Gå til innhold

Alternativ til Frontpage

Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter et alternativ til Frontpage. Et program som er enkelt og intuitivt, som jeg enkelt kan lage greie websider i. Klarer ikke finne noe bra, kjører Vista. Lastet ned en prøveversjon av Dreamweaver, men var litt komplisert og har ikke tid til å sette meg inn i det akkurat nå. Trenger et program som jeg raskt kan lære meg...håper noen har gode tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den enkleste jeg har brukt til flere web-sites er Composer i Netscape 7.2. (gratis) (Jeg har både Frontpage 2000 og Dreamweaver, pluss en del andre, men faller alltid tilbake på Composer). Står mange læresteder "lage hjemmesider" hvis du Googler, kjøpte også et billig hefte i PC skolen, (Dam's) hvor den var brukt.

RandiA

Lenke til kommentar

Du har alltids Namo Web Editor som er et ganske bra program.

Skal du drifte dine egne sider med det? Du burde kanskje vurdere et CMS (Content Managment System). Det er et system der du bare lager designet, og legger ut informasjon helt dritenkelt med administrasjonsside. Da har du Wordpress som et verktøy for blogg-lignende sider. Personlige sider. Ellers har du Jooma som bygger en meget avansert side til deg. Passer bra for bedrifter og organisasjoner.

Begge disse er gratis

Lenke til kommentar

Skal bare hjelpe en venn med å lage en side iforbindelse med et årlig arrangement. Joomla har jeg prøvd meg på før, men har egentlig aldri skjønt det helt (har vel ikke tatt meg god nok tid til å sette meg ned tenker jeg). Vet at det lager ganske greie sider da, men vil det funke på en vanlig nextgentel side e.l.?

Siden som skal lages må ha en funksjon for påmelding til arrangementet, e-post skjema e.l. og gjerne også et forum. Noen av de nevnte løsninger som enkelt integrerer dette?

Takk for hjelp så langt :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...