Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Noen som vet om jeg kan bruke den norske adapteren på denne laderen og

feste på laderen jeg fikk med iPhonen?

Jeg har lest noe om at iPhone og iPod ikke bruker samme ladespenning,

stemmer dette?

Hadde vært greit å få brukt laderen til iPhonen, siden det går vel raskere å

lade telefonen opp med veggladeren?

Lenke til kommentar

Ja, eneste jeg kommer til å bruke er det stykket som man kan dra av laderen, og deretter sette den på laderen til iPhonen.

Ergo, jeg skal bruke den norske kontakten slik at den passer i

stikkontakten.

Ser ut som akkuratt den samme laderen iPhone bruker :)

Clicky!

Hvis du ser litt ned på siden kan du se hvem den er kompatibel med.

Dette vil jo si at de bruker samme ladespenning :)

Lenke til kommentar

Slik lader jeg min iPhone når jeg ikke lader via pcen. Bare te å fjerne den amerikanske pluggen og sette i en strømkabel. Vet ikke hva strøm kabelen heter men man finner de som oftest på laptop ladere, radioer, etc.

168970.jpeg

Endret av mesha
Lenke til kommentar

Har opplevd noen bugs med 1.3 som jeg ikke har opplevd før med 1.1, nemlig det at den ofte stopper opp når jeg trykker på en sms, meldingen jeg trykker på blir blå men ikke noe skjer.. (men den er ikke helt fryst, går tilbake til homescreen etter noen sekunder hvis jeg trykker på knappen eller låseknappen.)

Har og skjedd flere ganger at den klikker og går tilbake til homescreen når jeg trykker på knappen for å skrive ny melding. Andre som har opplevd det ?

Og har og opplevd at safari plutselig ikke reagerer på noen linker, bare scrolling.. Noen som vet noe ? Går det an å nedgradere til 1.1 ? Eller burde jeg oppgradere til 1.4 ?

Hadde nemlig mindre problemer der. Og her om dagen så ville den plutselig ikke våkne fra låst skjerm før jeg plugget inn strøm.. Merkelige saker.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Det ser ikke ut til at iPhonen min lager.

Det er 1.1.3 FW på den.

Til vanlig blir jo batterli baren mere og mere "full" når den står i lader.

Men nå har den stått å ladet i noen timer, men når jeg trykker på knappen på toppen for å "vekke" den fra dvalemodus indikerer den at den lager, men at det er masse igjen. Kun en liten rød stripe nederst på batteri tegningen.

Noen som har hørt om dette før, eller som har en løsning?

Lenke til kommentar
Har opplevd noen bugs med 1.3 som jeg ikke har opplevd før med 1.1, nemlig det at den ofte stopper opp når jeg trykker på en sms, meldingen jeg trykker på blir blå men ikke noe skjer.. (men den er ikke helt fryst, går tilbake til homescreen etter noen sekunder hvis jeg trykker på knappen eller låseknappen.)

Har og skjedd flere ganger at den klikker og går tilbake til homescreen når jeg trykker på knappen for å skrive ny melding. Andre som har opplevd det ?

Og har og opplevd at safari plutselig ikke reagerer på noen linker, bare scrolling.. Noen som vet noe ? Går det an å nedgradere til 1.1 ? Eller burde jeg oppgradere til 1.4 ?

Hadde nemlig mindre problemer der. Og her om dagen så ville den plutselig ikke våkne fra låst skjerm før jeg plugget inn strøm.. Merkelige saker.

1.1.4 retter opp en god del bugs som kom med 1.1.3-versjonen, så løsningen for deg vil uten tvil være å ta en restore til 1.1.4 og unlocke med iPlus igjen.

Gnomiz: Prøv og bruk telefonen helt til den er tom for strøm, for så å lade den helt opp igjen. Er noen ganger batteriet får kalibreringsfeil, og da kan det hjelpe med en full ladesyklus for å rekalibrere igjen. Hvis det fortsatt ikke lader ordentlig og du har prøvd forskjellige ladere og strømuttak, så ville jeg tatt kontakt med Dr. iPod.

Endret av Kasp
Lenke til kommentar

Jeg ventet til den døde fordi den var tom for strøm før jeg koblet den i dockingen (for å lade).

Har prøvd å lade både gjennom maskinen (USB) og gjennom stikkontakten i veggen. Men ser ikke ut til at noen av dem funker så bra.

Det som er rart er at den indikerer at den lager, ved at det er ett lyn på batteriet oppe i høyre hjørnet.

Har brukt opp alt av batteri og ladet den fult opp to ganger nå, så det har jo funket.

Lenke til kommentar

1.1.4 retter opp en god del bugs som kom med 1.1.3-versjonen, så løsningen for deg vil uten tvil være å ta en restore til 1.1.4 og unlocke med iPlus igjen.

Gnomiz: Prøv og bruk telefonen helt til den er tom for strøm, for så å lade den helt opp igjen. Er noen ganger batteriet får kalibreringsfeil, og da kan det hjelpe med en full ladesyklus for å rekalibrere igjen. Hvis det fortsatt ikke lader ordentlig og du har prøvd forskjellige ladere og strømuttak, så ville jeg tatt kontakt med Dr. iPod.

Er det egentlig noen fordel ved å bruke iPlus over ZiPhone ?

Lenke til kommentar
Jada :) Tok med meg to iPhones fra postkontoret idag :D Vil bare si at JetCarrier fungerer glimrende og alt gikk smertefritt ;) Nå gjenstår det å unlocke.

Grættis :) Tar maks 5 min å unlocke da :) ZiPhone ftw

Ja jeg hørt at det er ganske enkelt :) Men hvordan blir det med sånn norsk språk, må man ikke ha sånn install opplegg på iphonen først?

Lenke til kommentar
Jada :) Tok med meg to iPhones fra postkontoret idag :D Vil bare si at JetCarrier fungerer glimrende og alt gikk smertefritt ;) Nå gjenstår det å unlocke.

Grættis :) Tar maks 5 min å unlocke da :) ZiPhone ftw

Ja jeg hørt at det er ganske enkelt :) Men hvordan blir det med sånn norsk språk, må man ikke ha sånn install opplegg på iphonen først?

http://www.oestbye.net/iphone.php

der har du guider til begge delene :)

unlock,activate,jailbreak,fornorsking av iphone, nes emulator med spill, themes via SB og mye mere ;D kos deg.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...