Gå til innhold

Overklokking av ram, hvor høy spenning er "trygt"?

Raz

Anbefalte innlegg

Hei,

bare lurer på det med strømstyrken til ram'en. Når begynner man å nærme seg "svi" styrke på strømmen? I følge cpu-z er i/o-voltage på min ram 3.360. Jeg tenkte at ved å øke denne kan min maskin bli helt stabil etter å ha klokket opp cpu'en med litt over 250 mhz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
noen som kan gi meg en volt-grense på Corsair XMS2700 (2x256MB)... Har lest at de har livstidsgaranti på minne-brikken hvis u holder deg under 2,8 V eller noe sånt...???

Håper på svar...  :D

Så vist man ødelegger den med f.esk statisk elekrisitet så får man ny? Fordi man sier at man ikke kjørte den på mere en 2.8? :D

Lenke til kommentar
noen som kan gi meg en volt-grense på Corsair XMS2700 (2x256MB)... Har lest at de har livstidsgaranti på minne-brikken hvis u holder deg under 2,8 V eller noe sånt...???

Håper på svar...  :D

Så vist man ødelegger den med f.esk statisk elekrisitet så får man ny? Fordi man sier at man ikke kjørte den på mere en 2.8? :D

I praksis så har du da kjørt 20-40 000 volt på den.. mao brukerfeil/feilbehandlig. Du har nok ikke noe krav på ny, men om du lar vær å si hva du har gjort, så tviler jeg på at de kan finne det ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...