Zaitek Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Har netopp fått instalert ubuntu 7.10 på min lapptop å har en del spørsmål ang ubuntu. 1: har lasta ned noen themer på gnome-look.org men får ikke noen til å funke, så hvordan skal jeg gå frem her?. 2: er det mulighet å få instalert vanelig msn (eller noe mere lignende en pidgin) på linux å hvordan? 3: har jeg ikke mulighet i det heletatt til å bruke 3D skrivebord kuben?(har intel ett eller annet skjermkort) 4: har dere noen sikerhets messige tips eller andre tips? ^^ 5. Kan jeg lese av .bin/iso filer med linux? å hvordan? takker -Andreas Endret 17. november 2007 av Zaitek Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hehe, nå har jeg selv kun brukt ubuntu i to dager så jeg er kanskje ikke den beste til å svare deg. Jeg installerte amsn, noe som ligner ganske mye på msn messenger fra microsoft. For å installere det gjorde jeg følgende; Startet terminal og skrev sudo apt-get install amsn Lenke til kommentar
Zaitek Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 "Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold Reading state information ... Ferdig E: Klarte ikke å finne pakken amsn" fikk jeg til svar da.. hmm? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Har netopp fått instalert ubuntu 7.10 på min lapptop å har en del spørsmål ang ubuntu.1: har lasta ned noen themer på gnome-look.org men får ikke noen til å funke, så hvordan skal jeg gå frem her?. Søren, dette har jeg ikke testet med Ubuntu 7.10 ennå, men i eldre versjoner «drar» du bare den nedlastede theme-pakken opp vinduet du velger themes i. Ble jeg forstått? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 1: kommer an på hva slags themes det er. siden du tydeligvis ikke har fått compiz-fusion til å funke enda, antar jeg det er themes av den typen du legger til med System->Preferences->Appearance 2: amsn er nok det nærmeste du kommer 3: joda, med intel skal det gå fint å få det til, men hvordan ytelsen blir kommet jo an på skjermkortet. 4: Det beste sikkerhetstipset er vel å ikke gå tilbake til windows. Ellers trenger du ikke bekymre deg for virus og spyware. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) EDIT: se lengre ned. Ble noe tull med redigeringen her! Endret 15. november 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Sender ballen over til noen som faktisk vet hva de snakker om jeg Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 "Leser pakkelister ... FerdigSkaper oversikt over avhengighetsforhold Reading state information ... Ferdig E: Klarte ikke å finne pakken amsn" fikk jeg til svar da.. hmm? Hmm... hvorfor bruker du ikke -> System -> Administrasjon -> Synaptic Package Installer? Spesielt hvis du er nybegynner er den metoden grei å forstå. Når du er inne i Synaptic søker du etter amsn, venter, høyreklikk på amsn, installer. Vent...ferdig. EDIT: bruk også Symantic for å av-installere programmer du ikke bruker noe mer. Velges også med «høyre-klikk-metoden». Lenke til kommentar
Zaitek Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 1: kommer an på hva slags themes det er. siden du tydeligvis ikke har fått compiz-fusion til å funke enda, antar jeg det er themes av den typen du legger til med System->Preferences->Appearance 2: amsn er nok det nærmeste du kommer 3: joda, med intel skal det gå fint å få det til, men hvordan ytelsen blir kommet jo an på skjermkortet. 4: Det beste sikkerhetstipset er vel å ikke gå tilbake til windows. Ellers trenger du ikke bekymre deg for virus og spyware. 1: får ikke til i det hele tatt å legge til themene jeg har lasta ned, eller nå netopp fikk jeg instalert en theme, men det ble bare nye ikoner, alt det andre kom ikke.. 2: ok, da er det bare å laste det ned å instalere, eller må jeg gjøre noe annet også?.. 3: hvordan får jeg brukt kuben da?.. 4: hehe Lenke til kommentar
Del Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Zaitek, du er ikke på nett, eller kildene/pakkebrønnene er ikke aktivert eller maskin er satt opp til å laste ned pakker fra CD. Start Synaptic->Settings->Repositories. Fjern CD, og sørg for at de fra nettet er aktivert. Lenke til kommentar
Zaitek Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 "Leser pakkelister ... FerdigSkaper oversikt over avhengighetsforhold Reading state information ... Ferdig E: Klarte ikke å finne pakken amsn" fikk jeg til svar da.. hmm? Hmm... hvorfor bruker du ikke -> System -> Administrasjon -> Synaptic Package Installer? Spesielt hvis du er nybegynner er den metoden grei å forstå. Når du er inne i Synaptic søker du etter amsn, venter, høyreklikk på amsn, installer. Vent...ferdig. EDIT: bruk også Symantic for å av-installere programmer du ikke bruker noe mer. Velges også med «høyre-klikk-metoden». ok, takker, viste ikke om det er som sagt ny, Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 1: du laster ned themes til ikoner, vindusbehandler og vindusdekorator separat. de ligger i hver sin kategori på gnome-look. 2: bare å laste ned og installere via synaptic. 3: først må du si hvilket skjermkort du har. Lenke til kommentar
Zaitek Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) ok takker Endret 15. november 2007 av Zaitek Lenke til kommentar
Zaitek Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 jeg fant ikke aMSN når jeg søkte med synaptic.. :O Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 jeg fant ikke aMSN når jeg søkte med synaptic.. :O Gå inn i Synaptic -> brukervalg: v Canonical-supported Open Source software (main) v Community-maintained Open Source software (universe) v Proprietary drivers for devices (restrictid) v Software restricted by copyright or legal issues (multiverse) - Source code Download from: Server for Norge Installable from CD-ROM/DVD -> ikke avkrysset Lenke til kommentar
Zaitek Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 jeg fant ikke aMSN når jeg søkte med synaptic.. :O Gå inn i Synaptic -> brukervalg: v Canonical-supported Open Source software (main) v Community-maintained Open Source software (universe) v Proprietary drivers for devices (restrictid) v Software restricted by copyright or legal issues (multiverse) - Source code Download from: Server for Norge Installable from CD-ROM/DVD -> ikke avkrysset okå, takker, da var spørsmål 2 løst Lenke til kommentar
Zaitek Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 får enda ikke lagt inn andre themer :o , de kommer ikke opp i det hele tatt.. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 får enda ikke lagt inn andre themer :o ,de kommer ikke opp i det hele tatt.. Fulgte du oppskriften min, eller noen andres? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hvilke themes er det du prøver å innstallere? gdm-themes må innstalleres under System -> Administation ->Login Window Lenke til kommentar
Zaitek Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 (endret) får enda ikke lagt inn andre themer :o ,de kommer ikke opp i det hele tatt.. Fulgte du oppskriften min, eller noen andres? når jeg legger inn via system->brukervalg->utsende->intall så er det bare iconene som vil instaleres der, window theme'ne blir bare en blank rute som aldri forsvinner før jeg fjerner den. Hvilke themes er det du prøver å innstallere? gdm-themes må innstalleres under System -> Administation ->Login Window er det bare påloggings window man instalerer der? . jeg er ute etter å få endra "skrive bord" themen og "vinduene".. Endret 16. november 2007 av Zaitek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå