Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en iPhone på ebay. Ba han merke den som "gift", men har googlet litt rundt nå og ble litt nervøs angående tolling. Fordi at viss 25% mva kommer i tillegg er jeg temmelig screwed ;p

Hva er svaret egentlig? Blir all post fortollet? Eller er det mulig å unngå mva ? Isåfall hvordan? ;p

Takker for saklige svar ;)

Lenke til kommentar

Et innlegg med off-topic er fjernet. Om dere oppdager regelbrudd oppfordrer vi til at disse ikke kommenteres i tråden, men istedet rapporteres slik at en moderator får tatt seg av saken. :)

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Lenke til kommentar
Ikke all post blir fortollet, de velger ut noe.

Men hvis verdien er over 200 kr. og blir sendt fra en bedrift eller 1.000 kr. fra en privatperson blir alt stoppet uansett. Ellers er det mer eller mindre stikkprøver, men de er ganske aktive på USA-pakker for tiden.

Lenke til kommentar

Jeg har slitet med dårlig dekning i det siste. Brukte telio før med telenornett, da fikk jeg sikkelig dårlig dekning. Nå bruker jeg onecall, dekningen er bedre, men den er enda ustabil(går opp og ned). Jeg har fw 1.1.4. Jeg tror det er noe feil med basebåndet men jeg vet ikke hvordan man fikser dette? Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Jeg har i lengre tid vært på utkikk etter et program som kan konvertere videofiler til filer som fungerer på iPhonen.

Jeg bruker iTunes til å legge inn musikk og filmer, så videoene må være kompatibel med iTunes, altså iTunes må klare å finne dem.

Det er faktisk veldig vanskelig å finne et program som fungerer. Joda, jeg har en del programmer, men av en eller annen grunn, så fungerer det bare sånn ca. med halvparten av mine videoer (de programmene jeg snakker om ripper filene helt fint og de er spillbare etterpå og er i riktig format, men iphonen vil ikke finne dem eller spille dem av, og iTunes vil ikke legge dem til i biblioteket)

Med andre ord, de programmene jeg har brukt fungerer bra i teorien, men dårlig i praksis siden jeg bare får lagt inn en brøkdel av de filmene jeg vil ha inn på telefonen.

Noen som har et program som fungerer alltid, eller nesten alltid? Begynner å bli irritert over hvor utrolig vanskelig apple skal gjøre ting...

Lenke til kommentar
Hvis de fungerer i iTunes så fungerer de på iPhone, for det meste i hvertfall. Har du Mac så er VisualHub et veldig bra "1-click" alternativ som har fungert perfekt for meg.

Ok, men nå testet jeg Xilisoft iPhone Video Converter. Jeg har brukt den før, men bare demoverisjonen. Nå har jeg fulle verisjonen. Det er akkurat det samme der. Jeg har nå konvertert de 30 beste episodene av Scrubs som kommer fra samme kilde, altså det er brukt samme programvare, samme instillinger og samme PC osv. når de har blitt rippet. Allikevel vil bare ca. 50% legge seg i iTunes-biblioteket. Det er ufattelig irriterende at ikke alle videoer vil bli konvertert skikkelig og er umulig å legge inn på telefonen!

Jeg har også prøvd å rekonvertere de filene som ikke vil legge seg i iTunes med andre instillinger uten hell. Det samme skjer med de spesielle filene. Utrolig ulogisk problem...

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Hvor mye pleier man sånn ca. å betale for iPhone nå?

Det koster fortsatt $399,- for 8GB og $499,- for 16GB på Apple.com. Også må du legge til frakt, mva. og tollavgift.

Eller så kan du kjøpe de for rundt 4000 kroner på Finn.no/QXL etc.

Lenke til kommentar
Jeg har i lengre tid vært på utkikk etter et program som kan konvertere videofiler til filer som fungerer på iPhonen.

Jeg bruker iTunes til å legge inn musikk og filmer, så videoene må være kompatibel med iTunes, altså iTunes må klare å finne dem.

Det er faktisk veldig vanskelig å finne et program som fungerer. Joda, jeg har en del programmer, men av en eller annen grunn, så fungerer det bare sånn ca. med halvparten av mine videoer (de programmene jeg snakker om ripper filene helt fint og de er spillbare etterpå og er i riktig format, men iphonen vil ikke finne dem eller spille dem av, og iTunes vil ikke legge dem til i biblioteket)

Med andre ord, de programmene jeg har brukt fungerer bra i teorien, men dårlig i praksis siden jeg bare får lagt inn en brøkdel av de filmene jeg vil ha inn på telefonen.

Noen som har et program som fungerer alltid, eller nesten alltid? Begynner å bli irritert over hvor utrolig vanskelig apple skal gjøre ting...

Kom ikke Dvd-jon ut med et program som syncer alt med alle mp3 spiller etc?

Lenke til kommentar
Hvis de fungerer i iTunes så fungerer de på iPhone, for det meste i hvertfall. Har du Mac så er VisualHub et veldig bra "1-click" alternativ som har fungert perfekt for meg.

Ok, men nå testet jeg Xilisoft iPhone Video Converter. Jeg har brukt den før, men bare demoverisjonen. Nå har jeg fulle verisjonen. Det er akkurat det samme der. Jeg har nå konvertert de 30 beste episodene av Scrubs som kommer fra samme kilde, altså det er brukt samme programvare, samme instillinger og samme PC osv. når de har blitt rippet. Allikevel vil bare ca. 50% legge seg i iTunes-biblioteket. Det er ufattelig irriterende at ikke alle videoer vil bli konvertert skikkelig og er umulig å legge inn på telefonen!

Jeg har også prøvd å rekonvertere de filene som ikke vil legge seg i iTunes med andre instillinger uten hell. Det samme skjer med de spesielle filene. Utrolig ulogisk problem...

Jeg bruker Magic Video Converter, MediaCell iPhone Video Converter og Videora iPhone Converter. Disse fungerer bra for meg i allefall

Lenke til kommentar

hei lurte på om noen kunne hjelpe meg

nett kjøpt appel hiphone til min datter,men vet ikke hvordan jeg skal få innstillingene til telenor så hun kan komme på nett med den.nå går det kun ann og ringe og sende og motta sms. håper på svar

frustrert mor hehe

Lenke til kommentar

Hepp -

da jeg oppgraderte til 1.1.4, installerte jeg også "boss prefs", er dette virkelig nødvendig å ha? Syns det er utrolig slitsomt (overdriver "litt" nå) og måtte gå innom programmet om jeg er utenfor en kjent wi-fi sone. Både i 1.2 og 1.3 klarte telefonen fint selv å velge om den skulle bruke edge eller wlan.

Lenke til kommentar

Jeg har fått en med veldig bra batteri må jeg si, jeg har på WIFI døgnet rundt. Lader hver 4 dag, å jeg fikler mye med den også :)

men er det ingen som vet hvordan sende flere enn et bilde med epost? jeg blogger fra den og får bare sendt et bilde av gangen! ellers må jeg sende to og lage to blogginnlegg , deretter redigere fra Mac´n.

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...