Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Holder på med oppgraderingen nå :D

har oppdatert og har den nye versjonen. men har ikke fått turbosim så jeg vet ikke om det fungerer etter oppdateringen. men jeg får ikke norsk språk lengre. og enkelte ting som summerboard får jeg ikke avinstallert og installert på ny slik at jeg har ikonene på springboardet.

 

etter oppdateringen når jeg hører på musikk med iphone sin høyttaler er det veldig lavt.

 

må jeg vente til det kommer nye pakker til v. 1.1.3? mulighet å nedgradere fra 1.1.3 til 1.1.2 igjen?

Endret av tvilling81
Lenke til kommentar

Turbosim fungerer etter oppdateringen. Det gjør forresten svært mange andre *sim løsninger også, om ikke alle.

 

Tror det også går ann å nedgradere til 1.1.2 igjen, fordi oppdateringen til 1.1.3 ikke gjør noen forandring i basebandet.

Lenke til kommentar
Hei, hva trenger jeg for å åpne en 1.1.3. tlf?

 

Er mye linker og tekst her om det, men sier meg ikke så veldig mye.

 

Hvis telefonen din var 1.1.3 når du kjøpte den, eller har oppgradert gjennom itunes ved et uhell, så er jeg redd det ikke finnes en slik metode ennå :(

 

Det er stor sjangse for at den ikke kommer før 1.1.4 har kommet ut. Jailbreaken som kom i går/i dag(?) er til telefoner som er 1.1.2otb eller tidligere versjoner. Men 1.1.4 kommer trolig allerede i februar, da SDK er planlagt å bli lansert :)

Lenke til kommentar
Hei, hva trenger jeg for å åpne en 1.1.3. tlf?

 

Er mye linker og tekst her om det, men sier meg ikke så veldig mye.

 

Hvis telefonen din var 1.1.3 når du kjøpte den, eller har oppgradert gjennom itunes ved et uhell, så er jeg redd det ikke finnes en slik metode ennå :(

 

Det er stor sjangse for at den ikke kommer før 1.1.4 har kommet ut. Jailbreaken som kom i går/i dag(?) er til telefoner som er 1.1.2otb eller tidligere versjoner. Men 1.1.4 kommer trolig allerede i februar, da SDK er planlagt å bli lansert :)

 

 

Den er kjøpt som 1.1.3.i USA forrige uke. Det går ikke ann å nedgradere den altså?

 

Da er det med andre ord bare å vente.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med denne oppdateringen og 1.1.2 OTB? Kan de sw-unlockes nå, eller må man fremdeles ha *SIM?

 

De som har 1.1.2OTB må fortsatt bruke *SIM. De som har 1.0.2 eller 1.1.1 kan bruke anySIM fortsatt, hvis jeg har forstått riktig..

Lenke til kommentar

1.1.3 jailbreaken fungerer vel slik at de modifiserer 1.1.3 imaget, og utelater baseband-oppdateringen fra den. Derfor er det "unlock-wise" akkurat likt som 1.1.2. Ergo, har du en opplåst 1.1.2 (gjelder også turbosim) vil den fremdeles være fungere med 1.1.3.

 

Men jeg skjønner ikke helt at folk gidder å stresse så mye med 1.1.3 nå. Det var jo særdeles få interessante nyheter, så det er jo mye bedre å vente ca 2 uker inntil "situasjonen er under kontroll" - dvs en har fått klarhet i hvilke programmer som fungerer og ikke, samt at utviklerne har fått tid til å oppdatere programmene sine til å fungere bedre.

Lenke til kommentar

lastet ned det Services som lå i installer for å kunne slå av EDGE. Men har fått litt problemer. Selvom jeg slår den av der inne er EDGE logoen oppe ved klokken der. Også hvis jeg skal slå den på igjen kommer det opp en melding som sier:

 

Incorrect EDGE settings

select your carrier to restore

AT&T

T-Mobile unlimited

T-mobile Zones

Other

 

Og hvis jeg trykker Other der komme det opp en boks hvor jeg skal skrive Custom APN.

Så nå er jeg ikke helt sikker på om edge funker eller ikke :S Skal hvertfall helst ha det til og funke men at jeg også kan slå det av og på når jeg vil...

 

Et lite spørsmål til, har fått 3 meldinger idag av netcom som forteller at mobilen min ikke er satt opp for mms og at jeg må sende blablabla til et nummer for å få det. Men er ikke vits i det vell?Iphone støtter jo ikke mms uansett..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Hei. Eg har vurdert å kjøpe iPhone. Problemet er at eg er redd for å få defekt vare. Om den sluttar å fungere er det liksom 3000kr i vasken. Er det nokon her som har fått defekt vare? Og kva garantiar får eg hos apple? Og korleis er det når ein kjøper ei vare av ein privatperson, og vara viser seg å vere defekt etter ei veke? Får ein noko garanti hos privatpersonar? Unnskyld at eg spør mange spørsmål, men eg vil tenkje meg godt om før eg brukar pengane.

Lenke til kommentar
Hei. Eg har vurdert å kjøpe iPhone. Problemet er at eg er redd for å få defekt vare. Om den sluttar å fungere er det liksom 3000kr i vasken. Er det nokon her som har fått defekt vare? Og kva garantiar får eg hos apple? Og korleis er det når ein kjøper ei vare av ein privatperson, og vara viser seg å vere defekt etter ei veke? Får ein noko garanti hos privatpersonar? Unnskyld at eg spør mange spørsmål, men eg vil tenkje meg godt om før eg brukar pengane.
Tror ikke du får noen garanti hvis du kjøper den fra den privatperson.
Lenke til kommentar
Rabbid: Men om den er defekt når du får den, og det ikkje står i beskrivelsen. Da får du vel rett til å få pengane tilbake vel?
I teorien, ja. Avhenger av hvor jævlig selgeren er.

 

Men man skal ha pengene tilbake hvis noe ikke er som avtalt.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Å kjøpe over eBay er alltid en risiko. Et bra råd er kun å kjøpe fra folk med ekstremt god rating og tidligere historie med å elge iPhones. Hele deres konto vil bli ødelagt for alltid dersom noen gir de negativ review, så det er få av disse poweruserene som ønsker å risikere kontoen sin for et engangsbeløp på noen få tusen (Selv om jeg har selv at det har skjedd minst en gang)

 

I tillegg, dersom du betaler gjennom PayPal, er jeg temmelig sikker på at de kan refundere deg pengene dine dersom du påstår at du har blitt svindlet. Det vil ta noen uker og de vil kreve en del dokumentasjon, hvis det altså stemmer. Sjekk wikipedia og andre kilder, spesielt om dette også gjelder for international buyers.

 

Ok. Er det noko måte å sikre seg mot slikt når ein kjøper over internett? Ei kontrakt eller noko slikt?

Et kjøp over eBay er en kontrakt, problemet er jo at folk bryter kontrakten eller smarter seg unna den. F. eks, hvis du kjøper en telefon, men selger ikke lister opp den fysiske størrelsen til produktet du kjøper, må du sjekke at du ikke bare kjøper et papirbilde av en iPhone.

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Tja, det kommer vel litt ann på hvilke programmer du har og bruker på telefonen din. Selv fungerer alle applikasjonene jeg hadde, utenom SummerBoard og norsk oversettelse. Så eneste forskjellen er jeg ikke kan velge bakgrunnsbilde, og må ha engelsk språk. Til gjengjeld har jeg fått lyrics i iPod app'en, det alene er verdt nok til at jeg hadde ofret jailbreaking. Pluss wiggly-ikoner når jeg flytter på de :love:

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Tja, det kommer vel litt ann på hvilke programmer du har og bruker på telefonen din. Selv fungerer alle applikasjonene jeg hadde, utenom SummerBoard og norsk oversettelse. Så eneste forskjellen er jeg ikke kan velge bakgrunnsbilde, og må ha engelsk språk. Til gjengjeld har jeg fått lyrics i iPod app'en, det alene er verdt nok til at jeg hadde ofret jailbreaking. Pluss wiggly-ikoner når jeg flytter på de :love:

 

men norsk oversettelse og språkpakke og summerboard atl som ikke fungerer med v 1.1.3 nå, det vil komme etterhvert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...