samba123 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Holder på med en nynorskstil som skal leveres inn kl 14.00 imorgen. Er ingen kløpper i nynorsk... håper noen er så greie at de gidder og lese teksten min og evt. kommentere skrivefeil eller gramtiske feil? Hvis dere det er mulig kan dere gå inn i dokumentet og rette opp evt. feil.Teksten tar bare 2-3 minutter å lese.Tusen takk! Fattig_og_rik.doc Endret 26. mai 2015 av nilssonn Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Nokon ting her, gidder ikkje å lese alt. "artikler" skal være "artiklar" "Vi" Det er lov til å skrive vi og me, synest sjølv at det finare med me. koma - komma Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Nokon ting her, gidder ikkje å lese alt. "artikler" skal være "artiklar" "Vi" Det er lov til å skrive vi og me, synest sjølv at det finare med me. koma - komma Tusen takk for hjelpen. Noen andre som gidder og lese kjappt over og få plukket ut feilene. Sikkert en del gramtiske feil også.. Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 innlevering kl. 16 idag, dette vil telle alt på nynorsk karakteren min Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Tar opp denne igjen. Er dette en riktig formulert setning på vårt vakre, poetiske og opphavlige sidemål: "Temaet som går att fleire gonger i diktet er vald." Hadde satt pris på om noen kunne tatt et gjennomsyn av denne setningen og kommentert hva som i så fall er feil. Hadde blitt evig takknemlig Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Ser fin ut den! Du kan jo selvsagt formulere litt annerledes. "Eit tema som går at fleire gonger i diktet er vald." Det er jo en smakssak! Hehe... Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) joda.. var gammel denne! Endret 16. desember 2007 av scorpier Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Hei godtfolk! Tar opp denne igjen. Jeg skal ha nynorskprøve i morgen, og sliter met et viktig aspekt når det gjelder sidemålet og håper noen som skriver på vårt vakre, opphavelige nynorsk kan hjelpe - eller andre. Det gjelder bøyninga av "gjere". Heter det "eg vil gjere det slik", eller går for eksempel an å skrive "å køyre slalåm gjer eit kick"? Når skal jeg bruke gjer, gjere, gi eller gje? Endret 12. februar 2008 av Ituca Lenke til kommentar
hihihi Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei godtfolk! Tar opp denne igjen. Jeg skal ha nynorskprøve i morgen, og sliter met et viktig aspekt når det gjelder sidemålet og håper noen som skriver på vårt vakre, opphavelige nynorsk kan hjelpe - eller andre. Det gjelder bøyninga av "gjere". Heter det "eg vil gjere det slik", eller går for eksempel an å skrive "å køyre slalåm gjer eit kick"? Når skal jeg bruke gjer, gjere, gi eller gje? gjøre - gjør - gjorde - har gjort = å gjera - gjer - gjorde - har gjort gi - gir - gav - har gitt = å gjeva - gjev - gav - har gjeve men det er min måte å skriva det på, om det er korrekt eller ikkje er eg sanneleg ikkje sikker på. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Skal du levere inn på Its Learning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå