjøpe et rimligere skjermkortløsning og slå til med 4GB Ram (to stk ATI HD-3870 i Crossfire vil eie det kortet du har i lista og det til en brøkdel av prisen) ide til liste: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...?waggon_id=2389 så kan du legge til skjermkort, en eller annen SATA harddisk og muligens strømforsyning Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Takker for svar. Hva med å gi en ny ide til liste, pga den du ga nå virker ikke som den skal. Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 humm... merkelig, fungerer på min maskin og på laptopen(behøver ikke logge inn engang) kopierer dog listen fra rimligste leverandør. Amentio (har alle varene) Lagerstatus Pris AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 1321,- Corsair XMS2 CM2X1024 DDR2-6400 1024MB (4 stk.) 1356,- MSI K9A2 Platinum 4-7 dager 1230,- Nec AD-7170S 275,- (SATA DVD-Brenner ) TOTALT 4182,- bare for å informere så støtter det hovedkortet Quad-core(AMD dog og ikke intel),den støtter også Total Crossfire (Quad) og det tøffeste er at den støtter SAS (Serial Attached SCSI) SAS kontrolleren kan også brukes til SATA så du mister ingen kontakter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå