DuTTZi Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Her er min historie om at jeg nesten klarte å svi av CPU'en min (Athlon 1,33 ghz). Jeg skulle bare feste skruen på min Papst vifte litt bedre til Alpha kjøleren min. Neste dag oppdaget jeg tilfeldigvis når jeg gikk inn i biosen at CPU tempen min lå på 89 grader celsius...jeg slo av pc'en straks og åpnet kabinettet. *Tenke*tenke*. HVA FAEN ER FEIL? Det er strøm til vifta, rheostaten funker fint...men vifta snurrer ikke rundt! Hmm...kanskje jeg skal løsne litt på en skrue eller to. Jeg skrudde vifte skrua 1 mm ut og testa. Å jo da, nå snurra den rundt! Så husk dette hvis du eier en Apha ribbe med Papst vifte: "Ikke skru for hardt, CPU'en får vondt!". Fra nå av kjører jeg PC Alert III (har MSI HK). Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 You lucky bastard!!! Hehehe... Prøv å starte uten kjøling i det hele tatt. Mye morsommere, jeg vet har prøvd... Svidde fuggelen min på veldig kort tid ca. 1,5 sek. Har beggynt å slå av poweret (når jeg jobber med noe inni maskina) igjen. Teit uvane å ikke gjøre det men pytt pytt. kjører derfor nødløsning med duron 850@1155 for tiden.... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Har opplevd noe av det samme jeg også... hehe-- Jeg tok av vifta for å smøre på litt goop (det var en Thunde-fugl 1 Ghz--- jeg satte på vifta igjen, og alt virka som dt skulle i ca 3 minutter... da frøs alt seg. jeg åpna kabinettet da, og fabt fort ut av hva som var feil. Jeg hadde rett og slett glemt å sette i strømen til vifta!!!! Den døde ikke da, men noen uker etter døde fugelen min (det er en annen historie) Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hensynsløse dyremisshandlere! Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-06 15:42, D_KILLAH skrev:Hensynsløse dyremisshandlere! hehe.... bra sagt!!!! mishandling av fugler er ikek bra!! Spesielt ikke Thunder-fugler!!! Lenke til kommentar
pbh Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Er alle nyere AMD-prosessorer så "varme-sensitive"?? Blir nesten litt redd for å kjøpe en... Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-06 16:13, pbh skrev:Er alle nyere AMD-prosessorer så "varme-sensitive"??Blir nesten litt redd for å kjøpe en... Tror ikke du skal bekymre deg! Dette er bare slikt som skjer med de som knoter mye inne i kabinettet (slik som meg) ! Jeg har klart å komme borti CPU- viften da den snurret i ca 7000 RPM. Gjett hva som skjedde! Riktig, bladet knakk. Den bråkte sinnsykt fra da av. Har kjøpt ny nå med fingerguard. (Tt Volcano 7 !!!) Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-06 16:18, Kenny000 skrev:Jeg har klart å komme borti CPU- viften da den snurret i ca 7000 RPM. Gjett hva som skjedde! Farlig det der, har lett for å bli stygge hakk i fingeren, eller hva du måtte komme borti vifta med. Spesiellt på 7k og 8k vifter Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Neida fikk bare et lite kjøttsår (tuller! fikk litt vondt da) Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Thunderbird er et greit navn, men hva med TordenSkraill tm ? Noen som blir med å stifter nytt firma? Kan bli en salgssuksess. Kan levere de med dem i boxed-utgaver med Delta Black Label kjølevifte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå