Deezire Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Thinkpad sine 14" støtter ikke 7-cellers batteri og leveres derfor med 6-celler. Du har nok ikke blitt lurt, hehe. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Poenget var at jeg heller ville ha et (fysisk) mindre batteri enn hva jeg fikk. Er det forresten noen som vet om det finnes bedre Ultrabay-drivere til Linux? Har et Ultrabay-batteri som sammen med 6-cell-batteri gir 5-6timer batteri i XP og kanskje 3 timer i Ubuntu. Det virker på meg som om det bare lader hovedbatteriet som om det var en ekstern strømforsynning i Ubuntu mens XP skjønner at det er et ekstra batteri og trekker direkte fra det. Er imidlertid ingen HW-ekspert, så mulig det er noe helt annet som er galt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Beklager liten respons fra meg i denne tråden, den har detti ut fra mine innlegg R61 er en nydelig maskin, Det eneste som skiller den fra T61 er en mm i høyden. Etter ca 6mnd bruk ser den fortsatt ut som ny, det er visse småknakinger i den, men jeg har vært litt mindre snill mot den på diverse, lan, så jeg skjønner det. Det eneste minuset jeg har er at musen har laget avtrykk i skjermen, men etter at den var inne og byttet hovedkort pga piping har jeg ikke merket dette problemet (kanskje tastaturet ikke var ordentlig skrudd til eller noe) 6 cellers batteri passer inni 14" non-wide og 15.4" maskiner. Jeg har personlig 9-cell i min R61 14.1"w, og det stikker forholdsvis langt ut og en bit opp. Men gir meg rundt 9 og en halv time i xp som mest, og 6 og en halv i vista som mest (med wlan aktivert) Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Det eneste som skiller [R61] fra T61 er en mm i høyden.Er det bare én mm som skiller de to? I tillegg trodde jeg T-serien var litt mer solid i byggekvaliteten? Med Ultrabay-batteriet har jeg tilsammen 9 celler. Endret 22. oktober 2008 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 T-serien har noen titanforsterkninger internt også, men av det fysisk synlige er det 1mm i høyden som skiller. Jeg vil også ha ultrabay batteri mon tro hvor mange timer jeg hadde fått da. Lenke til kommentar
balaba6 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 æsj alle lenovos pcer er så ufattelig stygge! kan ikke fatte at noen vil ha en sånn vi blir tvunget til å bruke r61i på skolen og den suger! høytalerene er latterlige, den har onboard skjermkort og matt skjerm? når ble det bra? det ser kjedelig og fargeløst ut,, med ett glossy display får du skarpere og finere farger og det ser så mye bedre ut,,nå sier jeg ikke at alt har med utseenet og gjøre men det virker som om de gjør alt de kan for å gjøre denne pcen til en av de styggeste jeg noen gang har sett lokket knirker og den veier ett tonn! + at cd/dvd spilleren bestemte seg for å hoppe ut av pcen da jeg tok den opp av sekken. hva mer kan jeg si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå