12Anonym12 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Nå er det ikke til lenge til jul og skal prøve å få spart nok penger til ny pc. Noen krav jeg har til den nye PC-en: - Heelt stille - Skal ikke bli for varm - Max 9tusen... trenger ikke da å koste 8999,- Men tenker mest på en pris mellom 6-8k hvis det er mulig å få en gamer til den prisen. - Skal brukes til spilling, skal kunne dra en del spill på max instillinger Trenger ikke: - Skjerm - Mus - Tastatur. Hvis noen hadde hatt lyst til å sette opp en hadlekurv fra pris guiden hadde det vært veldig fint Mvh Espen. Endret 2. desember 2007 av Espen56 Lenke til kommentar
Marius WL Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58541 Kan være er greit utgangspunkt for deg - her er det jeg ville valgt om jeg skulle oppgradert/bygget en gamingmaskin til den prisen pr i dag. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59034 Har ikke valgt kabinett og dvd-spiller/brenner. Hvilken butikk har du tenkt å handle ifra? Endret 15. november 2007 av Adda Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Takk for raskt svar, Jeg vet egentlig ikke hvilken butikk jeg skal handle fra. Spørs hva det koster i de forskjellige butikkene, Ser fine ut de vognende men tror egentlig ikke at jeg trenger 500gb hdd tror egnetlig 320 er mer en nok... Men, Driver å vurderer om jeg skal ha 2 eller 4gb ram. Hvor mye bedere er det med 4gb?' Edit: Adda: Trenger man så dyrt hovedkort, er det mye bedere en et som fks koster 700kr? Mvh Espen Endret 15. november 2007 av Espen56 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 ser du på lydnivå så går du ikke for 8800gt, HD3870 er MYE stillere Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Fiksa litt på hadlekurven til the real liten, Hvordan ser dette oppsettet ut? Dette. Er ikke noe god i dette her, så hvis det er noe som ikke passer eller noe sånt så må dere bare si i fra Mvh Espen Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Takk for raskt svar, Jeg vet egentlig ikke hvilken butikk jeg skal handle fra. Spørs hva det koster i de forskjellige butikkene,Ser fine ut de vognende men tror egentlig ikke at jeg trenger 500gb hdd tror egnetlig 320 er mer en nok... Men, Driver å vurderer om jeg skal ha 2 eller 4gb ram. Hvor mye bedere er det med 4gb?' Edit: Adda: Trenger man så dyrt hovedkort, er det mye bedere en et som fks koster 700kr? Mvh Espen Det er ikke så stor forskjell på pris når det gjelder 320gb til 500gb. Hadde valgt 500gb, siden nyere spill tar mere plass osv.. Skal du gå for 4gb ram så bør bruke Vista som OS. Skal du også bruke DX10 så bør du også gå for Vista. Grunnen til jeg valgte relativt dyr hovedkort, er fordi den er veldig framtidsrettet. Nye X38 chipset og hovedkortet støtter 1600FSB på stock. Har det nye PCI-e x16 2.0. Og den har bedre overklokkingsmuligheter osv. Men har valgt en annen hovedkort nå, Abit IP35 Har oppdatert handlelista! Endret 15. november 2007 av Adda Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Ok, det ser litt bedere ut det ja, men hvorfor burde jeg ha vista med 4gb ram? Har hørt at vista støtter så lite. Og hva skjer om jeg kjører xp pro? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Ok, det ser litt bedere ut det ja, men hvorfor burde jeg ha vista med 4gb ram?Har hørt at vista støtter så lite. Og hva skjer om jeg kjører xp pro? Det med XP pro 32bit er at du får bare 3.5gb ram hvis du har 4gb ram innstallert. Det er noe med at 512mb brukes til pagefile eller noe sånt. Med vista så får du brukt hele 4gb ram, støtter mere ram enn XP. Men når XP SP3 kommer ut så regner jeg med at ram støtten blir bedre forhåpentligvis. Men etter min mening så er 2gb ram mer enn nok.. EDIT: Du bør gå heller for 8800GT istedenfor 8800GTS. Bedre ytelse! Endret 15. november 2007 av Adda Lenke til kommentar
Solomon Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Ok, det ser litt bedere ut det ja, men hvorfor burde jeg ha vista med 4gb ram?Har hørt at vista støtter så lite. Og hva skjer om jeg kjører xp pro? Det med XP pro 32bit er at du får bare 3.5gb ram hvis du har 4gb ram innstallert. Det er noe med at 512mb brukes til pagefile eller noe sånt. Med vista så får du brukt hele 4gb ram, støtter mere ram enn XP. Men når XP SP3 kommer ut så regner jeg med at ram støtten blir bedre forhåpentligvis. Men etter min mening så er 2gb ram mer enn nok.. EDIT: Du bør gå heller for 8800GT istedenfor 8800GTS. Bedre ytelse! Dette er litt feil. Du må ha 64 bit for å ha større for 4 gig med ram. xp 64 eller vista 64 Nytter ikke bare gå for vanlig vista (32) bit den støtter ikke mer ram enn vanlige xp Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Dette er litt feil. Du må ha 64 bit for å ha større for 4 gig med ram. xp 64 eller vista 64Nytter ikke bare gå for vanlig vista (32) bit den støtter ikke mer ram enn vanlige xp Vista 32Bit støtter 4gb max ram. 32-bit versions of Windows Vista Home Basic, Home Premium, Business, Enterprise, and Ultimate: 4GB32-bit Windows Vista Starter: 1GB 64-bit versions of Windows Vista Home Basic: 8GB 64-bit versions of Windows Vista Home Premium: 16GB 64-bit versions of Windows Vista Business, Enterprise, and Ultimate: 128GB Lenke til kommentar
