Gå til innhold

Valg av forsterker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar!

Da har jeg sett litt på prisene her, 640 er uaktuell, for dyr. Men 540 er oppnåelig med litt julegave-gavekort i tillegg. Vil det være noe problem å bruke Cambridge sammen med andre merker som Denon eller annet avspillingsmedie? Tenker da særlig på om jeg er nødt til å bruke 2 forskjellige fjernkontroller. Snakket med de på Hifiklubben, de sa at hvis jeg valgte den Denon forsterkeren og cd-spilleren trengte jeg ikke mer enn den ene kontrollen. Er dette mulig å oppnå ved valg av både forsterker og dvd-spilleren til Cambridge?

Husk at jeg er ingen hifi-entusiast som er opptatt av å ha det beste av det beste, lommeboken bestemmer dessverre litt for mye ennå:/

Det jeg har kommet frem til så langt er følgende oppsett:

Nevnte høyttalere

Receiver:

CAMBRIDGE 540A v.2

eller funker Eltax AVR-900 også?

Det jeg vil bruke å spille av film/musikk ved hjelp av er en av disse:

CAMBRIDGE DVD86 eller DENON DVD-1730.

Det som gjorde meg mistenksom på Cambridge sin var at der står det at du kan bruke mp3/wma ved hjelp av modifisering? Er ikke særlig keen på å begynne å modifisere no særlig på nytt utstyr jeg altså.

Men det jeg er trenger vite er om de receiver'ne jeg har satt opp her klarer å kjøre de høyttalerene slik at de blir brukbare.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg vært hos hifiklubben å handlet:)

Valget falt på en CAMBRIDGE 640A v.2, sammen med TARA LABS Omni ST kabler er Dynavoice F-6 høytalerene nå i drift.

Må si jeg er imponert over hvilken lyd jeg får med tanke på de pengene jeg har investert. Er jo veldig lavbudsjett dette, men er skikkelig imponert.

Kjøpte med noen ARGON 5055 (phonokabler) som jeg bare har koblet opp til en gammel dårlig cd-spiller. Men kommer fin lyd uansett. Men antar det blir bedre når CAMBRIDGE 540D v.2 dvd-spilleren er i hus.

Noen som har forslag til kabling mellom forsterker og den dvd-spilleren? Har ikke veldig peiling på kabling her, men vil ha det som gir best resultat/pris ;)

Lenke til kommentar

Trenger noen tips til hvordan jeg skal koble dvd-spilleren og forsterkeren slik at jeg får best mulig lydbilde.

Noen forslag?

*Endring*

Etter å hørt litt på Led Zepplin nå i kveld har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av en sub sammen med dette oppsettet. Da spør jeg, er det et problem med den forsterkeren jeg har å legge til en sub? Hvilken tror du jeg burde kjøpe?

Endret av Nikern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...