Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurte på noe, jeg har sett videoer på youtube av folk som later som om iPhone'en var ett vann glass ved hjelp av sensorene.

Hvor laster jeg ned dette?

 

Jeg har en med øl :p

 

Bare legg filmklippet inn på iPhonen og spill av. (Du må pakke den ut først)

Hvordan pakker man ut?

 

Du bare høyreklikker på filen jeg la ut her og velger pakk ut fil. Når det er ferdig drar du filmklippet du ender opp med inn i iTunes.

Lenke til kommentar
Når vi er inne på spørsmål...

Jeg har fått iPhonen min fixa på en annen pc, dermed er den også "synced" med et annet iTunes bibliotek. Hvis jeg nå trykker sync på mitt eget bibliotek, fjerner dette hele opplåsninga?

 

Jeg mistenker at opplåsningsfilene ligger på et annet sted enn iTunes (FINDER), men jeg må spørre for å være sikker! :)

Den har ingen ting å gjøre med opplåsingen å gjøre. Bare sync.

Lenke til kommentar
Har fått meg iphone jeg også :) Skikkelig bra greier, men lurer litt på hvordan jeg kan få endra nr formatet, slik at nr blir vist vanlig på en norsk skrive måte? Noen som har en enkel guide for hvordan fikse dette?

 

det er da veldig lett.

 

1. Gå innpå Installer.app

2. legg til install.ifon.no som en source.

3. Installer Europeisk telefon støtte

 

her kan du også installere norskt tastatur, skru av stave kontroll osv osv. Ved hjelp av de forskjellige tinga kan du rett og slette "fornorske" iphone din : )

Lenke til kommentar
Har fått meg iphone jeg også :) Skikkelig bra greier, men lurer litt på hvordan jeg kan få endra nr formatet, slik at nr blir vist vanlig på en norsk skrive måte? Noen som har en enkel guide for hvordan fikse dette?

 

det er da veldig lett.

 

1. Gå innpå Installer.app

2. legg til install.ifon.no som en source.

3. Installer Europeisk telefon støtte

 

her kan du også installere norskt tastatur, skru av stave kontroll osv osv. Ved hjelp av de forskjellige tinga kan du rett og slette "fornorske" iphone din : )

 

Ikke europeisk, men skandinavisk. Dersom du innstallerer europeisk vil mange av numrene i SMS komme opp i feil format.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Noen som vet om man kan bruke MP3 musikk som ringetoner på den siste versjoen (1.1.4) :roll:

 

Søk på google etter: iRinger

 

Last ned dette programmet, bruk det til og importer ringetoner i iTunes og sync disse med iPhone.

Ellers kan du bruke SendSong til og sette hvilken som helst mp3 som ringetone på selve telefonen.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Sliter litt med å installere SMSD på min iphone, med siste firmware.

 

Programmet kommer på menyen, og jeg trykker på det, så bare stanser det oppe. Og en kommer tilbake til menyen. Ser det står noe om en løsning her: Litt usikker på hvordan jeg gjør akurtt dette:

 

 

This is how you enable SMSD Notifier and SMSD Default App preferences in 1.1.3. You need to run SMSD using ssh or Term-vt100. Run following command on the commandline :

 

Må jeg ha mac? eller kan jeg gjøre det fra windows?

 

Preferences for 1.1.3 Firmware

 

SMSD supports 1.1.3 firmware from v0.2.3beta1. But there are some issues. Since 1.1.3, apps are executed with less privileges. Because of this, apps cannot start Services. SMSD also has an option to make it a default SMS app. This is a hack which also requires higher privileges. In short, SMSD notifier and SMSD default app options will not stick if you are on 1.1.3. But there is a workaround.

 

This is how you enable SMSD Notifier and SMSD Default App preferences in 1.1.3. You need to run SMSD using ssh or Term-vt100. Run following command on the commandline :

 

# /Applications/SMSD.app/SMSD

 

This will start SMSD on your iPhone. Go to More->Preferences and change the preference you want. Since this is executed with root permissions, these changes will stick.

 

You need to restart your phone if you change default app preference.

Lenke til kommentar
Sliter litt med å installere SMSD på min iphone, med siste firmware.

 

Programmet kommer på menyen, og jeg trykker på det, så bare stanser det oppe. Og en kommer tilbake til menyen. Ser det står noe om en løsning her: Litt usikker på hvordan jeg gjør akurtt dette:

 

 

This is how you enable SMSD Notifier and SMSD Default App preferences in 1.1.3. You need to run SMSD using ssh or Term-vt100. Run following command on the commandline :

 

Må jeg ha mac? eller kan jeg gjøre det fra windows?

 

Nei, du må ha iPhone. Bare ssh over programmet og chmod det.

Lenke til kommentar
Hva vil det si å ssh over programmet? ikke helt inne på dette :p

Ok. Last ned iPhoneBrowser. Legg programmet over på /Applications/. Så laster du ned terminal fra installer.app, starter terminal å skriver chmod +x /Applications/SMSD.app/SMSD. For å starte programmet skriver du /Applications/SMSD.app/SMSD

Lenke til kommentar

Noen som har forslag til hvorfor jeg får et annet avsendernummer når jeg sender sms med iPhonen?

 

Har tvillingsim fra Telenor, men skal det ha noe å si? Er jo rett nummer når jeg ringer, kun sms som er litt problematisk.

Endret av khoaas
Lenke til kommentar

Hadde selv samme problem når jeg hadde tvillingsim fra Telenor (da hadde jeg ikke iPhone). Når jeg ringte kom mitt "egentlige" nummer og når jeg sendte kom et annet. Andre måtte også bruke det andre nummeret for å sende sms, hvis ikke mottok jeg aldri meldingen.

Vet ikke om det er noe du kan gjøre på iPhone for å fikse dette.

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Tvilling er tjenesten for deg som bruker to mobiltelefoner. Du får et ekstra SIM-kort og kan benytte begge telefonene på samme abonnement. Vær oppmerksom på at du ikke kan motta SMS på Tvilling SIM-kortet.

Dette er kanskje svaret du er ute etter.

Angående telefonummer så er jeg usikker. Fant lite informasjon om det på Telenor sin side, men hvertfall så var det slik før hos enten Telenor og Netcom at når man sendte sms ut ble det oppgitt et annet nummer. Det nummeret var bare knyttet opp mot hovednummeret slik at det ringte på begge osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...