Gå til innhold

Kjøpshjelp: Acer Aspire 4520 vs Advent 9112

dcfitjar

Anbefalte innlegg

Heisann!

For en uke siden fikk jeg denne maskina i posten: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83951. Jeg er forsåvidt fornøyd med den, rent bortsett fra at det er en del Acer-programmer på den som jeg ikke har bruk for, og at enkelte tastetrykk ikke blir registrert av tastaturet om jeg skriver litt fort.

Nå har det seg slik at jeg i går fikk muligheten til å kjøpe denne maskina for samme pris, 6000 kr: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...gory_tabcontent.

Spørsmålet blir da ganske enkelt: er dette en bedre maskin? I såfall har jeg nemlig en uke på meg til å benytte angreretten, og få igjen alle pengene utenom det jeg betaler for retur av Acer-maskina.

Når det gjelder hva maskina skal brukes til; dette hva jeg så etter, hentet fra en annen tråd:

Jeg skal ut og reise en del i tiden som kommer, og tenkte at jeg skulle kjøpe meg en laptop til å ha med på reisen. Har dere noen tips til hvilken maskin jeg bør kjøpe?

- Maskina må først og fremst være billig, maks 6000. Jeg skal reise i u-land der det er stor sannsynlighet for at den blir stjålet, så jeg må ha "råd" til å miste den.

- Den skal først og fremst brukes til lagring og behandling av bilder, samt skriving av artikler og lignende. Jeg trenger med andre ord ikke en kraftpakke. Likevel hadde det vært moro med en god prosessor og 2GB ram, slik at jeg har en god maskin også etter at turen er over, men som sagt: dette er nedprioriterte krav.

- Det som derimot er litt viktig er den fysiske størrelsen på maskina. Jeg har tenkt at 14"/14,1" må være bra, da den blir litt mindre, uten at skjermen blir for liten til bilderedigering. Det kan også være lurt med en maskin som er litt anonym, med hensyn til den økte faren for tyveri.

- Firewire og innebygd kortleser hadde også vært fint, men er heller ikke et krav. Jeg skal nok klare å improvisere på dette feltet også, men 4 usb regner jeg med at jeg trenger. Trådløs nettilgang er et must.

Jeg er åpen for de fleste forslag, så lenge de tar hensyn til lav pris og at maskinen skal være lett å ta med seg.

På forhånd takk for hjelpen:)

Daniel

Endret av dcfitjar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Advent-maskina er ganske bra spesifisert til prisen synes jeg, du får den jo enda billigere også. Jeg kjenner ikke til Advent som merke, men er alltid noe skeptisk til byggekvaliteten på disse ukjente merkene. Man får ofte det man betaler for, med denne maskinas spesifikasjoner kan det hende det skranter andre steder. Kanskje andre har konkrete erfaringer med merket her?

Lenke til kommentar

Det er merket jeg også stusser litt på, men i butikken jeg jobber i sender vi visst inn færre Advent PC-er til reparasjon enn andre merker, sett i forhold til hvor mange vi selger, sier vår data- og serviceansvarlige... Noen som har konkrete erfaringer? Finner ingenting om dem på hw.no...

Lenke til kommentar

Angående tastaturlaggen din: det lar seg løse ved å oppgradere bios! Sjekk ut denne tråden for mer info: Acer Aspire 4520 - hw.no

Når det gjelder acerprogrammene (som er noe herk) så avinnstalleres de fleste av de når du avinstallerer Acer Empowering Technology. Tror faktisk samtlige av de forsvinner, med unntak av eRecovery Management, men det kan jo være greit å ha ettersom det lar deg resette maskinen til fabrikkstandard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...