Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mitt lille drømmeprosjekt : Mini traktor med stor motor..

Wichmann

Anbefalte innlegg

Hehe, nå begynner jeg igjenn :!:

Har alltid hatt en liten drøm om å bygge noe kjørbart kjøretøy.. Det har aldri blitt noe av grunnet penger å alt. Men jeg liker alltid å planlegge å legge planer og jeg håper noen kan hjelpe meg her inne. Det jeg vil bygge nå er en liten "traktor" med stor motor. Litt større en en plentraktor skal det være, men jeg lurer litt på motor, er det mulig å bruke en liten bilmotor (tips til bilmotor som er liten mottas) fek.s fra en VW Polo? Hvilken aksling kan jeg i tilfelle bruke osv? Og er dette mulig å få til uten å bruke for mye penger? Skaffe et vrak av en slik bil å bruke akslinger osv? Visst man kan korte inn akslingene?

Ramma, ja hvordan i alle dager skal jeg lage dette? Hvor tykke materialer skal jeg bruke osv?

Om dette noen gang fullføres vet jeg ikke, men tips mottas gjerne.

Endret av Wichmann
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hehe det er morro med sånne prosjekter gitt.

det er som regel bare fantasien som setter grenser.

det er i hvertfall min mening.

jeg er selv utdannet sveiser men er lastebilsjafør av yrke å har drevet med biler å sånne prosjekter som du drømmer om i ganske mange år nå.

jeg bygget min første motoriserte olabli i 8 år aldern å siden det har det blitt mye rart :cool:

men skal du begynne med et sånn prosjekt så vil jeg annta at du har et sted å stå med det å har mye verktøy og utstyr.?. i så fall så ville jeg begynt med å lage en tegning på sånn ca hvordan du vil ha det å gå til annskaffelse ev deler etterpå.

når du eventuelt har bestemt deg å laget en tegning å sånn så kan du jo kontakte meg så kan jeg gi deg litt råd og matrial valg å sånn.

Lykke til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...