Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!

Anbefalte innlegg

Netcom selger btw en ypperlig skadeforsikring for produktene tilknyttet deres abonnement. Koster 30 kroner i måneden, og er en såkalt idiotforsikring (dekker plutselig ytre årsak, tyveri bl.a). På en såpass dyr telefon som iphone er den etter min mening nærmest obligatorisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er lite spørsmål. Sitter med min Iphone 3G og vurderer å jailbrake den. Men er det noe poeng for meg? Jeg bruker ikke mms, og har ikke noen store planer om å bruke det heller. Men det er et par irritasjoner jeg har med telefonen.

1: Får ikke lagt inn hotmail på telefonen(ja, det er muligt, men koster penger)

2: Savner et eget messenger program, istede for de web-versjonene som ligger der ute.

3: en codec eller noe for å kunne spille av _alle_ videoer på nettet, og ikke bare youtube...(ja, har sett videohamster, men det koster penger *gjerrig*)

4: En snarvei for å kunne skru av 3g/wifi, uten å måtte gå igjennom en haug av menyer

Hvis jeg jailbraker telefonen, vil noen av disse punktene løse seg for meg? Og hvor kan jeg isåfall laste ned disse ekstraprogrammene?

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk ingen av de vil løse seg. Det finnes så og si ikke programmer etter at man har jailbreaka telefonen nå, ettsom at man må programmere programmer på en helt ny måte for å få det inn på 2.0.

Og uansett fantes det ikke programmer for å løse noen av problemene dine. Kanskje nummer fire (husker det var for wi-fi i hvert fall). Hotmail har jeg ikke peil på, og det med codec for videoer på nettet tror jeg kan ta en stund før kommer (om det kommer). MSN må nesten komme på AppStore snart. Fantes ingen native MSN-apps før.

Oppsummering: Mitt tips; ikke jailbreak. Vent i det minste til den nye versjonen av Installer kommer ut.

Endret av :--{D
Lenke til kommentar
Netcom selger btw en ypperlig skadeforsikring for produktene tilknyttet deres abonnement. Koster 30 kroner i måneden, og er en såkalt idiotforsikring (dekker plutselig ytre årsak, tyveri bl.a). På en såpass dyr telefon som iphone er den etter min mening nærmest obligatorisk.

Den må jeg skaffe meg.

Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg kan koble iPhone 3G til pcen og bruke nettet over der?

Akkuratt nå så er planen å kjøpe iPhone med italk small betale meg ut, sette inn mitt Telenor Frihet som er mobilt bredbånd på (499 i mnd + 49 øre / minutt og 49 øre per sms)

Men kan jeg koble iPhone til pcen og sitte over 3G når jeg ikke er nærme et wifi nett?

Eller er det noen bedre løsninger som gir meg full gratis trafikk til en billigere pris?

Lenke til kommentar
Hvor leste du om den forsikringen til 30 kr. pr mnd. Lilac1?

Jeg har ikke lest om den, jeg har den. Skled på isen i fjor vinter på noe lei stål-is godt gjemt under en centimeter nysnø som resulterte i ett stykk display type knust.

Jeg ringte til skadesenteret, og de sendte meg en ny mobil på direkten uten noe klabb eller babb.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
så, hvordan er iphone 3g i forhold til 1. generasjonen?

Har den gps sa noen?

Jeg har begge, men ser ingen grunn til å ta i bruk den nye enda. Programvaren er identisk. GPS'en har jeg ikke fått til å fungere en gang (kun prøvd hjemme på terassen) - og selv om jeg får den til å fungere er den jo helt ubrukelig til noe nyttig. Locate me funksjonen som allerede er på den gamle fungerer like greit.

Men hovedgrunnen til at jeg ikke bruker den nye er at den har en seriøs bug i Push-funksjonen, noe som gjør at batteriet tappes på godt under et døgn uten at telefonen er i bruk i det hele tatt.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
så, hvordan er iphone 3g i forhold til 1. generasjonen?

Har den gps sa noen?

Jeg har begge, men ser ingen grunn til å ta i bruk den nye enda. Programvaren er identisk. GPS'en har jeg ikke fått til å fungere en gang (kun prøvd hjemme på terassen) - og selv om jeg får den til å fungere er den jo helt ubrukelig til noe nyttig. Locate me funksjonen som allerede er på den gamle fungerer like greit.

Men hovedgrunnen til at jeg ikke bruker den nye er at den har en seriøs bug i Push-funksjonen, noe som gjør at batteriet tappes på godt under et døgn uten at telefonen er i bruk i det hele tatt.

Jeg solgte den gamle fordi jeg trengte en liten telefon til jobb.

Men, skal ha iphone igjen. Burde jeg kjøpe 1.g og spare penger, eller vente litt utover høsten og kjøpe meg 3g versjonen?

savner iphonen nå faktisk =/

Lenke til kommentar
Denne buggen er nyheter for meg, som har iPhone 3g og bruker pushmail :)

Er ikke alle som opplever den, men det er i alle fall definitivt en  feil på telefonen (mest sannsynlig software), for flere andre har samme problemet, og jeg har gjort flere tester med  iPhone 3G, og min gamle med akkurat samme Exchange konto, hvor den gamle fremdeles har fullt batteri etter 12 timer, mens den nye har bare ca  20% batteri igjen på like lang tid.

Men, skal ha iphone igjen. Burde jeg kjøpe 1.g og spare penger, eller vente litt utover høsten og kjøpe meg 3g versjonen?

Jeg ville utvilsom kjøpt den gamle. Den nye koster nesten det dobbelte, og for den prisen får du i praksis kun 3G av vesentlige funksjoner. Det er imidlertid to andre litt mindre viktigere ting, og det er at nå passer alle hodetelefoner i kontakten på toppen (er jo bare å skjære av en bitteliten del av plastikken på kontakten, eller kjøpe adapter til 20kr), og høyttaleren spiller litt høyere.

Så du betaler da ca 2000kr for:

- 3G

- Mulighet for å koble til hvilket som helst hodesett uten å gjøre en bittteliten modifikasjon/kjøpe et adapter til 20kr.

- Litt høyere/bedre høyttaler

- GPS som i praksis er temmelig unødvendig ettersom det ikke er innebygget skikkelig GPS-programvare.

Lenke til kommentar

- 3G

- Mulighet for å koble til hvilket som helst hodesett uten å gjøre en bittteliten modifikasjon/kjøpe et adapter til 20kr.

- GPS som i praksis er temmelig unødvendig ettersom det ikke er innebygget skikkelig GPS-programvare.

Norsk garanti/reklamasjon (Når batteriene begynner å bli slitne om ca åtte-ni måneder kommer moobi til å få nok å gjøre), norske forsikringsvillkår via netcom, og en månedspris som sannsynligvis vil falle etterhvert som nyheten er i ferd med å falle bort.

Veid opp mot å kjøpe en potensiell DoA via ebay, vil jeg si at det absolutt er et poeng å kjøpe i Norge.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Jeg ville utvilsom kjøpt den gamle. Den nye koster nesten det dobbelte, og for den prisen får du i praksis kun 3G av vesentlige funksjoner. Det er imidlertid to andre litt mindre viktigere ting, og det er at nå passer alle hodetelefoner i kontakten på toppen (er jo bare å skjære av en bitteliten del av plastikken på kontakten, eller kjøpe adapter til 20kr), og høyttaleren spiller litt høyere.

- 3G

Ja, skjønner.. så er den nye litt penere da. men, nå tenker jeg mer på å spare penger, så høres bedre ut med 1.g

Norsk garanti/reklamasjon (Når batteriene begynner å bli slitne om ca åtte-ni måneder kommer moobi til å få nok å gjøre), norske forsikringsvillkår via netcom, og en månedspris som sannsynligvis vil falle etterhvert som nyheten er i ferd med å falle bort.

Veid opp mot å kjøpe en potensiell DoA via ebay, vil jeg si at det absolutt er et poeng å kjøpe i Norge.

For meg blir det å få fetteren min til å sende en til meg, som han kjøper på apple store i LA.

Sparer noen kroner der

Merker at det ikke skal så mye til før høytallern skurrer litt når jeg spiller musikk. Er høytallern litt sprengt, eller er det bare sånn det er?

Er 1gen jeg har.

Den høyttalleren har vel aldri spilt høyt, så hvis du har volume accelerator, kan det hende den vrenger lyden.

når jeg tenker meg om, så vrengte lyden seg på fullt, selv om jeg ikke hadde det programmet, så prøv med EQ av

Endret av spax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...