Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diskusjon vedr. flerbruks/ stor fam.bil, alla Sharan, S-max, C4 Picasso, Grandis m.fl.

Reggy

Anbefalte innlegg

Noen som har kjørt Picassoen?

Den får jo voldssomt med skryt for høy komfort. Er bare komfort og lite sportslig egenskaper i den?

Tenker med 110 hk diesel og gjerne automat...

Kjøpte en c4gp 1,6 HDI med EMG i september. Nærmer meg 5000 km nå. Det er en ting som er sikkert, det er at denne bilen holder det ikke å ta en liten prøvetur med. Blir bare mer og mer fornøyd. Prøvekjørte bilen først med manuell kasse, den fungerte helt greit, 1,6 motoren er overraskende sprek, og du har egentlig ikke bruk for toliteren, bruk heller pengene på litt ekstra knask. Prøvde senere bilen med EMG-kassen, og var i utgangspunktet ikke imponert i det hele tatt. Var vant til en Scenic med bensin, og automat, og var vant til en sømløs gearing, uansett hvordan jeg brukte gassen.

Ga picassoen en sjanse til, etter å ha prøvekjørt grand Scenic,

Mazda, Ford s-max og Toyota Verso. Syntes at med litt planlegging, dvs slippe gassen når det er på tide å geare, så fungerer EMG helt suverent. I dag går gearingen helt uten rykk og napp både hos meg og fruen, og vi er enige om at kombinasjonen diesel og automat er uslåelig.

Sportslighet? Vel! ikke samenlignet med s-max, og mazda, men det er heller ikke en slik bil laget for. Denne bilen er laget for å bli fylt opp med familie og bagasje, og frakter dere alle med kjempekomfort dit dere har lyst.

Må også innrømme at jeg fremdeles koser meg hver gang jeg setter meg inn og kjører en tur. Du får fremdeles en WOW-følelse. (Det kjente jeg ikke snev av i f.eks versoen).

forbruket er lavt, 0,54 på langkjøring - 0,68 på småkjøring.

Veldig interessant det. Må få prøvd en slik....

Tenker ikke at den skal være sportslig som en sportsbil, men ha litt motstand så en ikke føler at bilen krenger over fordi en har noe hastighet i en sving eller lignende.

Og praktisk og plassmessig er den vel en drøm, med masse av små rom og praktiske seter m.m.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har kjørt Picassoen?

Den får jo voldssomt med skryt for høy komfort. Er bare komfort og lite sportslig egenskaper i den?

Tenker med 110 hk diesel og gjerne automat...

Kjøpte en c4gp 1,6 HDI med EMG i september. Nærmer meg 5000 km nå. Det er en ting som er sikkert, det er at denne bilen holder det ikke å ta en liten prøvetur med. Blir bare mer og mer fornøyd. Prøvekjørte bilen først med manuell kasse, den fungerte helt greit, 1,6 motoren er overraskende sprek, og du har egentlig ikke bruk for toliteren, bruk heller pengene på litt ekstra knask. Prøvde senere bilen med EMG-kassen, og var i utgangspunktet ikke imponert i det hele tatt. Var vant til en Scenic med bensin, og automat, og var vant til en sømløs gearing, uansett hvordan jeg brukte gassen.

Ga picassoen en sjanse til, etter å ha prøvekjørt grand Scenic,

Mazda, Ford s-max og Toyota Verso. Syntes at med litt planlegging, dvs slippe gassen når det er på tide å geare, så fungerer EMG helt suverent. I dag går gearingen helt uten rykk og napp både hos meg og fruen, og vi er enige om at kombinasjonen diesel og automat er uslåelig.

Sportslighet? Vel! ikke samenlignet med s-max, og mazda, men det er heller ikke en slik bil laget for. Denne bilen er laget for å bli fylt opp med familie og bagasje, og frakter dere alle med kjempekomfort dit dere har lyst.

Må også innrømme at jeg fremdeles koser meg hver gang jeg setter meg inn og kjører en tur. Du får fremdeles en WOW-følelse. (Det kjente jeg ikke snev av i f.eks versoen).

forbruket er lavt, 0,54 på langkjøring - 0,68 på småkjøring.

Veldig interessant det. Må få prøvd en slik....

Tenker ikke at den skal være sportslig som en sportsbil, men ha litt motstand så en ikke føler at bilen krenger over fordi en har noe hastighet i en sving eller lignende.

Og praktisk og plassmessig er den vel en drøm, med masse av små rom og praktiske seter m.m.?

Vel, akkurat smårom og slikt var det nok mer av i Scenicen, på den annen side har jeg fremdeles et par bæreposer med ræl som jeg egentlig ikke visste at jeg dro med meg, som jeg ryddet ut av scenicen før jeg byttet den inn

Den har 4 hanskerom i dashen, derav et ganske stort avkjølt av a/c anlegget. Ellers er det store rom i alle dørene, bak flybordene i seteryggene er det plass til hodetelefoner, cd-spillere og gameboyer og sånt som de i baksetet liker å ha tilgjengeglig.

Lenke til kommentar
Ifølge denne testen så bør en styre unna Picasso.

http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=11998

Javisst! men i England ble den kåret til årets MPV:

http://www.c4owners.org/files/public/11969...car_bestmpv.pdf

Det finnes artikler som sikkert passer enhver sitt syn, Svenskene innrømmet jo at de hadde latt bilen gjennomgå større belastninger enn de andre bilene, slik som trekkvogn for tilhenger og hestehenger, og til og med som rallybil!!

Tror det beste er å prøve seg fram, og lese langtidstester fra folk som eier bilen selv, og som kanskje er interessert i å behandle dem slik at de varer lengere enn ett år.

Tror ikke at det fines en perfekt bil!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...