Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kommet en relativt heftig nyhet på iphone-fronten i dag, så nå slipper du sim-kort adapter: http://iphone.unlock.no/OTB112unlock.htm

Liker der jeg hører! Så nå vil jeg altså få 1.1.3 uten noe ekstra hardware (les. det simlock eller hva det het)? Har kikket på linken til siden din, og det ser lovende ut.

Mister jeg kontakter, SMS'er og alt av innstillinger om jeg gjør dette? Jeg har en jailbreaket 1.1.1. Er det i såfall noen måte jeg kan få tatt backup av kontakter, SMS og alle andre viktige ting på?

edit: kuttet ned på quoten.

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar

Jeg kan få en bekjent til å kjøpe Iphone i Las Vegas om ikke så lenge.

Denne er vel mest sannsynlig 1.1.3 OTB.

Uansett om jeg klarer å unlocke den eller ikke, så kan jeg likevel bruke den helt som en ipod touch? (det innebærer jailbreak da)

Petter

Lenke til kommentar

Alle iphones kan åpnes nå - inkludert de du kjøper nå, og mest sannsynlig de som blir kjøpt i minst 3 uker fremover.

Mister jeg kontakter, SMS'er og alt av innstillinger om jeg gjør dette? Jeg har en jailbreaket 1.1.1. Er det i såfall noen måte jeg kan få tatt backup av kontakter, SMS og alle andre viktige ting på?

iTunes tar i alle fall backup av instillinger/bilder/musikk etc, men tror ikke den tar backup av SMS. Det er imidlertid mulig å ta backup av den selv hvis du har tilgang til filsystemet (filen heter vel sms.db).

Tror heller ikke den tar backup av bilder du har tatt med kameraet, så husk å kopiere dette over på PC først!

Lenke til kommentar

Bare så jeg er heeeelt sikker. ALLE iPhones, uansett hva slags FW, Baseband og bootloader de kommer med, kan nå unlockes uten noen form for sim-adapter, altså 100% software unlock, som med min OTB 1.1.1? (spør for en venn som har en OTB 1.1.2)

Lenke til kommentar
det er mulig det, tror det var igår det kom ut en hack. 1.1.3 med de nye bootloaderne funker også. altså du kan kjøpe en ny 16gb, få den unlocke og bruke den her i landet:)

Så nå er 1.1.3 åpnet for å sende meldinger, ringe osv. i Norge?

Og er dette noe jeg kan gjøre selv, eventuelt hvordan?

Lenke til kommentar
det er mulig det, tror det var igår det kom ut en hack. 1.1.3 med de nye bootloaderne funker også. altså du kan kjøpe en ny 16gb, få den unlocke og bruke den her i landet:)

Så nå er 1.1.3 åpnet for å sende meldinger, ringe osv. i Norge?

Og er dette noe jeg kan gjøre selv, eventuelt hvordan?

ja det skal fungere. for mer info sjekk : http://iphonejtag.blogspot.com/

Endret av kartal88
Lenke til kommentar
så man kan oppgradere til 1.1.3 ?

Ja, men da må alt gjøres på nytt igjen... Så det anbefales ikke med mindre du vet hva du driver med. Uansett er det heller lite interessante nyheter - jeg kjører fremdeles på 1.1.1 og gidder ikke å stresse med oppdatering før det kommer noe skikkelig nytt.

Lenke til kommentar

En guide til å opplåse OTB 1.1.2* og OTB 1.1.3* for bruk i norge, helt gratis.

Guiden er fullstendig, på norsk, og forklarer hvordan du får norsk tastatur, språkpakke, å jailbreake og låse opp selve telefonen.

Jeg har ikke skrevet den, den er skrevet av Geircito, en riktig flink person som har god erfaring med iPhone

*1.1.2 og 1.1.3 er begge to typer firmware, altså versjoner for iPhone.

*OTB = Out of The Box

Endret av asbjohor
Lenke til kommentar
så man kan oppgradere til 1.1.3 ?

Ja, men da må alt gjøres på nytt igjen... Så det anbefales ikke med mindre du vet hva du driver med. Uansett er det heller lite interessante nyheter - jeg kjører fremdeles på 1.1.1 og gidder ikke å stresse med oppdatering før det kommer noe skikkelig nytt.

hehe, nei det blir du som må det isåfall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...