Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stor cred til Lurifaksen :)

Så veldig bra ut!

Husk nå at jeg kun har laget front-end programmet, dvs programmet som styrer det programmet som faktisk utfører opplåsing etc. Hvem som har laget det er faktisk ikke helt godt å vite - det er så vidt jeg vet en gjeng med kranglefanter som låner, deler og stjeler kode fra hverandre, og til de flestes frustrasjon publiserte en fyr kalt Zibri det - som kommandolinje-versjon.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Hei..

Jeg har muligheten til å bestille iphone til en adresse i USA, så kan en kompis ta den med hjem i vinterferien.. Jeg hadde opprinnelig tenkt å kjøpe en til meg selv, men vurderer også å kjøpe en til som jeg kan selge... Ser det ligger veldig mange telefoner ute på finn.no, er det noen her som har solgt iphone? Er det vansklig å få solgt de? Ser det er mange som driver med import..

Lenke til kommentar

Jeg tror det er veldig lett å få solgt iPhone lokalt, dvs. venner og andre bekjente. Jeg har opplevd mange ganger at når jeg tar opp iPhone begynner folk å lure hva det er og ikke minst spør de meg hvor de kan få tak i. Det som er spesielt morsomt er at de tror at telefonen er verdt/koster over 4-5000 kr. Jeg har allerde fått en lang liste over mange som vil ha iPhone (hvorfor de ikke kjøper selv er vel at de tør/vil ikke bestille via nett, eller har peil på unlocking)

Angående bestilling over Ebay så skjønner jeg ikke hvorfor folk ikke handler der. Flere av mine venner har bestilt iPhone fra Ebay uten noe problem. Bare så lenge du ser at selgeren er seriøs (eksempel se kommentarene selgeren har fått fra andre) så er det nesten ingen risiko.

Endret av mesha
Lenke til kommentar
Urk, etter noen grusomme timer i går natt fikk jeg telefonen endelig opp - med 1.1.2. Tror 1.1.3 for vente til jeg får min egen telefon. Brukte i all hovedsak så lang tid fordi "unlocking"-toolet guiden ville ha meg til å bruke, ikke fungerte overens med jailbreak - ergo måtte jeg starte hele prosessen på nytt.

Nå gjør du det vanskelig for deg selv - oppgrader til 1.1.3 i Itunes, og bruk ziphone. Tar 3 minutter å låse opp/jailbreake/etc. Jeg har laget et GUI til ziphone slik at det er superenkelt:

post-6000-1202844170_thumb.png

Last ned mitt ziphone shell her

Har du kjøpt telefonen din over ebay? Isåfall, kan du (eller noen andre) fortelle hvordan det blir med toll, evt andre kostnader UTENOM hva telefonen koster på eBay + frakt? Må gjerne fortelle meg hvor mye frakt dere evt betalte og.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min telefon fra ebay, betalte 599,- dollar ink. frakt. Det blir 3500,- kr. Fikk selger til å merke det som gave, og sette verdi på 20 dollar. Pakken ble klarert i tollen igår, så tror jeg slapp unna mva.

Hmmm, sette verdi på 20 dollar? Dvs lure folka til å tro det er noe inni pakka som ikke koster mer enn $20? Er dem SÅ lettlurte? =S

Lenke til kommentar
Stor cred til Lurifaksen :)

Så veldig bra ut!

Husk nå at jeg kun har laget front-end programmet, dvs programmet som styrer det programmet som faktisk utfører opplåsing etc. Hvem som har laget det er faktisk ikke helt godt å vite - det er så vidt jeg vet en gjeng med kranglefanter som låner, deler og stjeler kode fra hverandre, og til de flestes frustrasjon publiserte en fyr kalt Zibri det - som kommandolinje-versjon.

Er det dermed sagt at du ikke anbefaler denne metoden for å låse opp? ;) Men kjøre gjennom hele den gamle pakka?

Lenke til kommentar
Er det dermed sagt at du ikke anbefaler denne metoden for å låse opp? ;) Men kjøre gjennom hele den gamle pakka?

Nei, har brukt det på 5 forskjellige telefoner, hvorav den ene er testet på ca 10 ganger - fungerte knirkefritt i alle tilfeller (utenom én gang, men da var problemet itunes/tilkobling, noe som er utenfor disse programmenes kontroll, restart av pc er i så fall eneste løsning)

Lenke til kommentar
Lurifaksen, et spørsmål til deg. Om jeg skulle bruke "pakken" du linket til tidligere på min 1.1.2 otb - må jeg ikke kjøre gjennom den to ganger? Først for 1.1.2, deretter oppgradere til 1.1.3 og samme greia på nytt?

Nei, du er ingen grunn til å kjøre den på 1.1.2 hvis du skal bruke 1.1.3.

Lenke til kommentar

Okai - takk skal du ha. Trodde telefonen måtte være unlocket for å oppgradere.

--

Forresten, ettersom jeg mistenker at du har en forbindelse med unlock.no, kan jeg tipse om en liten feil i iphone-guiden. Når man har låst opp telefonen, står at man skal hente "Unlock tools 1.1.2" via instaler. Problemet jeg møtte på var da at 1.1.2 jailbreak-en nektet å fungere fordi man måtte brukte oktoprep. Ergo måtte jeg starte hele prosessen på nytt, men denne gangen med oktoprep - da fungerte det.

Lenke til kommentar

Nei, har brukt det på 5 forskjellige telefoner, hvorav den ene er testet på ca 10 ganger - fungerte knirkefritt i alle tilfeller (utenom én gang, men da var problemet itunes/tilkobling, noe som er utenfor disse programmenes kontroll, restart av pc er i så fall eneste løsning)

Okei takk for svar ;)

Sitter nå og skal unlocke en helt ny 16 GB 1.1.3 er det bare å kjøre på med den pakka da, eller er det noe jeg må være obs på, evnt gjøre ekstra pga 1.1.3? Og en ting til...:) NOen som vet om den zip'en funker kun til pc, eller den kompatibel på mac også?

Endret av Anveda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...