Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderte å kjøpe det jeg også, men det kostet svinmye på eplesjappa jeg var innom. Bestiller meg heller på nett. Der er det en hel del billigere. Akkurat nå er jeg usikker på hva jeg bruker.

Akkurat den varianten får du bare fra zagg.com. Til gjengjeld så forbedrer det grepet på telefonen og den legger ikke på seg for mye.

Lenke til kommentar

Jeg skal koble iPhone i bilen, var planen. Jeg har en AUX-port på mp3spilleren min der. En kompiss har en USB-hunnkjønn der, så det funker ypperlig for han å bare plassere dockingstasjonen der så han både får lading og lyd. Men etter at jeg gikk på en blemme og kjøpte mp3spiller med AUX (før planene om iPhone) må jeg være kreativ. Søkte litt rundtom og det så ut til at en USB til JACK-converter bare var glemmesak. Så kom jeg over denne siden her:

 

Trykk

 

Muligens ikke det jeg ser etter? Det står jo mini-usb, og det forbinder jeg med usb-pluggen jeg har til speilreflekskameraet mitt, men den er jo ikke forma sånn. Virker jo som at jeg bare kan plugge dockingstasjonen min inn i den, så viderekoble med to små jacks? Egentlig ser jeg ikke på lading som noe problem, men det hadde vært veldig kjekt å fått det til på en enkel og grei måte uten masse ledningstull (Dvs -> Ledning inn i sigarett-tenneren og ledning inn i mp3-spilleren).

 

Hva har dere å si? Driter jeg meg ut nå? :p Hvis jeg ikke bryr meg om ladefunksjon er det vel bare å kjøpe en dobbeltsidig jackplugg? Porten på iPhonen er jo ganske stor. Dette er kanskje 3,5 mm2, mens den inn i auxporten er 2,5mm2? Finnes det slike kabler?

Lenke til kommentar
Jeg skal koble iPhone i bilen, var planen. Jeg har en AUX-port på mp3spilleren min der. En kompiss har en USB-hunnkjønn der, så det funker ypperlig for han å bare plassere dockingstasjonen der så han både får lading og lyd. Men etter at jeg gikk på en blemme og kjøpte mp3spiller med AUX (før planene om iPhone) må jeg være kreativ. Søkte litt rundtom og det så ut til at en USB til JACK-converter bare var glemmesak. Så kom jeg over denne siden her:

 

Trykk

 

Muligens ikke det jeg ser etter? Det står jo mini-usb, og det forbinder jeg med usb-pluggen jeg har til speilreflekskameraet mitt, men den er jo ikke forma sånn. Virker jo som at jeg bare kan plugge dockingstasjonen min inn i den, så viderekoble med to små jacks? Egentlig ser jeg ikke på lading som noe problem, men det hadde vært veldig kjekt å fått det til på en enkel og grei måte uten masse ledningstull (Dvs -> Ledning inn i sigarett-tenneren og ledning inn i mp3-spilleren).

 

Hva har dere å si? Driter jeg meg ut nå? :p Hvis jeg ikke bryr meg om ladefunksjon er det vel bare å kjøpe en dobbeltsidig jackplugg? Porten på iPhonen er jo ganske stor. Dette er kanskje 3,5 mm2, mens den inn i auxporten er 2,5mm2? Finnes det slike kabler?

 

En kompis av meg har en kjekk sak som funket godt med iPhone:

Det er egentlig en 12 volts lader fra Belkin som gir deg dockingutgang for lading, før den oppe i selve laderen har en "lyd-ut" utgang som han har brukt en AUX kabel på og så rett i "lyd-inn" på spilleren. Håper dette var til hjelp!

Lenke til kommentar
Jeg har min iPhone i en lærveske som dekker hele telefonen, men gir tilgang til lyd (-av/på, opp og ned), jack og tastelås. Kjøpte den på Saturn i Tyskland for 20€. :)

Det er også en mulighet men beskyttelsesvesker og lignende har en tendens til å gjøre enheten litt klumpete og ikke fullt så lekker som enheten var i utgangspunktet, men det er en løsning som fungerer.

 

Har nå hentet min iPhone, og den er bare så genial må jeg si. Har nå lekt meg en stund med den, og er utrolig imponert. Touch funksjonen er utrolig bra.

 

Skriver fra min iphone nå.

Lykke til videre :) Brukte du WinPwn, Pwnagetool eller ZiPhone for å låse den opp?

Lenke til kommentar

SpecialForce: Vet ikke, kjøpte den ferdig unlocked fra en kar på finn.no...

 

Kim Salabim: De fleste kjøper fra ebay eller finn.no. Kjøpte en 16gb fra en kar der, kom i dag og var som nevnt over ferdig unlocked...

 

Min Iphone er forøvrig helt ny, den er ikke brukt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...