Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!

Anbefalte innlegg

1.1.4 retter ikke opp noen bugs som ikker var retta opp på 1.1.3..

1.1.4 og 1.1.3 er identiske, så og si :)

vitsen i å oppgradere = 0.

Les litt rundt før du kommer med slike påstander. 1.1.4 ble utgitt av én grunn, og den grunnen var å rette opp bugs som kom med versjon 1.1.3, blant annet SMS-buggen. Når det kommer til iPlus vs. ZiPhone, så er iPlus et bedre valg for folk med BL 4.6 (Telefoner > uke 45) fordi iPlus nedgraderer BL til 3.9 Fake blank som det går an å oppgradere til 4.6 igjen. ZiPhone, derimot, nedgraderer til 3.9 som det ikke er mulig å oppgradere til 4.6 igjen. Grunnen til at man vil beholde muligheten for å oppgradere til 4.6 igjen er at Apple kan en dag begynne å sammenligne ukenummer og bootloader på iPhones for å bestemme om de er hacket eller ikke. Dersom du har bootloader 3.9 på f.eks. en uke 3-telefon, så er det åpenbart at du har en hacket telefon, og de kan nekte deg å oppgradere telefonen, eller eventuelt reparere den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1.1.4 retter ikke opp noen bugs som ikker var retta opp på 1.1.3..

1.1.4 og 1.1.3 er identiske, så og si :)

vitsen i å oppgradere = 0.

Les litt rundt før du kommer med slike påstander. 1.1.4 ble utgitt av én grunn, og den grunnen var å rette opp bugs som kom med versjon 1.1.3, blant annet SMS-buggen. Når det kommer til iPlus vs. ZiPhone, så er iPlus et bedre valg for folk med BL 4.6 (Telefoner > uke 45) fordi iPlus nedgraderer BL til 3.9 Fake blank som det går an å oppgradere til 4.6 igjen. ZiPhone, derimot, nedgraderer til 3.9 som det ikke er mulig å oppgradere til 4.6 igjen. Grunnen til at man vil beholde muligheten for å oppgradere til 4.6 igjen er at Apple kan en dag begynne å sammenligne ukenummer og bootloader på iPhones for å bestemme om de er hacket eller ikke. Dersom du har bootloader 3.9 på f.eks. en uke 3-telefon, så er det åpenbart at du har en hacket telefon, og de kan nekte deg å oppgradere telefonen, eller eventuelt reparere den.

jeg kjørte selv 1.1.3 en lengre periode, hadde aldri noe bugs med sms.. så hvor du har fått det ifra vet jeg ikke :)

men om du vet bedre så legger jeg meg flat, enig at det må være en grunn til at 1.1.4 ble gitt ut :)

om det en dag skulle være sånn at apple sjekker BL mot datoer, så er det flere tusener av mennesker som vil slite.. rimelig sikker på at en eller annen finner ut hvordan man kan upgrade BL til 4.6 igjen, uansett hvordan dette gjøres :)

så jeg er 0 bekymret med alle de svette gutta som sitter inne i hele verden :)

Lenke til kommentar
Grunnen til at man vil beholde muligheten for å oppgradere til 4.6 igjen er at Apple kan en dag begynne å sammenligne ukenummer og bootloader på iPhones for å bestemme om de er hacket eller ikke.

Nei, det er TOTALT urealistisk. En telefon kan ha gammel bootloader av forskjellige årsaker. F.eks reparasjon etc. Da er det faktisk LANGT mer realistisk at Apple i neste firmware banner alle som har fakeblank-firmwaren - for de kan enkelt legge inn en sjekk på om det er original bootloader (ziphone) eller hacket bootloader (iplus). Ja, det er mulig å oppgradere fakeblank BL, men per dags dato er det ingen enkel sak så da sitter temmelig mange folk med skjegget i postkassen.

Og oppgradering av original 3.9 bootloader er for øvrig også mulig, via testpoint, på samme måte som det var eneste mulige måte å låse opp for en stund siden. Før vi visste ordet av det var det plutselig mulig via software.

Og som tidligere sagt, en annen vesentlige forskjell er at geohot (han som først hacket 112/113OTB 4.6BL) holder på å lage en customized bootloader som sannsyneligvis vil gjøre at man slipper fremtidige unlocks.
Hvor har du det fra? Så vidt meg bekjent er det eneste geohot har snakket om, en hacket bootloader ("geomod"), som var grunnlaget for nettopp fakeblank bootloaderen. Jeg benekter det ikke, men post gjerne kilde slik at jeg kan oppdatere meg på det. Uansett, gjett hva det første apple gjør dersom en slik bootloader som "magisk" låser opp telefonen gis ut? Jo, de "banner" bootloaderen...

Selv om det teoretisk kan bli enklere å jailbreake/unlocke med en fremtidig hacket bootloader, så er det ekstremt lite trolig at hackerne slår seg til ro med at løsnningen kun fungerer på 50% av iPhones... Husk at det er svært mange som kjøpte iPhone før 1.1.2 også og originalt har 3.9, og dermed er i akkurat samme posisjon som en som har nedgradert bootloader.

Edit: Og nøyaktig så "sikker" er fakeblank bootloaderen - det er en grunn til at jeg anbefaler ting som er virkelig nøye testet ut. Er mer eller mindre "flaks" at iTunes faktisk legger inn en fungerende bootloader, og ikke bare slettet hele bootloaderen og feilet under flashing pga den skjønte at noe var galt.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Hey. Sitter nå på iPhonen min og er rimelig fornøyd med det. Men jeg har et lite problem. Noen ganger hopper telefonen bare ut av nettleseren. Det er ikke så ille med tanke på at sidene jeg er inne på fortsatt er der når jeg går inn igjen. Noen andre som har opplevd det? Kanskje også noen har noen løsninger?

Lenke til kommentar
Finnes to måter å bestille en iPhone:

1. Du kan kjøpe den direkte fra Apple Store, enten at du har en bekjent i statene som du kan sende telefonen til.. Eller at du lager en egen post-boks (?) adresse i statene. <- Er ikke alltid at disse går igjennom, siden Apple vet at personen utenfor USA kan bruke dette.

2. Du kan bestille den fra eBay, bare husk å velg en person med god feed-back.. Veldig viktig, også bruk PayPal som betalings måte.

Du kan også spørre selgeren om han/henne kan merke telefonen som gave under 1000 kr.. Eller rett og slett skrive at telefonen har blitt reparert. :) *eneste er om telefonen skulle bli borte over dammen så får du ikke full pris igjen*

Men ikke la dere lure av ferdig unlocket telefoner, ikke betal 500-800 kr ekstra for dette.. Tar en person uten ferdigheter max 3-5 minutter:)

Da var min telefon bestillt, yey... Dette blir morro. Tok den direkte fra Apple Store jeg, har en kompis i statene som jeg brukte som adresse, han sender den videre til meg.

Lenke til kommentar

Alle iPhones kan brukes i Norge og det er _veldig_ enkelt å hacke de. Du kan kjøpe over disk i USA, men når du gjør det må du ikke tegne kontrakt med AT&T. Noen AT&T-butikker og/eller Apple-butikker krever visst at du må gjøre det har jeg hørt. Sørg for at du kun kjøper telefonen og at du selv skal aktivere den når du kommer hjem (Noe du selvsagtr ikke gjør :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...