Solomon Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Dette er litt feil. Du må ha 64 bit for å ha større for 4 gig med ram. xp 64 eller vista 64Nytter ikke bare gå for vanlig vista (32) bit den støtter ikke mer ram enn vanlige xp Vista 32Bit støtter 4gb max ram. 32-bit versions of Windows Vista Home Basic, Home Premium, Business, Enterprise, and Ultimate: 4GB32-bit Windows Vista Starter: 1GB 64-bit versions of Windows Vista Home Basic: 8GB 64-bit versions of Windows Vista Home Premium: 16GB 64-bit versions of Windows Vista Business, Enterprise, and Ultimate: 128GB Jepp. iberegnet skjermkortminne. Derfor ville du ikke kunne utnytte 4 gig med systeminne. Jeg hadde vista 32 og den viste 2,5 gb med 4 gb systemminne Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 EDIT: Du bør gå heller for 8800GT istedenfor 8800GTS. Bedre ytelse! Sorry for at jeg svarer litt seint men, hvis 8800GT er bedre en 8800GTS, vil det si at dette (8800GT) er bedre en fks dette (8800GTS) selvom det er dyrere?, hvorfor er da gts'n dyrere en gt'n ? Mulig jeg er en smule dum nå men xD. Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 jupp gt er bedre en gts, 8800gt ligger ca 12% bak 8800gtx =P Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Har satt sammen en pc på komplett nå, Jeg vet ikke om rammen passer? Og vet heller ikke hvordan skjermkortet er... Men hva syns dere om denne handlelisten, Ser den grei ut? Hvis noen har tid og gidder så kan dere gjerne redigere listen for å få bedre ytelse og sånt. Men vil helst ikke noe over den prisen som er der. Her er listen Mvh Espen. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Kjøper du heler denne kabinettet med ink 500W PSU. Og det holder mer enn nok til dra 8800GT. Kabinettet skal også være med stillegående. Søk på google, der finnes det mange reviews! Antec Sonata III Miditower, Svart m/500W Strømforsyning Ser stilig ut også! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Dette er litt feil. Du må ha 64 bit for å ha større for 4 gig med ram. xp 64 eller vista 64Nytter ikke bare gå for vanlig vista (32) bit den støtter ikke mer ram enn vanlige xp Vista 32Bit støtter 4gb max ram. 32-bit versions of Windows Vista Home Basic, Home Premium, Business, Enterprise, and Ultimate: 4GB32-bit Windows Vista Starter: 1GB 64-bit versions of Windows Vista Home Basic: 8GB 64-bit versions of Windows Vista Home Premium: 16GB 64-bit versions of Windows Vista Business, Enterprise, and Ultimate: 128GB Du er rett og slett helt på jordet. Alle 32-bits operativsystem støtter max 4GB adresseplass. Ikkje ram. Men Ram er inkludert i de 4GB, sammen med alt annet minne i maskinen som kan adresseres fra programvare. DVS ram på skjermkort, lydkort. Og så skygger de fleste hovedkort BIOS til ram for bedre ytelse. Det stjeler også litt. Så dersom du har 4GB ram i en PC med 32-bits operativsystem, enten det er XP, Vista, Unix, Linux eller noe annet, vil kunne bruke 4GB minus minnet på skjermkort, lydkort, osv. Eg har sjølv 3,25GB tilgjengelig i 32-bit XP med 512MB på skjermkort og 64MB på lydkort. 64-Bits opertivsystem kan derimot teoretisk støtte inntil 17,179,869,184GB ram..... Wikipedia Endret 25. november 2007 av Dragavon Lenke til kommentar
ohh82 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Her er mitt forslag https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59767 Mye pc for pengene og du vil fortsatt ha nok igjen til og kjøpe mus\tastatur og muligens en annen kjøler til cpu`n. Amentio har alle varene . Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Adda: Hvordan er det kabinettet er det Mini midi eller big tower? For det heter Midi Tower, Men på beskrivelsen står det Mini Tower og kabinettet ligger under Big Tower xD? Ohh82, Som sakt i førstepost jeg skal jo ikke ha Mus Tastatur og Skjerm, Bra at alt er fra En butikk, men har hørt at Amentio er ekstremt treige til å levere? Stemmer dette? Lenke til kommentar
thomaszito91 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Adda: Hvordan er det kabinettet er det Mini midi eller big tower? det er Midi.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå