Redak Tøren Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Må si iPhone er en genial greie, men dessverre mye mindre omfattende enn s60. Jeg finner ikke ut hvordan jeg kan sette telefonen til å kun bruke WiFi når den skal på Internett. Når trådløst nett ikke er tilkoblet går den rett på mobilnettet. Fant et valg om å skru av GPRS, men det er jo ikke trivielt og forhindrer helt sikkert ikke mobilen i å gå på Internett via mobilnettet. Noen som har en løsning på dette? Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Går det an å sette WiFi som foretrukket nettverk, og at telefonen må spør før den bruker mobilnettet? Edit: Steffen Moss: Kjøpt i Norge Endret 14. august 2009 av Redaktøren Lenke til kommentar
µT. Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Slik jeg vet så kan man kun fikse dette om man jailbreaker. Da kan du deaktivere EDGE/3G, slik at man ikke kan gå på nettet gjennom mobilnettverket, men kun WiFi. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Det er et valg for deaktivering av 3G, men jeg ønsker jo å ha 3G til andre formål som ikke blir belastet nettsurfing på regningen. MMS sov. Vil ikke telefonen bruke GSM-nettet for nedlastning da når 3G er deaktivert? Veldig dumt at man ikke kan velge slike ting. Savner s60 litt. Men iPhone er fortsatt en fantastisk ting. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Deaktiverer du 3G i menyen så vil dette kun gå utover surfehastigheten og slikt. Den deaktiverer ikke nettillgangen med 3G. Da må du jailbreake. Noe som tar 5-10 minutter å gjøre hvis du har gjort det før. Hvilket abonnement har du forresten? Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Som jeg tenker også. Hva tjener jeg på å jailbreake? Har Telenor Lenke til kommentar
µT. Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Jailbreaker du kan du legge inn themes: Så kan man legge programmer i bakgrunnen ved å installere "Backgrounder". Ha tilgang til filsystemet ved å bruke SSH eller iFile. Man kan gjøre det meste! Det er heller ingen stor risiko ved jailbreaking. Vil du tilbake til "ikke-jailbreaket"-tilstand, så er det bare å gjenopprette i iTunes. Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Har et spørrsmål, som jeg hadde satt pris på om noen kunne svart på. Teller iPhonen/poden eller hva faen det skulle være, sanger som er spillt som iTunes gjør? Altså hvis jeg har spillt noen sanger av u2 og kobler til iPoden i iTunes så kommer det Ganger spillt på U2? Takker på forhånd Lenke til kommentar
µT. Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Slik jeg har fått med meg, så gjør den nok ikke det nei. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Trenger litt hjelp her, håper dere kan hjelpe meg. Har akuratt bestilt iphone 3gs fra euronics, det jeg lurte på er om det finnes noen gode "cases" til å beskytte den med. Har sett litt på otterbox defender men føler den blir hakket for stort. Finnes det en som er hakket mindre men allikevel har veldig god beskyttelse. Takker! Lenke til kommentar
µT. Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Finnes en del hos Incipio. Min personlige favoritt (som skal kjøpes) er "Feather". Tynneste jeg har sett til nå Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det er et valg for deaktivering av 3G, men jeg ønsker jo å ha 3G til andre formål som ikke blir belastet nettsurfing på regningen. MMS sov.Vil ikke telefonen bruke GSM-nettet for nedlastning da når 3G er deaktivert? Veldig dumt at man ikke kan velge slike ting. Savner s60 litt. Men iPhone er fortsatt en fantastisk ting. Skru av Data roaming... under Settings > Generals Dette er internett bruk over mobilt nettverk. Wifi vil da fungere som vanlig Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Heisann! Begynner å bli en liten stund siden jeg oppgraderte nå. Kjører nå v2.2 (på 1. gen), og merka at det er noen apps som krever nyere version. Er det på tide å oppgradere? Hvilken er den nyeste versionen som er jailbreaka? Link til anbefalt og enkel side for oppgradering? Og er man nødt til å ha Premium abb. til Spotify for å kunne bruke det på iPhone, eller er det en workaround? Endret 7. september 2009 av Scotty Lenke til kommentar
µT. Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Den nyeste er 3.0.1, og den kan jailbreakes. Dog slippes 3.1 snart så det er gjerne bedre å vente litt eller? Angående Spotify så må man ha Premium-konto. Jeg har ikke kommet over noe workarounds enda, men jeg tenker å skaffe Premium selv, siden det nå garantert er verdt de 99,- det koster. Det er jo heller ingen form av bindingstid, så det gjør saken enda bedre hvis man velger å droppe ut etter 1 mnd Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Kjøpte Spotify i dag, og jeg angrer ikke ett sekund. Kr 99 per måned for tilgang til så og si all musikk jeg lytter på til vanlig, et enormt arkiv, og nyheter. Velge og vrake. Spillelister, og offline avspilling. Det er en fantastisk applikasjon. For meg er Spotify uendelig mye enklere enn den forferdelige synkroniseringen i iTunes, og lydkvaliteten er god nok. Jeg blir neppe å bruke iTunes til musikk etter dette. Så noe helt urelatert: Noen som vet hvordan man kan få Skype og wi-fi til å kjøre under lockscreen? Jeg har jailbreaka. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Noen som vet hvordan man kan få Skype og wi-fi til å kjøre under lockscreen? Jeg har jailbreaka. Hva tenker du på da? Å snakke gjennom Skype når telefonen er låst? Hvis ja, installer "KeepAwake"-togglen til SBSettings i Cydia. Da vil ikke WiFi kuttes når lockscreen er på. Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Noen som vet hvordan man kan få Skype og wi-fi til å kjøre under lockscreen? Jeg har jailbreaka. Hva tenker du på da? Å snakke gjennom Skype når telefonen er låst? Hvis ja, installer "KeepAwake"-togglen til SBSettings i Cydia. Da vil ikke WiFi kuttes når lockscreen er på. Jeg vil at wi-fi ikke skal koble ut når telefonen går til lockscreen, samt at Skype ikke logger av, slik at jeg er online og kan motta meldinger. Kan jeg bruke KeepAwake til dette formålet? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det vil jeg tro ja. Jeg pleier å aktivere dette når jeg laster ned en stor fil (slik at den ikke hopper over til 3G) og når jeg hører på radio gjennom Safari. Så jeg går utifra at det fungerer. Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 KeepAwake gjør jobben! Kombinert med Backgrounder kan jeg være oppkoblet på Skype stort sett hele tiden via wi-fi, samtidig som jeg kan bruke telefonen til andre ting. Supert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå