Gå til innhold

Hjelp til å fikse føkkede boot loadere

Anbefalte innlegg

Jeg har totalt herpet alt av boot loadere på maskinen min, tror jeg. Den ble levert med Vista, slik at den fortsatt står som C: (og antakeligvis er den første partisjonen på disken). Jeg delte så opp i ytterligere to partisjoner, slik at D: havnet som en backup-partisjon, E: ble reservert til å legge inn XP, og så la jeg inn Ubuntu på de siste 15 GiBene. XP ble lagt inn til sist, og det var etter dette at jeg begynte å slite, for da fikk jeg ikke bootet Vista. I ettertid har jeg resintallert Ubuntu et par ganger.

Da det var "normalt", havnet jeg først i Grub, så hadde jeg valget mellom Ubuntu og tilsynelatende Vista, men som egentlig førte meg videre til boot loaderen til XP, hvor jeg så har valget mellom XP og Vista som jeg mislykket prøvde å legge til i lista.

Kan noen hjelpe?

Edit: Heisann, der fikk jeg bootet Vista etter at jeg gjorde noe kødd med EasyBCD fra XP (fikk masse feilmeldinger etter hvert). Men nå har jeg ikke XP som valg noe sted.

Daniel :)

Endret av danilovic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei gutt!

p_edit.gifPrøv dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=864375&hl=

Antar du installerte Grub? Skjedde vell automatisk?

Men som sakt. Virker ikke det som var løsningen på mitt problem så tror jeg du er fucked.

Fordi jeg måtte selv legge inn XP manuelt inn i Grub under installasjon. Grub fant ikke XP.

p_edit.gif Nokk en gang. Faen også. Må jo for f lese det du skrev. Mitt problem løser jo ingenting av det du har problem med.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...