Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Jeg har et par spørsmål ang. iPhone:

 

1. Er touchskjermen avhengig av "varmen fra fingrene," slik som touchpadden på PC-er, eller kan man bruke den med votter/hansker?

 

2. Har en som skal kjøpe med seg til meg fra USA. Noen som vet noe om hvordan det er å få skaffet den i Chicago nå? Hørt at mange butikker er utsolgte..

 

På forhånd takk for svar.

 

Om jeg ikke husker helt feil er det en link hos applestore som du kan bruke for å sjekke hvor de fortsatt er i stock..

 

Finner ikke den linken noen plass.. Gidder du se om du finner den?

 

http://www.wireless.att.com/coverageviewer/ Om den hjelper:)

 

Hjelper ikke mye å se dekningen til AT&T nei..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et par spørsmål ang. iPhone:

 

1. Er touchskjermen avhengig av "varmen fra fingrene," slik som touchpadden på PC-er, eller kan man bruke den med votter/hansker?

 

2. Har en som skal kjøpe med seg til meg fra USA. Noen som vet noe om hvordan det er å få skaffet den i Chicago nå? Hørt at mange butikker er utsolgte..

 

På forhånd takk for svar.

 

Om jeg ikke husker helt feil er det en link hos applestore som du kan bruke for å sjekke hvor de fortsatt er i stock..

 

Kan hende han får kjøpt på en AT&T-butikk da, litt forskjellig hvor strenge de er angående social security id om jeg ikke tar feil.

Finner ikke den linken noen plass.. Gidder du se om du finner den?

 

http://www.wireless.att.com/coverageviewer/ Om den hjelper:)

 

Hjelper ikke mye å se dekningen til AT&T nei..

 

 

Kan hende han får kjøpt på en AT&T-butikk da, litt forskjellig hvor strenge de er angående social security id om jeg ikke tar feil.

Endret av deleder
Lenke til kommentar

For å ungå quotetårn; Jeg skumleste bare siden, og as far as i know så viser den linken til retailers som har den i stock.

Bare å bestille, og sjekke når de kommer, mine var out of stock og skulle som sagt bli sendt 24.Juni, men nå er de i oslo :D

Lenke til kommentar

hatt den siden februar og skriver bare feil! nå har jeg tatt min Nokia E61i ut av skapet og dæsken det var deilig! utrolig dumt for iPhonen har alt jeg trenger. men føles nesten som leddgikt å skrive med den! skriver man noe feil som igrunn skjer i hvert ord så må man jo holder fingeren på og dra til bake, tar tid samt tungvint.

 

så nå har jeg bestilt tvillingsim. sitter på gjerdet å venter på etterfølger til E61i nå.

Lenke til kommentar

superjanne: Det kan kanskje hjelpe for deg å installere den nye ordboken? Den er ikke så verst. Det er uansett bare snakk om øvelse. Med ordbok må man bare på å vende seg til å slette gale ordforslag fortløpende, men det blir nesten umulig å skrive feil. Ellers hjelper det å ha en clip-on-beskyttelse med gummiaktig belegg som gir bedre grep på telefonen når man skal skrive med to tomler :)

 

Dette innlegget skrev jeg på iPhone på litt under tre minutter uten å måtte gå tilbake for å rette noe.

 

EDIT: Ser det snek seg inn en feil :p

EDIT2: iPhone knuser for øvrig Nokia N810 på skrivehastighet. "The quick brown fox jumps over the lazy dog" på ca. 19 sekunder på N810, og ca. 12 sekunder på iPhone :) Øvelse, øvelse, øvelse :p

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Nei, T9 er forferdelig tregt sammenlignet med iPhone-tastaturet. Bruker man telefonen til mer enn 10 SMS-meldinger per dag, vil man se at skrivehastigheten øker kjapt. Etter noen uker hvor man bruker MSN, IRC og skriver innlegg o.l. med telefonen, så bør man kunne skrive rimelig kjapt. Trikset er å ikke trykke bestemt på bokstavene slik man ville gjort på et vanlig tastatur, men å la fingrene "sveve" over bokstavene og berøre skjermen lett på hver bokstav. I tillegg kan man holde inne spesialtegn-knappen og dra fingeren til tegnet man ønsker og så slippe, så settes tegnet inn og tastaturet går automatisk tilbake til normalt tastatur. I tillegg kan man trykke to ganger på space for ". " (punktum + space).

 

Her er en video: http://www.youtube.com/watch?v=3cdLCm4LrMU...feature=related

Lenke til kommentar
Hei Hei :D

 

Lurer på om det finnes andre programmer utenom iThunes der man kan legge til / fjerne musikk fra.

 

samt finnes det noen som helst program der, der man kan overføre bilder til fra Iphonen direkte til PC-en.

Til å overføre musikk kan du bruke Mediamonkey.

 

iPhonen dukker jo opp som et vanlig kamera under "Min datamaskin", så ett program skal ikke være nødvendig.

 

Nei, T9 er forferdelig tregt sammenlignet med iPhone-tastaturet. Bruker man telefonen til mer enn 10 SMS-meldinger per dag, vil man se at skrivehastigheten øker kjapt. Etter noen uker hvor man bruker MSN, IRC og skriver innlegg o.l. med telefonen, så bør man kunne skrive rimelig kjapt. Trikset er å ikke trykke bestemt på bokstavene slik man ville gjort på et vanlig tastatur, men å la fingrene "sveve" over bokstavene og berøre skjermen lett på hver bokstav. I tillegg kan man holde inne spesialtegn-knappen og dra fingeren til tegnet man ønsker og så slippe, så settes tegnet inn og tastaturet går automatisk tilbake til normalt tastatur. I tillegg kan man trykke to ganger på space for ". " (punktum + space).

 

Her er en video: http://www.youtube.com/watch?v=3cdLCm4LrMU...feature=related

 

Og du synes ikke det er ganske individuelt?

Han fyren skriver jo direkte TREGT i motsettning til ett T9-tastatur! Selv jeg, som skriver 2-3 SMS til dagen skriver raskere på ett T9-tastatur.

Lenke til kommentar
For å ungå quotetårn; Jeg skumleste bare siden, og as far as i know så viser den linken til retailers som har den i stock.

Bare å bestille, og sjekke når de kommer, mine var out of stock og skulle som sagt bli sendt 24.Juni, men nå er de i oslo :D

 

Nei, det kartet du linker til viser bare dekningen på AT&T sitt nett i rundt om i USA.

Lenke til kommentar
Og du synes ikke det er ganske individuelt?

Han fyren skriver jo direkte TREGT i motsettning til ett T9-tastatur! Selv jeg, som skriver 2-3 SMS til dagen skriver raskere på ett T9-tastatur.

 

Jeg vil tro han skriver i gjennomsnittlig hastighet. Ikke spesielt fort, i alle fall. Og det kan nok hende det er litt individuelt, men jeg tror ikke et T9-tastatur kan slå et qwerty-tastatur hvis man skriver et gjennomsnittlig språk. Det ender i så fall med at man begrenser måten man uttrykker seg på. Du kan kanskje oppnå god hastighet om du skriver et enkelt språk, men når man blander inn spesialtegn, bannskap, engelske ord, stor bokstav midt i setninger o.l. faller hastigheten på T9-tastaturet betraktelig. Du kan jo forsøke hvor kjapt du klarer å skrive: "Svarte, forpulte satan så JÆVLIG dårlige Windows Mobile-telefonene er - 100 % ubrukelig sirupsmøkk." Det går neppe med 30-40 ord i minuttet. Skal du derimot skrive "Hei, hvordan går det? Har du det bra?" så blir det med en gang noe annet :)

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
For å ungå quotetårn; Jeg skumleste bare siden, og as far as i know så viser den linken til retailers som har den i stock.

Bare å bestille, og sjekke når de kommer, mine var out of stock og skulle som sagt bli sendt 24.Juni, men nå er de i oslo :D

 

Hvordan fikk du forresten bestilt fra Apple Store?

Jeg får bare melding om at de er "Currently unavailable.." :(

 

Vil det si at man virkelig ikke får handlet før den nye versjonen

kommer i slutten av juni??

Lenke til kommentar
For å ungå quotetårn; Jeg skumleste bare siden, og as far as i know så viser den linken til retailers som har den i stock.

Bare å bestille, og sjekke når de kommer, mine var out of stock og skulle som sagt bli sendt 24.Juni, men nå er de i oslo :D

 

Hvordan fikk du forresten bestilt fra Apple Store?

Jeg får bare melding om at de er "Currently unavailable.." :(

 

Vil det si at man virkelig ikke får handlet før den nye versjonen

kommer i slutten av juni??

 

var out of stock når jeg og bestilte, men nå er de hos posten norge:D

Lenke til kommentar
For å ungå quotetårn; Jeg skumleste bare siden, og as far as i know så viser den linken til retailers som har den i stock.

Bare å bestille, og sjekke når de kommer, mine var out of stock og skulle som sagt bli sendt 24.Juni, men nå er de i oslo :D

 

Hvordan fikk du forresten bestilt fra Apple Store?

Jeg får bare melding om at de er "Currently unavailable.." :(

 

Vil det si at man virkelig ikke får handlet før den nye versjonen

kommer i slutten av juni??

 

var out of stock når jeg og bestilte, men nå er de hos posten norge:D

 

Hos meg så kommer det ikke fram noen knapp med "putt-i-handlekurv" eller noe..

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebO...F2F2PHCCCX72KDY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...