Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Jaja folkens, da er altså vår elskede telefon klar for lansering i Norge snart, og Netcom får æren! Jeg tolker det slik at det mest sansynlig blir 3G modell på oss ;)

Legger ved diverse linker med presseomtale!

 

Mac1.no

 

Amobil

VG

Engadget

Gleder meg som en unge! ;) Menda må jeg selge iPhonen jeg har nå :p, men det er vel verdt d.

Noen som vet pris sånn ca. i Norge? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som skal over dammen etter iPhone 2 release eller som har tenkt å legge inn en ordre og få over noen eksemplarer? Jeg er interessert i å henge meg på en evt. bestilling eller en frakt/toll-spleis med noen her.

 

PM om du har tenkt å bestille eller skal over på andre sida, da. :)

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Noen her som skal over dammen etter iPhone 2 release eller som har tenkt å legge inn en ordre og få over noen eksemplarer? Jeg er interessert i å henge meg på en evt. bestilling eller en frakt/toll-spleis med noen her.

 

PM om du har tenkt å bestille eller skal over på andre sida, da. :)

Henger meg på denne.

Lenke til kommentar
Innstillinger for MMS med NetCom:

 

Innstillinger for EDGE (Innstillinger -> Generelt -> Nettverk -> EDGE)

APN: internet.netcom.no

Brukernavn: blank

Passord: blank

 

Innstillinger i SwirlyMMS

MMSC: mm

Proxy: 212.169.66.4:8080

 

APN: mms.netcom.no

Brukernavn: blank

Passord: blank

 

Hei,

har stilt inn dette på tlf, men når jeg skal hente inn mms får jeg den samme feil mld som før: Cannot fetch MMS.............

Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Noen her som skal over dammen etter iPhone 2 release eller som har tenkt å legge inn en ordre og få over noen eksemplarer? Jeg er interessert i å henge meg på en evt. bestilling eller en frakt/toll-spleis med noen her.

 

PM om du har tenkt å bestille eller skal over på andre sida, da. :)

Henger meg på denne.

Litt risky da, du veit jo aldri hvor lang tid det tar før du kan bruke den med annet simkort.

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tror dere det vil ta før det kommer brukbare programmer til å jailbreake og åpne iPhone v2?

Ikke at det trenger å bety noe, men noen av mest profilerte jailbreakerne sa at de hadde forstått hvordan man måtte jailbreake v2 da betaen kom ut. Den er vel hacka.

Lenke til kommentar
Ikke at det trenger å bety noe, men noen av mest profilerte jailbreakerne sa at de hadde forstått hvordan man måtte jailbreake v2 da betaen kom ut. Den er vel hacka.

Det betyr nok ingenting nei. Betaen av 2.0 vil naturligvis ha samme sikkerhetshull som tidligere versjoner siden Apple antagelig ikke visste om de på tidspunktet betaen ble laget, så disse hullene blir naturligvis tettet til release.

 

Dessverre er mange av iphone crackerne lite lure (tenker ikke langsiktig) - om det nå var snakk om et nytt hull, har de i praksis samarbeidet med Apple siden de nå har offentliggjort hullet, slik at Apple får mulighet for å tette det før release. Det er ikke første gang slikt skjer... De skaper masse ekstraarbeid for seg selv ved å publisere sikkerhetshullene med en gang de oppdager de, i stedet for å tenke strategisk/langsiktig. I forrige bootloader var det vel to helt uavhengige exploits. Smartingene publiserte begge to. Om de bare hadde publisert én av de hadde det vært gode muligheter for at den andre fortsatt ikke ville blitt tettet i fremtidige bootloadere...

 

Samme med ipwn-prosjektet. Om de hadde holdt det hemmelig til 2.0 releasen ville det helt sikkert fungert på 2.0 også. Men nå må de starte på scratch, siden Apple helt sikkert har tettet hullet til 2.0 slippes.

 

Jeg er ganske sikker på at det tar minimum en måned før baseband i den nye iphone blir cracket. Jailbreak muligens tidligere, men siden det er snakk om helt nytt chipset, og ganske sikkert ny bootloader vil nok dette ta tid - i alle fall til en software løsning kommer. Testpoint-løsning kommer muligens før.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Noen som vet om hvordan man overfører video til Iphone.

Har hørt at man må laste ned et program til å konvertere også legge inn.

Hvilken program og hvordan gjør man det?

 

Enklest mulig.

 

 

Takk på forhånd :D :D

Det som er saken er at iPhone som de fleste Apple sine bærbare produkter ikke kjører alle typer videofiler. Men siden det er mange som gjerne vil konvertere er det flere som har laget programmer som gjør akkurat det. Om du tar et raskt søk på google finner du nok noe. Jeg tror det jeg brukte til iPoden min het Videora... Det finner du ut av om du søker. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om hvordan man overfører video til Iphone.

Har hørt at man må laste ned et program til å konvertere også legge inn.

Hvilken program og hvordan gjør man det?

 

Enklest mulig.

 

 

Takk på forhånd :D :D

 

Er fint om du skriver om du sitter på Mac eller PC

Anbefaler dog VisualHub

Lenke til kommentar
Da er det ankommet,jailbreaket og klar til bruk! :D

 

Du bestilte fra Apple for 399USD? Og sendte med JetCarrier? Du snakket om at du fulgte en FAQ om å slippe å betale toll og moms, slapp du dette? Hvor mye kom det hele på med frakt? :)

Bestilte fra apple, yup og sendte med jetcarrier. Tukla det til med første flybookingen så fikk ikke ordna med toll og moms.

 

alt i alt ble det vell en 2800,- kr med mva + frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...