ericandre Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 kjører ubuntu 7.04 og har mountet hddene mine på denne måten. /dev/hda1 /media/hda1 ntfs-3g defaults,locale=en_US.utf8 0 0 /dev/sda5 /media/sda5 ntfs-3g defaults,locale=en_US.utf8 0 0 /dev/hdb5 /media/hdb5 ntfs-3g defaults,locale=en_US.utf8 0 0 dette har fungert helt fint til i dag, nå er diskene plutselig borte og jeg får ikke mountet de. diskene er tilkoblet og kommer opp i enhetshåndtereren. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 sudo -s mount /dev/hda1 mount /dev/sda5 mount /dev/hdb5 da får du sikkert opp noen feilmeldinger som kan fortelle deg hva som er feil. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Prøv å starte windows, avslutte vanlig, deretter gå inn i Ubuntu igjen. Hvis NTFS-disken ikke ble stengt ned riktig, kan de hende ntfs-3g ikke vil mounte dem, men en tur inn i XP vil rette på dette. (regner med at du har windows siden du bruekr ntfs-disker) Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Eller, hvis du som meg er en lat jævel og ikke gidder Windows, skriver du følgende: sudo umount -a sudo mount -a -o force Da driter den i loggene og mounter lell. Endret 15. november 2007 av Mads-b Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 eller bare sudo ntfsfix /dev/sda1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå