Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Hei, sitter på en nylig unlocka iPhone. Men jeg sliter med å få opp navn når folk ringer og sender sms til meg. Kontaktene mine er lagret uten +47 foran, men alle de innkommende sms-ene og telefonsamtalene kommer med +47 foran. Dette medfører at telefonen tenker at dette er et nytt og ukjent nummer, og den viser da ikke navn og kontaktbilde. Har søkt litt på google og funnet noen guider, men jeg skjønner dessverre ikke bæret av hvordan jeg skal finne disse filene og endre på dem. Er det noen her ute i iPhone-Norge som kan hjelpe meg?

 

Takker hjerteligst for svar :yes:

 

mvh vgdev

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var en stk Iphone på vei til meg... Håper jeg får den i morgen :)

 

Måtte gi opp å finne en on-line store som hadde unlocked inne, og bestillte fra finn.no...

 

Da er det bare å smøre seg med tålmodighet da...

 

Hehe, sitter også og venter :)

Min kommer fra Montana i USA :p Ferdig unlocket. Så må nok sikkert vente en stund til.

Måtte ut med 3655,- faktisk for den :p Men 55 var gebyr for utenlands overførsel.

Renger med jeg har den om en uke ca. Gleder meg som en unge.

Lenke til kommentar
Bestile meg iPhone 8GB idag, via ebay! Blir rundt 2400kr tilsammen, får med alt av tilbehør, eske og kvitteringer!

 

Venter spent nå!

Gammel iPhone?

 

Såklart! :)

 

Denne: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...=tab%3DWatching

 

Litt moro at karen har vært betatester for iPhone. Som dere ser på nederste bildet så har han fjernet bl.a. Apple Store-snarveien osv. Han måtte nok legge inn 1.1.4 igjen sa han, hvis ikke ble nok Apple furten! ^^

Endret av razh0r
Lenke til kommentar
Hei, sitter på en nylig unlocka iPhone. Men jeg sliter med å få opp navn når folk ringer og sender sms til meg. Kontaktene mine er lagret uten +47 foran, men alle de innkommende sms-ene og telefonsamtalene kommer med +47 foran. Dette medfører at telefonen tenker at dette er et nytt og ukjent nummer, og den viser da ikke navn og kontaktbilde. Har søkt litt på google og funnet noen guider, men jeg skjønner dessverre ikke bæret av hvordan jeg skal finne disse filene og endre på dem. Er det noen her ute i iPhone-Norge som kan hjelpe meg?

 

Takker hjerteligst for svar :yes:

 

mvh vgdev

 

Installer "Spesial norsk telefonformat" og "Skandinavisk telefonstøtte" fra Installer, så restarter du telefonen. Deretter bør alle numrene vises riktig. ;)

Lenke til kommentar

Har et lite spm nå... Har jo slått av se etter oppdateringer i Itunes, så da skall ikke Itunes laste updates til min iphone, korrekt??

 

Vil bare ikke gjøre noen feil som kan være skadelig når jeg får min iphone....

 

Og det er ikke farlig å koble den till itunes og synche når se etter opdateringer er skrudd av, ikke sant?? Vil jo ha musikk in på iphonen :)

Lenke til kommentar
Hvorfor bestiller alle den gamle?

Den nye er jo bedre, samt (muligens) billigere...

 

Den gamle er finere, tynnere og mer elegant. Den nye har plastikk bak, noe som garantert kommer til å merkes med tanke på riper... Den gamle har aluminium bak som er veldig motstandsdyktig mot riper.

 

Trenger man ikke 3G og GPS så er den gamle et bedre alternativ synes jeg. Jeg kommer iallefall ikke til å bytte ut min 1gen 16GB mot en 2gen... Da venter jeg heller på 3gen, satser på at det er mye mer nytt der (videochatting, oled basert skjerm med bedre oppløsning, osv).

Lenke til kommentar
MMS og videoopptak blir ikke mer nødvendig selv om VG har skrevet en artikkel om det.

Enig.

 

Iphonen (1gen i mitt tilfelle) kom med alt jeg trengte.

Og hvor ofte tar man noe annet enn "status" bilder? Altså ett bilde for å oppdatere noen om statusen din, om det er fest, en fin ting du så e.l ? Iphonen's kamera og skjerm er top notch (imo) for mine behov, og sikkert mange andre sine. Videoopptak? Det har jeg, installer er en fin ting.

 

Og jeg er ingen fanboy, apple leverer gode produkter, men det blir over mitt kalde lik før jeg bruker OS'et deres, brenn brenn brenn.

Lenke til kommentar
Hvorfor bestiller alle den gamle?

Den nye er jo bedre, samt (muligens) billigere...

 

Jeg orker ikke vente på en telefon som blir mye dyrere. (Som den garantert blir)

 

Jeg trenger ikke GPS eller 3G heller. Om jeg skal surfe nett osv, da satser jeg heller på WiFi.

 

Akkurat samme grunnen til at jeg har kjøpt 1gen :)

3G har jeg uansett av på telefonen, da det ikke er full støtte for det her jeg bor ennå.

Jeg vil ikke ha det plastdeklset som den nye kommer med. Og kameraet er jo bare for og ta fjottbilder, som ikke har noen speisell verdi. Til skikkelige bilder bruker jeg CANON EOS 350D. Så unasett kamarea på en mobil, blirt lite brukt.

GPS har jeg hatt på N95 8GB en min nå en stund, og jeg har brukt den en gang og aldri mer.

Og det var kun for og teste en gang jeg var i Praha. Ellers har jeg ikke bruk for det. Jeg kan veien dit jeg skal.

 

Så da og vente på 2gen ser jeg ingen vits i.

Den kommer sikkert til og bli dyrere, og vanskelig og kjøre telenor på i norge.

 

Jeg gave 3600 for min iPhone 16gb, og det er en fin pris :)

Jeg vil ha en telefon som er morro og holde på med, god skjerm, tuchscreen, god musikkspiller osv.

Så denne er perfekt i mine øyne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...